Iran

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Zullen er echt militaire sancties komen tegen Iran?

Ja, binnen 3 maanden
1
3%
Ja, dit jaar nog
26
65%
Nee
13
33%
 
Totaal aantal stemmen: 40

HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Ach ze zeggen zoveel.
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

mannerheim schreef:
Aramillo schreef:Niet alleen dat, ze zijn nog hypocriet ook, waarom zou Iran het niet mogen? Omdat het Moslimland is?
Nee, omdat zij dreigen een compleet land van de aardbodem te vegen. Het is onzin dat je over die wel/niet-moslim flauwekul begint.
(first of all, ik ben zwaar tegen alle vormen van Nucleaire bewapening.)

Denk je soms dat ze dat serieus menen? Dat is alleen maar dreigende taal. Als één van de sterkere moslimlanden Israël zou aanvallen, denk je dat Israél dan niet gaat dreigen? En Pakistan dan? Die hebben daar ook al vaker mee gedreigd. Daarbij is het helemaal niet de technologie die iets uitmaakt. De nieuwste modellen á la Rusland kunnen door een raketschild, die van amerika vliegen met ongelofelijke snelheid door de lucht. Een Iraanse raket zou zo'n 3000 Km halen. Pakistan kan al zo'n 8 á 9.000 halen..of meer..

Daarbij kun je beter het Westen aankijken. In de hele geschiedenis na WO2 hebben mensen uit het westen de Nucleaire Technologie overgebracht op allerlei landen. (bijv. het leuke voorval dat Nederlanders betrokken zijn geweest om NT te lekken aan Pakistan.)

Daarbij is het heel fout hoe het Westen met Iran handelt. De cultuur daar is deels gebaseerd op eer en status. Al de hele tijd zijn die sancties die worden opgelegd heel hard voor het land. Beter zou zijn om het land er iets voor in de ruil voor te geven. Iets eervols. Zoiets als verliezen is daar gewoon geen optie
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Tuurlijk jong, het westen is de schuld van de huidige houding van Iran, en we moeten nu heel vriendelijk met ze omgaan nu ze gigantische nucliaire wapens hebben.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Je hebt half gelijk aan beiden kanten.
Het Westen heeft die wapentjes uitgevonden, maar is niet de schuld van alles(zoals je bedoeld te zeggen dat ik dat denk)

We moeten hun cultuur respecteren en er niet zo achteloos mee omgaan zoals we gewend zijn. (en niet opeens omhelzen zoals je bedoeld te zeggen dat ik dat denk)
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:Tuurlijk jong, het westen is de schuld van de huidige houding van Iran, en we moeten nu heel vriendelijk met ze omgaan nu ze gigantische nucliaire wapens hebben.
Ja tuurlijk alles word opgelost met een land binnen te vallen... Wat moeten ze dan allemaal wel niet binnen vallen? Noord-Korea, Iran, Pakistan... Ik ben in ieder geval niet bereid om véél meer belasting te betalen zodat de VS of ik weet niet wie die landen kan binnen vallen.

We moeten gewoon zoveel mogelijk met ze praten om ze koest te houden. En het is misschien 1 op 10 dat die nuclaire wapens hebben.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

mannerheim schreef:Tuurlijk jong, het westen is de schuld van de huidige houding van Iran, en we moeten nu heel vriendelijk met ze omgaan nu ze gigantische nucliaire wapens hebben.
Zeker is het westen deels schuld aan wat zich nu allemaal in Iran afspeelt. Tot 1979 was Iran een dictatoriale macht, geregeerd door de sjah (=keizer). Deze sjah werd door het westen in het zadel geholpen en gehouden. Tot de bevolking deze dictatuur zat was. Geestelijken en intellectuelen, die in het westen gestudeerd hadden kwamen in opstand en brachten de sjah ten val. Daarna werd op democratische wijze de Ayatollah Khomeini tot staatshoofd gekozen. Het mag geen wonder heten, dat alles in zijn regering na de dictatuur, anti-dictatuur en dus ook anti-westers was.

Saillant detail: Iran betekent in de lokale taal "Land der Ariërs" :|
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

hendrik schreef:
Zeker is het westen deels schuld aan wat zich nu allemaal in Iran afspeelt. Tot 1979 was Iran een dictatoriale macht, geregeerd door de sjah (=keizer). Deze sjah werd door het westen in het zadel geholpen en gehouden.
Ik geloof je best hoor, maar kan je daar ook duidelijker in zijn?
HMS Renown schreef:We moeten gewoon zoveel mogelijk met ze praten om ze koest te houden. En het is misschien 1 op 10 dat die nuclaire wapens hebben.
Dus jij denkt dat ze al dat uranium puur en alleen verrijken voor energie? Ze zeggen zelf dat ze die wapens hebben!
HMS Renown schreef:We moeten gewoon zoveel mogelijk met ze praten om ze koest te houden.
Totdat ze een keer Israël aanvallen... :|
Aramillo schreef: Het Westen heeft die wapentjes uitgevonden, maar is niet de schuld van alles
Precies, zo kan je einstein wel de schuld van de atoombommen op Hiroshima gaan geven. :|

