Iran

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Zullen er echt militaire sancties komen tegen Iran?

Ja, binnen 3 maanden
1
3%
Ja, dit jaar nog
26
65%
Nee
13
33%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Enfin over de sancties.. Iran trekt er zich niets over aan (Hebzucht?) EU had dit toch al eens gedaan een waarschuwing voor sancties gegeven? Nu willen ze het uranium verrijzen nog eens opkrikken.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Ja, inderdaad...laat de echte NukeFreaks(EDIT:Lees Geïnteresseerden)maar in de derde wereldoorlog posten..of wacht, ik ga wel even een Nucleaire topic maken.



Hoever kan het Westen gaan met sancties tegen Iran???
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ik vraag me af wat ze van plan zijn? Waarom hebben ze nu ineens zoveel "goesting" om uranium te verrijzen en daarboven op nog een sancties te negeren
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

Aramillo schreef:Iran heeft wel degelijk Uranium, vergis je niet. Je verwart jezelf met verrijkte en verarmde Uranium.

1. Heeft Iran Uranium? Ja, gekregen van Rusland bijv.(wordt niet meer geleverd door de sancties)

2, Heeft Iran verrijkt Uranium? Nee, waarschijnlijk niet, dit is nodig om een kernbom te bouwen, maar daar is ultradure technologie voor nodig.

Het splijtbare U-235 waar 'normaliter' kernwapens van gemaakt worden zullen ze niet hebben nee, maar van U-238 (niet splijtbaar) kan wel het splijtbare Plutonium-239 gemaakt worden door het met neutronen te bombarderen.

Of Iran Uranium-238 naar U-235 kan verrijken betwijfel ik ook, maar denk wel dat ze de benogdigde kennis in huis hebben om er Plutonium van te kunnen maken. Ter vergelijking: 'Little Boy' was met U-235 gemaakt, 'Fat Man' met Pu-239.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Aramillo schreef: Waarom noem je Iran steeds gevaarlijk?

Als je mijn posts goed zou lezen zou je een motivatie en argumentatie zien.
Zodra je die niet kan vinden geef ik er wel weer een.
Aramillo schreef:Alsof dat land ook maar iets kan uitvoeren tegen de Westerse Machten? Ik kan je een heel lijstje geven met landen die een stuk gevaarlijker zijn...

En (op N-Korea na) ook nog antiewesters zijn?
Aramillo schreef:Het lijkt wel of je helemaal Pro-Westers bent?
En het lijkt bij jou wel of je helemaal pro Iran bent :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Is het taboe als je pro-Iran bent?
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:Als je mijn posts goed zou lezen zou je een motivatie en argumentatie zien.
Zodra je die niet kan vinden geef ik er wel weer een.
Ik heb echt geprobeerd je posts goed te lezen, maar van motivatie en argumentatie was niet veel te zien eerlijk gezegd ...
mannerheim schreef:Ze hebben kernwapens, ze dreigen, en ze zijn gevaarlijk!
mannerheim schreef:En Iran is gewoon gevaarlijk, ...
mannerheim schreef:Want ze waren ook gewoon in Irakese teritoriale wateren. :P
mannerheim schreef:... Iran daarintegen vanwege(mocht deze aangevallen worden) doordat deze zelf de rest van de wereld bedreigt.
mannerheim schreef:De angst van de wereld is berust op het Iranese nucliaire programma. Juist het feit dàt Iran goed bewapend verontrust de rest van de wereld.
En ook hier wil ik nog iets over kwijt:
mannerheim schreef:En ik snap dat volk (de Russen) daar ook niet: Zij (de Iranezen) houden Britse mariniers gevangen en zij (de Russen) gaan demonstreren :?
Een paar posts daarvoor:
mannerheim schreef:Stel je voor: We staan met zijn allen in een kamer, ik heb een honkbalknuppel in mijn handen en ik zeg tegen jou en je beste vriend dat ik jouw beste vriend het ziekenhuis in wil slaan, of erger. Zou jij dan ook niet voor je vriend opkomen?
Klopt niet helemaal he ..? Je zit jezelf nogal tegen te praten ..
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

julian, jij maakt iets op uit een uitspraak van mij. Ik had het namelijk niet over de Russen maar over de Iranezen zelf: die studenten die daar de Britse ambasade gingen bekogelen.

En nog even duidelijkheid, je hebt mijn argumentatie blijkbaar niet kunnen volgen, nog een keer alles op een rijtje:

1. Iran verrijkt uranium
2. Iran stuurt het internationale atoomagentschap naar huis
3. Iran bedreigt Amerika
4. Iran bedreigt Israël
5. Iran heeft massavernietigingswapens
6. Iran is bereid deze te gebruiken
7. De combinatie van al het bovenstaande

Als het bovenstaande je nog niet duidelijk is vraag ik je niet meer te reageren op wat ik zeg.
Zodra je het nu wèl begrijpt maar het er niet mee eens bent hoor ik het graag.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

