Fatman een Duitse atoombom?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Fatman een Duitse atoombom?

Bericht door Rednas »

Ik las een tijdje terug op een forum dat op de atoombom Fatman (voor hij geschilderd was) de Duitse adelaar stond, is hier iets van waar? Er was een foto van als het goed is. En is hij dus misschien een Duitse atoombom?
Een beetje een rare vraag misschien maar ik vroeg het mij al een tijdje af.
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Re: Fatman een Duitse atoombom?

Bericht door -Twilight »

Rednas schreef:Ik las een tijdje terug op een forum dat op de atoombom Fatman (voor hij geschilderd was) de Duitse adelaar stond, is hier iets van waar? Er was een foto van als het goed is. En is hij dus misschien een Duitse atoombom?
Een beetje een rare vraag misschien maar ik vroeg het mij al een tijdje af.
100% BS.
Sterker nog, Fat Man zou oorspronkelijk zo'n zelfde configuratie krijgen als Little Boy, waarbij een deel van de splijtstof in het andere deel wordt geschoten, maar ze kwamen er achter dat deze methode bij het gebruikte Plutonium niet werkt (Little Boy gebruikte Uranium)
Dus moesten ze met het hele ontwerp weer bij 0 beginnen. Ook het uiterlijk is daardoor ontstaan, door de bolvormige configuratie van conventionele explosieven, die binnenwaarts op de Pu kern gericht waren.
Plaats reactie