Foto's die indruk maken (2)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Het zijn allemaal andere toestellen 3x dus en ja erbij gelezen dat bijna heel de bemanning is doodgeschoten. De 1ste 2 zijn normaal afgeschoten door duitse jagers en de laatste is normaal geraakt door luchtafweer
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat die van jeffrey weer gewoon aan de grond is gekomen :|
[Gezocht]: Heer uitrusting
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

Gaat een beetje moeilijk zonder cockpit...
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Precies, en daarom vond ik het ook vreemd dat Soldier dacht dat het hetzelfde toestel zou kunnen zijn...
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Vond ik eerst ook raar, maar je vraagt je hoe hoe zijn die toestellen dan aan de grond geraakt ( Ze staan op landingsgestel ) ook zonder cockpit ? En deze zijn in Engeland geraakt
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Als ik het goed zie, zie ik rechtsonder op de foto van jeffrey iets wat op de grond lijkt. Dan zou het praktisch onmogelijk zijn om een toestel nog zo aan de grond te krijgen.
[Gezocht]: Heer uitrusting
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

Axis vs Allied schreef:Als ik het goed zie, zie ik rechtsonder op de foto van jeffrey iets wat op de grond lijkt. Dan zou het praktisch onmogelijk zijn om een toestel nog zo aan de grond te krijgen.
Gewoon geluk??
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Je zou verbaasd zijn als je alles moest weten Axis ;)
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

jeffreyvanspengen schreef:
Axis vs Allied schreef:Als ik het goed zie, zie ik rechtsonder op de foto van jeffrey iets wat op de grond lijkt. Dan zou het praktisch onmogelijk zijn om een toestel nog zo aan de grond te krijgen.
Gewoon geluk??
Helemaal niet geluk, hoe kan een onbemand vliegtuig nou zacht landen :?
[Gezocht]: Heer uitrusting
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

Mischien is de cockpit pas an de landing van elende uit elkaar gevallen? Wie zal het zeggen? Weet iemand meer informatie over deze foto's?
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Axis vs Allied schreef:
jeffreyvanspengen schreef:
Axis vs Allied schreef:Als ik het goed zie, zie ik rechtsonder op de foto van jeffrey iets wat op de grond lijkt. Dan zou het praktisch onmogelijk zijn om een toestel nog zo aan de grond te krijgen.
Gewoon geluk??
Helemaal niet geluk, hoe kan een onbemand vliegtuig nou zacht landen :?
In een B-17 zit normaal 9 Man / 10 Man en als ik zeg dat BIJNA heel de bemanning werd doodgeschoten betekend dit meestal 50% tot 75% ;). Hoe ze juist aan de grond zijn geraakt weet ik niet , maar de toestellen die je hebt gezien zijn allemaal terug kunnen keren naar Engeland.. En als je documentaires hebt gezien heb je kunnen zien/horen dat een B-17 een vliegend fort was (Vandaar B-17 Flying Fortress) en dat het veel schade kon hebben. Zo heb ik ook gehoort op een Documentaire (Van een piloot) dat er voor hem een toestel was waar een gat van 2m² in de vleugel zat. En die gewoon terug gevlogen is naar Engeland. Het zwakste punt van een B-17 (was/is) langs de voorkant aangevallen worden en dat wisten de Duitse Jagers al te goed.

Wie kent de Memphis Belle ?

Een andere bekende B-17 is de B-17F Memphis Belle, welke een B-17 van de 8th Air Force, 91st Bomb Group was. Er zijn talloze websites over de Memphis Belle, en de piloot is onder vliegtuigkenners veelal wereldberoemd. Het was ook een van de eerste crews die succesvol 25 missies afrondden.Ook is de Memphis Belle beroemd geworden, doordat het boven Duitsland bommen afwierp, op de terugweg zware schade opliep, de thuisbasis had niet verwacht dat ze terug zouden komen, ze kwamen terug, en hoe; zwaar beschadigd, met maar 1 motor over, toch landde ze veilig. Daarom ging het toestel en crew naar de Verenigde Staten voor een tour


Fototje van de Bemanning van de Memphis Belle

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bart V op 12 apr 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Zal best, maar een vliegtuig zonder cockpit (dus onbestuurbaar), breng die maar eens veilig aan de grond :wink:

EDIT: Ik heb het hier over de foto van jeffrey en niet van jou Soldier! :)
[Gezocht]: Heer uitrusting
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Zou het niet zo kunnen zijn dat deze vliegtuigen toen ze op het vliegveld stonden kapot zijn geschoten?
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Axis vs Allied schreef:Zal best, maar een vliegtuig zonder cockpit (dus onbestuurbaar), breng die maar eens veilig aan de grond :wink:

EDIT: Ik heb het hier over de foto van jeffrey en niet van jou Soldier! :)
Ja, mijn fotos zijn zelfde als hem zonder cockpit die waren afgeschoten boven Duitsland/Frankrijk/België en die zijn veilig kunnen terugvliegen ;)
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

SoldierToTheDeath schreef: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bij de linkse foto en middelste foto staan op de site waar deze foto's vandaan kom het volgende onderschrift:
luchtoorlog.be schreef:Door 'Sturmjäger' vernielde neuskoepel van een
Flying Fortress. Ondanks doden aan boord kon
de machine naar Engeland terugkeren

Bij de rechtse foto staat op de site waar deze foto vandaan komt het volgende onderschrift :
luchtoorlog.be schreef:Tijdens de aanval op Kassel op 29 juli 1943 werd de B-17 'The Sack'
van 379th BG geraaktdoor een WGr.21 raket van een Me 109 G
maar kon naar Engeland terugkeren. (Foto: IWM EA24056)
Zie site
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten