Bevrijding

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Savannah
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2004, 14:12
Locatie: Breda
Contacteer:

Bevrijding

Bericht door Savannah »

Ik had een vraagje kunt iemand misschien informatie geven over de bevrijding, ik weet al alles VOOR de hongerwinter maar van daarna zou ik nog wel iets meer willen weten...alvast bedankt! :)
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Probeer het boek '' Nederland Bevrijd'', van W. Trees en R. van Soeveren eens.
Ook kun je kijken in het boek ''De Bevrijding'', uit de groene -Tweede Wereldoorlog- Lekturama serie.
Savannah
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2004, 14:12
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Savannah »

BjornSpiN schreef:Probeer het boek '' Nederland Bevrijd'', van W. Trees en R. van Soeveren eens.
Ook kun je kijken in het boek ''De Bevrijding'', uit de groene -Tweede Wereldoorlog- Lekturama serie.
Maar weet u ook een I Net site of zoiets?
:oops:
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Daarvoor kun je denk ik het beste Google eens opstarten en daar op zoeken.
Horen genoeg Websites over te zijn, dus...
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Weet je hoe je op internet kunt zoeken?

Een voorbeeld van zoeken is met de site http://www.google.nl, die BjornSpiN al noemde. Je gaat naar die site en tikt in 'bevrijding'. Dan kun je aangeven dat je alleen Nederlandse sites vindt. Je hebt nu wel ontzettend veel resultaten. Wanneer je intikt '+bevrijding +nederland' vind je er al een stuk minder. Je kunt op verschillende combinaties zoeken, bijvoorbeeld met je woonplaats.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hier zijn nog wel een stuk of veertienduizend sites te vinden:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... g+1945&lr=

Als je iets specifieks over de bevrijding wilt weten, maar niet kunt vinden kun je 't altijd nog even vragen. Maar de bevrijding is zo'n groot onderwerp (we zouden er uren over kunnen vertellen) dat het handiger is als je een paar van die sites bezoekt via Google.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Savannah
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2004, 14:12
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Savannah »

Proos schreef:Hier zijn nog wel een stuk of veertienduizend sites te vinden:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... g+1945&lr=

Als je iets specifieks over de bevrijding wilt weten, maar niet kunt vinden kun je 't altijd nog even vragen. Maar de bevrijding is zo'n groot onderwerp (we zouden er uren over kunnen vertellen) dat het handiger is als je een paar van die sites bezoekt via Google.
Oke, dus het was een beetje een domme vraag??
Toch bedankt! :oops:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Savannah schreef:Oke, dus het was een beetje een domme vraag??
Toch bedankt! :oops:
Nee hoor, dat valt wel mee, er is alleen heel veel over te vertellen en ook veel over te vinden. Het is gewoon teveel werk als we dat allemaal moeten uittypen, zeker als het al ergens op internet staat.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Misschiens ook een handige tip,als je een opa of oma hebt die de Tweede wereldoorlog hebben meegemaakt,en ze willen erover vertellen vraag er dan naar,dan krijg je waarschijnlijk ook verhalen te horen van de bevrijding.(Tenminste bij mij :wink:) of was dat niet wat je bedoelde?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gast

Bericht door Gast »

Savannah schreef:
Oke, dus het was een beetje een domme vraag??
Toch bedankt! :oops:
er zijn geen domme vragen, de enige domme vraag is de vraag die niet word gesteld... maar de bevrijdings IS een groot onderwerp. ga ns naar de bieblioteek, daar vind je vast wel goede boeken. 8) en internetsites zijn er genoeg, maar ik zou vooral ook een beetje speciefieke combinaties gebruiken, want als je dat niet doet zit er een hoop rommel tussen. :wink:
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Over wat van de bevrijding wil je iets weten
de gevechten de feesten? ect
of welk deel in Nederland / Belgie
Welke provincie?
Starting up again
Plaats reactie