Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Ik had het al gezien, maar ziet er goed uit :d
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt! Is altijd weer een erg leuke toevoeging van de familie, alhoewel alles direct de map ingaat behalve het bierviltje (allang al geen plaats meer helaas).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Na 3 jaar eindelijk een Duitse kaart van het Reichswald - Kleve kunnen vinden. Heb elke dag er wel naar zitten zoeken 8) :oops: De kaart is uit 1944. Is de eerste die ik gezien heb waar daadwerkelijk zo groot het Reichswald op staat, en die in goede staat verkeert. Deze staat vind ik acceptabel. Betreft een artilleriekaart die een mooi plaatsje op m'n duitse tafel krijgt naast de typmachine e.d.

Afbeelding
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Leuke aanwinst Edgar, EINDELIJK!!!! is wel op zijn plaats. ;) :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Leuke aanwinst Edgar, EINDELIJK!!!! is wel op zijn plaats. ;) :P
Jep! Maar dat maakt 't verzamelen wel leuk. Een duitse kaart mag ook niet ontbreken in een gedeelte van een Duitse post natuurlijk! 8)
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Leuke aanwinst Edgar!
En het gaat er niet om hoe snel je het allemaal heb vind ik. Het zoeken ernaar en alles wat er bij komt kijken maakt het verzamelen nog wat leuker. Als je zo maar kon kopen is het ook niet echt leuk meer he ;) .
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En daar ben ik 't 100% mee eens, bedankt! Morgen even een belletje plegen. M'n oudoom had iets heel moois voor me gevonden zei die uit de wo2 8) , maar het is nog een verrassing (hij is te werk gesteld in Oberhausen vanaf 1943 tot 1945). Duimen dus :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vandaag binnengekregen:

Hitler Jugend Winterbluse, origineel gemonteerd, van het district Ost Sudetenland met de rang Hitler Junge. Ik wil naast mijn Duitse Luftwaffe soldaat een HJ kindersoldaat hebben, omdat dat goed 't tijdsbeeld van februari 1945 weergeeft. Dit is dus 't kleine begin. Ik wil hem dan een klein kaliber huls in de hand geven. Er zit ook een Ek2 bij, maker 100. Deze laat ik er voorlopig opzitten, maar ik moet nog even kijken wat ik er mee doe (of hij gaat de vitrine in, of ik laat 'm er op zitten).
Ook zit er nog een Hitler Jugend ledenspeld bij. De schouderstukken geven district 617 aan, en de knoopjes met 5 geven het ''regiment'' aan. De jas is ongeveer voor een 13 - 15 jarige. De knoopjes zijn ook allemaal RZM gestempeld. Volgende week bij duiven even voor een mooie aluminium koppel, armband, broodzak en veldfles kijken. Dan later weer de voor wat duurdere dingen.

AfbeeldingAfbeelding

En deze moet 't worden (ook de rang Hitler Junge).
Afbeelding

Ook nog een leuke gasmaskerriem erbij gekregen uit 1940, nogmaals bedankt Jeroen. Deze kan nu mooi op m'n gecamoufleerde gasmaskerbus die ik van m'n opa gehad heb. :)

Afbeelding

En deze nog gratis gehad van een museum in de buurt waarmee ik goede contacten onderhou, het betreft een RAF onderdeel van de zuurstofverdeling van een Vickers Wellington die is gevonden in Wilnis. AM gestempeld.

Afbeelding

Ik verwacht volgende week weer een update.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Ziet er weer mooi uit edgar. :wink:
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Wauw!Weer mooie aanwinste,ga zo door.
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Zeer mooie HJ jasje. Zeker een hele mooie aanwinst Edgar.

( Jas komt me bekent voor, Jeroen ? ;) )

**edit**
Eerst leren lezen Jeffie, voor dat je post had het niet zien staan :oops: . Nogmaals mooie jas die je van Jeroen heb overgenomen.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Graag gedaan hoor Edgar! :wink:
Hij past mooi in je collectie :)

En Jeffie het jasje komt mij ook erg bekend voor ja :P
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ah, Jeroen en Edgar, jullie hebben de ruil gemaakt zie ik! Nou, beide mooie aanwinsten dan :)!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mooi spul! Je zult nu een kinderetalagepop moeten kopen?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

@ Marf, Messemaker, Jeffie:
Bedankt voor leuke reactie.

@Jeroen:
Ook bedankt, jij krijgt maandag weer leuk spul 8)

@Julian:
Bedankt, we kunnen beide blij zijn.

@Loek D
Ja, maar ik heb al een mooie op 't oog. Weet niet alleen niet of die te groot of te klein is, maar misschien wil ik die bij de eerstvolgende beurs in Huizen kopen.
Plaats reactie