Sobel's USAAF verzameling en aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Nice Soben ;)
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Sobel ;) :D

Al enig idee wat je volgende aanwinst gaat zijn?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

SoldierToTheDeath schreef:Sobel ;) :D

Al enig idee wat je volgende aanwinst gaat zijn?
Ik denk dat dat een Flightsuit gaat worden, doch zal dat even op zich laten wachten aagezien deze chute al een rib uit mijn lijf heeft gekost.

Gr
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

WOW! Prachtig Sobel!!! :D _/-\o_

Kwa kwantiteit haal je het nog niet bij mij maar kwa kwaliteit ben je me echt ver voorbij! Echt prachtig!

Zat trouwens te denken dat de kruisjes ook wel eens het aantal keren kan zijn dat de chute repackt is. Hier had je natuurlijk het parachute logboek bij om dit bij te houden maar ik kan me goed voorstellen dat ze het ook op de chutepack noteerden. Of is duidelijk te zien dat hier eerst een naam of woord heeft gestaan?

En wat voor flight suit moet het worden? Een A-4? :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Het gaat dan inderdaad een A4 worden :) er is niet duidelijk te zien of er een naam heeft gestaan of niet, dus dat van dat repacken kan wel eens kloppen, mijn pa zat te denken aan het aantal jumps mischien, maar dat staat dan natuurlijk gelijk met het repacken, bedankt voor je leuke reactie!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

sobel schreef:Het gaat dan inderdaad een A4 worden :) er is niet duidelijk te zien of er een naam heeft gestaan of niet, dus dat van dat repacken kan wel eens kloppen, mijn pa zat te denken aan het aantal jumps mischien, maar dat staat dan natuurlijk gelijk met het repacken, bedankt voor je leuke reactie!
Ah, een A4 is inderdaad een mooie keuze. Veel gebruikt en doen het goed op een pop. Heb er zelf een AN-S-31 summer flight suit opzitten, is net zoiets. :)

Mag al bijna wel een pop komen want het schiet al aardig op zo. :yes:

En jumps is inderdaad gelijk aan repacks hoewel er natuurlijk altijd een jump meer gemaakt kan zijn dan het aantal keer dat de pack ge-repackt is. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Looking good
perfecte kwaliteit sobel
echt prachtig :wink:
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Bedankt Nicolas, ik heb intussen ook nog een reprint parachute instructionbook binnnen dus mocht ik hem ooit willen repacken dan weet ik hoe het moet :).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

nice :P
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

sobel schreef:Bedankt Nicolas, ik heb intussen ook nog een reprint parachute instructionbook binnnen dus mocht ik hem ooit willen repacken dan weet ik hoe het moet :).
Ik heb ooit een T5 chestpack ingepakt, en ik kan je verzekeren, dat is een groot karwei!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Toen ik door dat boekje bladerde had ik al zo'n vermoeden :P enkel de pack dichtdoen met een stuk schuimrubber erin is al vreselijk! en dan ook nog eens al die draden!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Prachtige aanwinsten en een gave collectie Ben!

Ik ga binnenkort ook mijn chestpack inpakken met een witte reserve chute uit 1943. Het neemt wat tijd in beslag maar dan heb je ook wat :wink:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Bedankt Daan, het zal zeker tijd in beslag nemen, maar zoals je zegt dan heb je zeker wat! ik zou dan wel de pinnetjes die erin moeten vervangen door spijkertjes en de pinnen van de handle er gewoon los laten, dit voorkomt dat je er perongeluk aan trekt en je alles opnieuw erin kan doen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ben, nogmaals heel erg netjes!
Ga je er ook nog een etalagepop bij komen zodat het een beetje tot leven komt? lijkt mij heel erg mooi!

Echt prachtig! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

komt ooit nog wel ja, maar eerst nog wat klein spul kopen :) tevens heb ik nog totaal geen ruimte voor een pop, een buste is al veel!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie