Determinatie van de Nederlandse Kepie

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Determinatie van de Nederlandse Kepie

Bericht door Harmpeter »

Altijd een veel besproken item op fora, namelijk; de kepie. Waar staan de kleuren van de bies voor, door welke rang werden ze gedragen, hoe zit het nou met de kokarde en wanneer er nou een cijfer op hoord te staan, of een leeuwtje. Dit is nu verleden tijd. Heb een hele praktische site gevonden om dit uit te zoeken,

http://www.van-grinsven.nl/michel/hoofd ... eling.html

Klik op de kepie en dan kan je de schema´s in PDF openen. Staat trouwens nog veel meer andere informatie over Nederlandse hoofddeksels op. Erg leuk om eens door te speuren

vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Erg mooie site!! Helaas voor mij dat er geen wo2 helmen bij staan :P
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Nee jammer he, maar er komen steeds meer sites over Nederlandse militaria dus misschien komt er nog een. Heb trouwens nog wat apparte Nederlandse helmen gekocht, zal eens wat fotos plaatsen op het forum binnenkort
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Dat zou leuk zijn. Ik vind dat eigenlijk juist jammer, er is steeds minder te vinden en de prijzen stijgen behoorlijk van alle Nederlandse militaria, ik ben er zelf over aan het denken om al mijn militaria weg te doen en daar voor Nederlands te kopen. Die sites zijn dan wel weer handig, omdat er geen (nauwelijks) boeken zijn over Nederlandse militaria.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Heb ik ook een jaar geleden gedaan, al mijn spullen verkocht en overgestapt op Nederlands. Heb er nog nooit spijt van gehad. Ik vind wel dat het aanbod sinds de enorme prijsstijgingen flink gestegen is, alleen voor de speciale dingen moet je flink zoeken. Heb trouwens ook nog een site over de m95. denk dat velen hem al kennen, maar voor de personen voor wie hij nog niet bekend was:

http://www.collectie.legermuseum.nl/str ... 03514.html

Veel uitleg over de m95. in al zijn soorten en maten....
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Jonhy Frost schreef: Die sites zijn dan wel weer handig, omdat er geen (nauwelijks) boeken zijn over Nederlandse militaria.
Heb je dat boek over de NL helm al ontvangen of heeft die kerel de zaak bedondert?
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Nee, ik wilde hem mailen, maar k vind het adres niet meer...Ik vraag t morgen wel aan Arjen, de verzamelaar van de site http://www.leger1939-1940.nl ....maar ontopic agian :P
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Plaats reactie