Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

2010/2050
74
56%
2050/2100
21
16%
2100/2200
7
5%
Niet.
31
23%
 
Totaal aantal stemmen: 133

Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Mogelijk is de WO3 al bezig.
Wapens zijn niet alleen terrorisme, maar mogelijk ook economisch zoals de opkomst van goedkope Chinese producten. Alles gericht op het ontwrichten van een "normale" samenleving.

Daarnaast electronisch, zodat men alles van je weet, je in zijn geheel controleerbaar en volgbaar bent.

Grootste bedreiging voor de samenleving, World Wide EMP.

Is zomaar een gedachte, geen diep gewortelde mening van mij.

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Mensen, Olie is niet zo vaak genoemd en wel godsdienst
ja, zeg, alsof de Islam de Het Grote Kwaad is. Ik geloof dat we het probleem eerder bij onszelf moeten denken, je kunt je ipv de vraag te stellen*hoe lossen we het probleem op?* ook de vraag stellen *wat is ons aandeel in de strijd?*

De rede dat die mensen ons minder lief vinden is omdat wij zo rijk zijn, zo uitbuiterig en omdat er een kleine groep bestaat die daar hun voordeel uit kan halen en dat vormt de morele oorlog. Deze wordt niet met tanks en bommenwerpers gespeeld, maar met politiek en psychologie. De wereld is gewoon heel oneerlijk verdeeld en dat roept vaak wel emoties op. Bovendien heb je nog het *oh zo machtige* amerika die er helemaal een potje van maakt. De omsingeling van het middenoosten is al begonnen in de zogenaamde *War on Terrorism*. Er zijn al duizenden, zo niet honderdduizenden irakezen op de vlucht geslagen die er niets mee te maken willen hebben. De amerikanen hebben het er zelf naar gemaakt dat ze nu zo vreselijk gehaat worden. Daarbij komt de zogenaamde Peak Oil, het tijdperk dat er minder olie gepompt wordt dan ervoor. Als deze olie midden in afrika zou liggen, zou de taliban in afrika zitten en zouden ze het daar hebben binnengevallen. Het devies van Amerika is
*Amerika blijft de machtigste*. De CIA is machtiger dan ooit, Amerika ziet in dat ze verliezen.

Verder is er nog China inderdaad. Dit is het klimaat en de grote olievoorraden een doorn in het oog. Er komt een extra supergroeiende economie bij. Een land die elke bron op aarde nodig heeft om zich te ontwikkelen. Natuurlijk bestaat er nog een land zoals amerika die alle olie gaat inpikken, omdat het nu eenmaal weigert om duurzaam energie te gaan produceren. Alle regeringen moeten het gevaar aan zien komen en doen vervolgens niets. Ze praten over het afschaffen van Paddo's en dergelijke...De GrondstoffenOorlog is waarschijnlijk wat er komen gaat, zo niet hij al is ingeleid met de oorlogen in Irak en Afghanistan. Tja, omdat het natuurlijk in het middenoosten ligt, zit de angst er voor de Islam wel diep in, met al die aanslagen enzovoorts. Maar we laten ondertussen wel het wereldbeeld bepalen door een incidentïele gebeurtenis op 9/11 en wat geheime onderhandelingen en organisaties die erachers zitten(zoals alle gevechtsvliegtuigen in lucht oefening en 1,5 uur tussen de eerste en het laatste vliegtuig...toeval?). Tja, 2.997 doden is niet niks, maar er zijn ondertussen al meer dan 3000 militairen uit amerika, 20.000-50.000 Iraakse militairen en milities en al honderduizenden burgers.
Is dit wat de *War on Terrorrism* mag kosten? Bij eerder grote aanslagen is dit nog niet gebeurd, maar toen was er ook geen olieramp komende.

Het veelgenoemde Rusland heeft, bij de weg, niet zoveel aan een oorlog, er is nog volop olie en aardgas, alleen al Siberïe is een leuk voorbeeld van een enorme spons.

Een wereldoorlog word gestuurd door China, MiddenOosten en/of Amerika als de Grote 2,3 en andere landen zullen zich aansluiten bij 1 van die 2,3, maar dat is wat ik verwacht. Rond 2010-15 zal Peak Oil bereikt zijn, en rond 2040 is de olievoorraad tot een ongekende ramp geslonken(verwacht ik), vandaar mijn 2050-2100.

Laat de Islam met rust, kijk naar andere oorzaken. De Media overheerst, en dat kent zijn nadelen.

Ook duurzamer zijn helpt.

(EDIT: Moslimterrorrisme is er nu omdat wij het ernaar gemaakt hebben en is(in tegenstelling tot wat de media beweerd) bijna geen gevaar voor de westerse wereld. Er is nu wel het zogenaamde Amerikaanse Terrorrisme bezig.)

(EDIT2: Iran,Iran, N-Korea, N-Korea...Iran krijgt al geen nucleaire brandstof meer van Rusland en Noordkorea heeft met zijn dreiging geld gemaakt. Zullen ze ooit een bom krijgen? Ik denk van niet..Het geweldige arsenaal van Rusland(16.000 kernkoppen, 5.000 op scherp(bron moet ik nog even op zoeken, was een boek) is niet te overtreffen)
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Jongens..