Aramillo schreef:We moeten hun cultuur respecteren en er niet zo achteloos mee omgaan zoals we gewend zijn. en niet opeens omhelzen
Nou, we gaan er niet achteloos mee om vind ik. Maar er zou wel meer rekening mee gehouden mogen worden van mij. :wink:
Maar zoals jij al zei: ze willen winnen. En een slappe houding van het westen tegenover Iran geeft Iran het gevoel een winnaar te zijn.
Aramillo schreef:zoals je bedoeld te zeggen dat ik dat denk
Yup, jij begrijpt me. :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

De Naam Iran komt van het feit dat Duitsland een belangrijke rol heeft gespeeld in de geschiedenis van het land. Zelfde Ideologie werd hier ook toegepast.

Daarbij is het Westen wel degelijk schuldig aan de massavernietigingswapens in Iran(ja, Iran heeft niet alleen een dreiging met Nucleaire Wapens)

De Gasgranaten op de Koerden uit Irak waren grotendeels Amerikaanse, Duitse en Franse makelij.

En wat dat winnen betreft, laat ze dan lekker in een waan van overwinning, sinds eer en status in het Westen een beetje aan het vervagen zijn. We kunnen het ook een beetje offeren voor wereldvrede.
Helaas zijn er nog altijd landen voor wie dat niet telt, en die nog steeds de baas willen spelen...wat dat betreft is de wereld vreemd....
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:
hendrik schreef:
Zeker is het westen deels schuld aan wat zich nu allemaal in Iran afspeelt. Tot 1979 was Iran een dictatoriale macht, geregeerd door de sjah (=keizer). Deze sjah werd door het westen in het zadel geholpen en gehouden.
Ik geloof je best hoor, maar kan je daar ook duidelijker in zijn?
HMS Renown schreef:We moeten gewoon zoveel mogelijk met ze praten om ze koest te houden. En het is misschien 1 op 10 dat die nuclaire wapens hebben.
Dus jij denkt dat ze al dat uranium puur en alleen verrijken voor energie? Ze zeggen zelf dat ze die wapens hebben!
HMS Renown schreef:We moeten gewoon zoveel mogelijk met ze praten om ze koest te houden.
Totdat ze een keer Israël aanvallen... :|
Aramillo schreef: Het Westen heeft die wapentjes uitgevonden, maar is niet de schuld van alles
Precies, zo kan je einstein wel de schuld van de atoombommen op Hiroshima gaan geven. :|

Aramillo schreef:We moeten hun cultuur respecteren en er niet zo achteloos mee omgaan zoals we gewend zijn. en niet opeens omhelzen
Nou, we gaan er niet achteloos mee om vind ik. Maar er zou wel meer rekening mee gehouden mogen worden van mij. :wink:
Maar zoals jij al zei: ze willen winnen. En een slappe houding van het westen tegenover Iran geeft Iran het gevoel een winnaar te zijn.
Aramillo schreef:zoals je bedoeld te zeggen dat ik dat denk
Yup, jij begrijpt me. :wink:
Zeg ik dat? Iran heeft volgens mij niet eens uranium. En gaat Israel net als Libanon Iran binnen vallen? Irak stoefte ook altijd dat ze massavernietegingswapens op Israel zouden afschieten maar ze hebben niet veel afgeschoten.
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Iran heeft wel degelijk Uranium, vergis je niet. Je verwart jezelf met verrijkte en verarmde Uranium.

1. Heeft Iran Uranium? Ja, gekregen van Rusland bijv.(wordt niet meer geleverd door de sancties)

2, Heeft Iran verrijkt Uranium? Nee, waarschijnlijk niet, dit is nodig om een kernbom te bouwen, maar daar is ultradure technologie voor nodig.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Je kan best gelijk hebben hoor dat Iran uranium heeft. Dan moet ik mijn mening op dat punt bijschaven.
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Hoe denk je anders waar die verdenkingen van nucleaire wapens op slaan :) ? Omdat de ayatollah's bezig met een wereldwijde Schrikcampagne? :P
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Goed ze hebben uranium. Maar ik denk niet dat het verrijkt hebben. Ze hebben de technologie er juist niet voor. Ik denk inderdaad dat Iran een wereldwijde schrikcampange aan het voeren is om te laten zien hoe machtig ze zogezegd wel niet zijn.
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

HMS Renown schreef:Goed ze hebben uranium. Maar ik denk niet dat het verrijkt hebben. Ze hebben de technologie er juist niet voor. Ik denk inderdaad dat Iran een wereldwijde schrikcampange aan het voeren is om te laten zien hoe machtig ze zogezegd wel niet zijn.
Ze zijn denk ik gewoon dik aan het bluffen, de technologie van verrijking van uranium hebben ze waarschijnlijk niet inderdaad.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

HMS Renown schreef:Goed ze hebben uranium. Maar ik denk niet dat het verrijkt hebben.
Daar zijn ze nu net mee bezig.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie