Foto's die indruk maken (2)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Awel, Ze zijn toch allemaal terug gekeert zonder Cockpit. Je was me voor wou dat ook posten in het begin ,maar de site was te traag.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

SoldierToTheDeath schreef:Awel, Ze zijn toch allemaal terug gekeert zonder Cockpit.
Als ze zonder cockpit zouden zijn teruggekeerd zou dat echt een wonder zijn....echter zijn deze toestellen MET cockpit teruggekeerd echter zonder neus van het toestel. Daar waar de bommenrichter zijn plaats had. De cocpit is de plaats waar de piloten zitten. :wink:

Desalniettemin indrukwekkend staaltje vliegkunst. Staan op de site ook nog 2 foto's waarbij je ziet dat bommen van een hoger vliegend toestel het staartstuk van een ander toestel wegvagen......ook dat toestel is veilig terug gekeerd. De Fortress kon een hoop hebben qua schade.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Eén van de lievelings B-17 van de oorlog was "The Memphis Belle" Die had pas schade.. Van de 4 motoren had die er nog maar 1tj Over en was doorzeefd.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Er zijn foto's, film materiaal en ooggetuige verslagen van toestellen die meer schade hadden dan de MB en toch succesvol geland zijn, echter waarvan de wereld nooit meer wat van gehoord heeft. Hoewel de MB aanzienlijke schade had opgelopen is ze zeker niet het enige toestel die op die manier geland is (op maar 1 motor).

Persoonlijk heb ik dan meer 'respect' voor die toestellen die je op de foto's hebt afgebeeld....of dat toestel zonder staartstuk.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Charly1975 schreef:Er zijn foto's, film materiaal en ooggetuige verslagen van toestellen die meer schade hadden dan de MB en toch succesvol geland zijn, echter waarvan de wereld nooit meer wat van gehoord heeft. Hoewel de MB aanzienlijke schade had opgelopen is ze zeker niet het enige toestel die op die manier geland is (op maar 1 motor).

Persoonlijk heb ik dan meer 'respect' voor die toestellen die je op de foto's hebt afgebeeld....of dat toestel zonder staartstuk.
Ken je dat verhaal van die Duitse Jager ? Zijn munitie was op een storte zich in een B-17 (Weet niet juist of het dit toestel was maar normaal wel).
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Die laatste werd gedaan , omdat de kogels duurder werden
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

SoldierToTheDeath schreef:Die laatste werd gedaan , omdat de kogels duurder werden
wrm zouden ze dan die vrouw neerschieten :? :?
inderdaad die foto maakt indruk.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Vrouw + Kind

Weet niet, waarschijnlijk bleef Himmler aandringen voor toch al de joden te liquideren
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

kan zijn. we weten het niet. kan ook een russische verzetstrijderster zijn.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Denk het niet ik denk dat ik deze foto in een musseum heb gezien van de joden. Alleen op deze foto zijn ze niet naakt ? De meesten moesten toch hun kleren uit doen?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

SoldierToTheDeath schreef:De meesten moesten toch hun kleren uit doen?
Afbeelding

Deze foto maakt echt woede in mij los.. :|
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Stefan schreef:Afbeelding

Doet dit jullie niet ergens aandenken?

In 2004 genomen..
Deze foto is een hoax. De foto is genomen door een Britse journalist aan het begin van de etnische zuiveringen in Servië. Het gebied met het hek is ook gefilmd. Het hek is enkel een grens, je kan er gewoon omheen lopen. Deze man is speciaal naar voren geroepen omdat hiermee natuurlijk de indruk van een nieuwe holocaust werd gewekt. Na deze foto en enkele andere persberichten heeft de VN besloten in te grijpen. De foto heeft zijn effect gehad, maar of het nou journalistiek verantwoord was..

De mensen op deze foto zijn overigens geloof ik vluchtelingen. Daarnaast is de foto véél eerder genomen dan in 2004. Ik geloof rond 1992...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Dodo schreef:
Stefan schreef:Afbeelding

Doet dit jullie niet ergens aandenken?

In 2004 genomen..
Deze foto is een hoax. De foto is genomen door een Britse journalist aan het begin van de etnische zuiveringen in Servië. Het gebied met het hek is ook gefilmd. Het hek is enkel een grens, je kan er gewoon omheen lopen. Deze man is speciaal naar voren geroepen omdat hiermee natuurlijk de indruk van een nieuwe holocaust werd gewekt. Na deze foto en enkele andere persberichten heeft de VN besloten in te grijpen. De foto heeft zijn effect gehad, maar of het nou journalistiek verantwoord was..

De mensen op deze foto zijn overigens geloof ik vluchtelingen. Daarnaast is de foto véél eerder genomen dan in 2004. Ik geloof rond 1992...
Tis en blijft schandalig
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Inderdaad,dat moet in deze tijd niet meer kunnen,ook niet in 1992.

Verder heb ik nog een indrukwekkende foto:

Afbeelding

Arrestatie Anton Mussert in Den Haag
Gesloten