Alleen vechten tegen oorlog,nooit meer in een oorlog.

Heeft amerika en de rest niet geleerd uit de 2 wereldoorlogen?
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Eh Stefan je 2e zin.. Als je tegen oorlog vecht kan je ook in een oorlog terechtkomen?

En volgens mij hebben wij zat geleerd uit WOII maar zijn de meesten het weer vergeten. Ik vind trouwens dat ons leger helemaal niks aan te rekenen valt..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ik heb gestemd dat er geen 3e Wereld Oorlog meer komt. En als er een zou komen dat de wereld al niet meer bestaat.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ik vind al de technologie zielig. Je kunt nu als je je gazet leest om de hoek al iemand neerschieten.. Ik keur oorlog af maar dat is nu gewoon man versus machine? WOI & WOII waren man tegen man. Maar nu je moet geen moeite meer doen met al die kernbommen enz. als er een WOIII komt bestaat volgens mij de wereld niet meer dan sturen ze een kernbom af die straf genoeg is om de wereld te vernietigen (Allé je kunt het al als je 1tje of Amerika of Rusland gooit )
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

In 1994 was het nog 14 minuten tot een kernoorlog...dichterbij totale verwoesting dan de Cuba-Crisis...Een voorbeeld van de kwetsbaarheid van die techniek.

Maar zorgt die technologie er juist voor dat er geen oorlog komt, omdat de gevolgen gewoonweg niet te overzien zijn?

(Uit een rapport van de VN kwam eruit dat er 2 miljard(!) mensen in oorlog(van tanks tot pennen en woorden) zijn.

EDIT: de nieuwe technologie is niet zielig, hij is ziekelijk.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Aramillo schreef:In 1994 was het nog 14 minuten tot een kernoorlog...dichterbij totale verwoesting dan de Cuba-Crisis...
Waar zou deze dan plaats gaan vinden en tussen welke landen?

En ik ben het eens met je laatste zin. Oorlogstechnologie is ziekelijk. Men is alleen maar bezig hoe je steeds efficiënter iemand uit kan schakelen in plaats van hoe je efficiënter oorlog kunt voorkomen. Bespottelijk als je hoort dat het Pentagon in 2 weken even veel geld zuipt als het budget van NASA in een heel jaar!
Dictators die, like all men.
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

In 1994 was de Verenigde Staten een oefening aan het houden met lichte kruisraketten op de Barentz, Noorwegen. Het voorval wilde dus dat er door een coördinatiefout zo'n ding op Rusland terecht kwam(geografisch gezien) Nou, met radartoestanden en fout handelen van het personeel werd het afvuursysteem gereedgemaakt. Het stond op scherp...Klaar om de wereld van pracht en praal te ontdoen. Een officier van het Ballistische Commando had de fout opgemerkt en het proces gestopt. 14 minuten voor de eindstreep...dat zijn 3 MP3 liedjes..


Amerika besteedt dan ook meer geld aan het leger dan alle ***Schurkenstaten*** bij elkaar
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

Aramillo schreef:Amerika besteedt dan ook meer geld aan het leger dan alle ***Schurkenstaten*** bij elkaar
En dat is nu dus de reden dat we hier op dit forum en op straat kunnen zeggen wat we willen zonder dood geschoten teworden. Dat geld heeft dus wel onze vrijheid op geleverd.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Je vergeet Europa hier te noemen..

Verwacht jij van Iran of N-Korea of een andere (*schurkenstaten*) dat ze een aanval op europa kunnen openen?
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Iran of N-Korea zal nooit iets tegen Europa "Kunnen" beginnen. Alleen vreest Europa dat Iran als er een oorlog is een Kernraket zal afsturen naar Amerika [ Je weet wat er gebeurt als dit gebeurt ].
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Geef jij ze materiaal om dat te kunnen laten bereiken? Kernwapens zijn denk ik meer een dreigwapen dan een echt wapen..Niemand wil er immers één beginnen(behalve Che Quevara dan, maar die is al dood)

Maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis...
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ik denk dat niet zo dom is.. Maar wat de meeste voor een goed pak geld gaat doen ,maar als ze dat doen hebben ze niets aan het geld. Maar in de kernreactoren van Z-Afrika (Gelezen) Kun je Uranium pikken dit had Italiaanse Mafia gedaan. Ik denk dat niemand dit gaat doen ,maar ik zou die groep Al-Q niet onderschatten geeft hun niets als hij & de rest doodgaat.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Al-Q is tegenwoordig slimmer en beter bezig met de media dan de Westerse...met een slimme aanpak zou de volgende wereldoorlog voor de deur kunnen staan...en dat is wel wat extremisten zouden willen, ze kunnen er immers geld en macht door krijgen. Maar goed, gelukkig zijn er tal van organisaties om dat te verhinderen..
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Plaats reactie