HMS Renown schreef:Is het taboe als je pro-Iran bent?
Ik heb hier nog geen antwoord op gehad.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:julian, jij maakt iets op uit een uitspraak van mij. Ik had het namelijk niet over de Russen maar over de Iranezen zelf: die studenten die daar de Britse ambasade gingen bekogelen.
Wel erg onduidelijke berichten post je dan:
mannerheim schreef:Tja, als de Russen zich er nu actief in gaan mengen...
En ik snap dat volk daar ook niet: Zij houden Britse mariniers gevangen en zij gaan demonstreren :? Omgekeerde wereld.
mannerheim schreef:En nog even duidelijkheid, je hebt mijn argumentatie blijkbaar niet kunnen volgen
Dat zijn standpunten wat je in dat rijtje post, geen argumenten. Met je argumenten verdedig je je standpunten, maar dat doe jij niet, je trekt direct je conclusies zodra de media weer wat over Iran gilt. Om maar over gemotiveerde posts te zwijgen!
mannerheim schreef:Als het bovenstaande je nog niet duidelijk is vraag ik je niet meer te reageren op wat ik zeg.
Wat een ongelovelijke onzin Mannerheim! Mij gaan vragen of ik niet meer op je posts in wil gaan, makkelijke manier om een discussie te winnen .. Wat een sukkel ben jij hè ?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef: Wat een sukkel ben jij hè ?
Makkelijk hè, gedeeltelijk posten, heb je gelzen wat eronder stond?
Nee? Beter lezen dan!
Ja? dan is jouw antwoord overbodig!

En nou vraag ik je 1 keer om niet op de man te spelen en verder te gaan over het onderwerp. In de aan mij gerichte posts van jou is er geen enkel inhoudelijk argument voorbijgekomen! En dit soort dingen bevallen me al helemaal niet:
Julian schreef: Wat een sukkel ben jij hè ?
Dus nou eens inhoudelijk reageren op de punten die ik een paar posts terug gemaakt heb!


HMS Renown schreef:Is het taboe als je pro-Iran bent?
In mijn ogen niet, ik heb er tenminste geen problemen mee. :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:... heb je gelzen wat eronder stond? ...
Ja, dat heb ik zeker gelezen, zodra ik het begrijp 'mag' ik weer met je discussieren. Veel valt er alleen niet aan standpunten te begrijpen, je bent het er mee eens of je bent het er niet mee eens. Of probeer je te zeggen dat ik pas weer met je mag discussieren zodra ik het met je standpunten eens ben? Dat zou wel heel erg raar zijn he .. :)?
mannerheim schreef:In de aan mij gerichte posts van jou is er geen enkel inhoudelijk argument voorbijgekomen!
Dat klopt, en dat komt doordat, zoals jij al zei, de berichten aan jou zijn gericht. Niet dat er in jou posts veel nuttigs staat .. meningen, slecht onderbouwde beweringen etc.

Maar goed, wat stel jij voor? Het land binenvallen? plat gooien?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef:Ja, dat heb ik zeker gelezen, zodra ik het begrijp 'mag' ik weer met je discussieren. Veel valt er alleen niet aan standpunten te begrijpen, je bent het er mee eens of je bent het er niet mee eens. Of probeer je te zeggen dat ik pas weer met je mag discussieren zodra ik het met je standpunten eens ben? Dat zou wel heel erg raar zijn he .. :)?
Snap je het nou echt niet? Dit stond er:
mannerheim schreef:Zodra je het nu wèl begrijpt maar het er niet mee eens bent hoor ik het graag.
Dus, omdat ik verwachte dat je mijn punten zou weerleggen(wat je dus niet gedaan hebt) vroeg ik je jouw mening erover te geven. Die me tot nu toe nog steeds niet duidelijk is geworden.
Julian schreef:Dat klopt, en dat komt doordat, zoals jij al zei, de berichten aan jou zijn gericht. Niet dat er in jou posts veel nuttigs staat
Ik heb een hele lijst gegeven met redenen waarom Iran gevaarlijk is. Blijkbaar negeer je deze gewoon!
En nou weer On-Topic!
Julian schreef:Maar goed, wat stel jij voor? Het land binenvallen? plat gooien?
Binnenvallen is nog niet eens zo een slecht idee. Volgens een enquete onder belleggers met verstand van zaken is een mogelijke inval in Iran al in de koersen verwerkt. Na het invallen zal het kernwapengevaar wat betreft Iran verdwenen zijn.

Wat is jouw oplossing dan? Door laten sudderen? De tijd speelt ook nog mee, hoe langer we wachten met het aanpakken van Iran, hoe moeilijker het wordt, aangezien de nieuwe generaties steeds fanatieker en feller worden.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:
Julian schreef: Wat een sukkel ben jij hè ?
Makkelijk hè, gedeeltelijk posten, heb je gelzen wat eronder stond?
Nee? Beter lezen dan!
Ja? dan is jouw antwoord overbodig!

En nou vraag ik je 1 keer om niet op de man te spelen en verder te gaan over het onderwerp. In de aan mij gerichte posts van jou is er geen enkel inhoudelijk argument voorbijgekomen! En dit soort dingen bevallen me al helemaal niet:
Julian schreef: Wat een sukkel ben jij hè ?
Dus nou eens inhoudelijk reageren op de punten die ik een paar posts terug gemaakt heb!


HMS Renown schreef:Is het taboe als je pro-Iran bent?
In mijn ogen niet, ik heb er tenminste geen problemen mee. :roll:
Als jij dan tegen iemand zegt dat hij tegoei moet lezen zorg dan eerst dan eerst dat de tekst er staat. Als je schrijft "Ben je dan helemaal pro-Iran?" komt het precies over alsof je iets hebt tegen mensen die pro-Iran zijn. Dus kijk eerst eens naar je eigen voor je iets zegt over een ander.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

mannerheim schreef:
Aramillo schreef:Het lijkt wel of je helemaal Pro-Westers bent?
En het lijkt bij jou wel of je helemaal pro Iran bent :|
Wie moest er ook al weer goed lezen HMS?
Actie-Reactie, was niet hatelijk of dergelijk bedoeld.
Sterker nog, was niet eens aan jou gericht!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie