Iran

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Zullen er echt militaire sancties komen tegen Iran?

Ja, binnen 3 maanden
1
3%
Ja, dit jaar nog
26
65%
Nee
13
33%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:Snap je het nou echt niet? Dit stond er:
Ja, inderdaad, sorry ... beter lezen voor mij dus.
mannerheim schreef:Ik heb een hele lijst gegeven met redenen waarom Iran gevaarlijk is ...
Inderdaad, een lijst met standpunten zonder enige motivatie en/of bewijzen, slecht onderbouwde beweringen dus. Maar omdat ik er vanuit ga dat niet maar wat roept en weet waar je het vandaan hebt gehaald plaats ik het bij het stukje 'nuttige info van Mannerheim', maar je kunt me niet gaan vertellen dat bijvoorbeeld dit geen slecht onderbouwde standpunten en meningen bevat (met name dat laatste): ''Ze hebben kernwapens, ze dreigen, en ze zijn gevaarlijk!''
mannerheim schreef:Wat is jouw oplossing dan? Door laten sudderen? De tijd speelt ook nog mee, hoe langer we wachten met het aanpakken van Iran, hoe moeilijker het wordt, aangezien de nieuwe generaties steeds fanatieker en feller worden.
Hetzelfde als bij Irak: kernwapen inspectie, alleen dit keer niet aanvallen wanneer je geen kernwapens vind. Edit (Er moet natuurlijk ook bijstaan wat we moeten doen wanneer we ze wel vinden) Zodra je ze wel vind, verzoek of Iran ze wil inlevern, zo niet, confronteer Iran met de consequenties ervan. Oorlog dus.
Laatst gewijzigd door Julian op 13 apr 2007, 22:02, 3 keer totaal gewijzigd.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:
mannerheim schreef:
Aramillo schreef:Het lijkt wel of je helemaal Pro-Westers bent?
En het lijkt bij jou wel of je helemaal pro Iran bent :|
Wie moest er ook al weer goed lezen HMS?
Actie-Reactie, was niet hatelijk of dergelijk bedoeld.
Sterker nog, was niet eens aan jou gericht!
Jij. Ik kan jou gedachten niet lezen en ik lees ook alleen maar wat in jou berichten staat.

En als jij vind dat Iran toch zo slecht bent ben je in mijn ogen rascist. Maar goed je zegt nu dat je het niet bent dus dat heb je goed gemaakt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef:
mannerheim schreef:Wat is jouw oplossing dan? Door laten sudderen? De tijd speelt ook nog mee, hoe langer we wachten met het aanpakken van Iran, hoe moeilijker het wordt, aangezien de nieuwe generaties steeds fanatieker en feller worden.
Hetzelfde als bij Irak: kernwapen inspectie, alleen dit keer niet wanneer aanvallen je geen kernwapens vind.
Irak is hier moeilijk mee te vergelijken, Irak heeft nooit toegegeven massvernietigingswapens te hebben. Iran draagt nu juist uit. Plus het feit dat Iran een complete staat van de aardbodem wil vegen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Is wel te vergelijken met elkaar. De VS zou onder hetzelfde smoesje Iran kunnen binnen vallen namelijk Iran heeft massavernietegingswapens. Als Iran de wapens heeft dan zijn ze toch wel slim genoeg om hun grote mond te houden.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

HMS Renown schreef:... Als Iran de wapens heeft dan zijn ze toch wel slim genoeg om hun grote mond te houden.
Precies en anders dan bluffen ze wel. Irak en Iran zouden beide kern wapens hebben wat dus toch wel met elkaar valt te vergelijken. Overigens begrijp ik niet het verband niet tussen jou post en de, door mij genoemde, kern wapen inspectie ...
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Iran stuurt de inspectie gewoon weg. :| :roll:

En euh, kijk eens naar hoe Irak zich toen opstelde en hoe Iran zich nu opstelt: wel wat verschil hè.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:Iran stuurt de inspectie gewoon weg. :| :roll:

En euh, kijk eens naar hoe Irak zich toen opstelde en hoe Iran zich nu opstelt: wel wat verschil hè.
Omdat Irak waarschijnlijk wist dat ze een aanval van de VS nooit zouden kunnen weerstaan. Iran weet dat de kans klein is dat de VS Iran binnen valt omdat ze nu al problemen hebben met de orde te handhaven in Irak en Afganistan en dat de senaat het Bush nooit toe zou laten.

En de inspectie weg sturen... Als je nog steeds VN inspecteurs in je land hebt en je wil stoer uit de hoek komen met het feit dat je kernwapens hebt en als het atoomagentschap een week later bekent maakt dat ze helemaal niks gevonden hebben dan geloven je ze helemaal niet. Dat is vrij logisch denk ik. En misschien is dat ook om aan andere naties te laten zien kijk wij durven iets wij durven namelijk onder internationale druk VN inspecteurs uit ons land te zetten.

En Julian ik had het niet op jou bedoelt maar op mannerheim.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Eh even wat dingetjes ophelderen. IK heb er WEL een probleem mee als je pro Iran bent want dan ben je er gewoon doelloos op uit om landen te provoceren en de kloof tussen Oost en West groter te maken.

en even voor de goede orde; blijven we wel lief voor mekaar :)?

ps: volgens mij is het wel duidelijk dat er sommigen hier tegen de "VS" zijn maar daar krijg je het gegeneraliseer weer, jullie zijn waarschijnlijk alleen tegen Bush dus zeg dat dan ook gewoon.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

HMS Renown schreef:
En als jij vind dat Iran toch zo slecht bent ben je in mijn ogen rascist. Maar goed je zegt nu dat je het niet bent dus dat heb je goed gemaakt.
Ik zie niet in wat dit met racisme te maken zou hebben.
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

HMS Renown schreef:Is wel te vergelijken met elkaar. De VS zou onder hetzelfde smoesje Iran kunnen binnen vallen namelijk Iran heeft massavernietegingswapens. Als Iran de wapens heeft dan zijn ze toch wel slim genoeg om hun grote mond te houden.
Macht van de publieke opinie niet onderschatten.

Mocht het een smoesje zijn, zou er direct een straftribunaal opgericht moeten worden om de Amerikaanse overheid te veroordelen voor onvoorstelbare domheid en massamoord onder de eigen troepen.
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

Gaan degenen die onverschillig zijn over het feit dat Iran wel of niet kernwapens zou bezitten niet geheel voorbij aan het feit dat het onder handen hebben van wapens ook een zekere verantwoordelijkheid met zich meebrengt?

Ik merk het nu op 'micro'niveau als sportschutter zijnde. Je krijgt instruktie, moet een verklaring van goed gedrag overleggen, moet een hele procedure volgen voordat je überhaupt zelfstandig mag schieten. Daarna nog gemiddeld anderhalf jaar wachten, waarna de politie een antecedentenonderzoek gaat doen voordat je zelfs het lulligste .22 pistooltje in huis mag hebben. Dan nóg komen ze onverwacht langs om te kijken of je alles wel volgens de regels doet.

Denk dat eens door naar 'macro'niveau, zou jij iemand de verantwoordelijkheid gunnen om een mega-destruktief wapen als een kernwapen te beheren, als hij bij voorbaat al gaat roepen dat 'ie hem wilt gebruiken?
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

Mike.H schreef:Eh even wat dingetjes ophelderen. IK heb er WEL een probleem mee als je pro Iran bent want dan ben je er gewoon doelloos op uit om landen te provoceren en de kloof tussen Oost en West groter te maken.

en even voor de goede orde; blijven we wel lief voor mekaar :)?

ps: volgens mij is het wel duidelijk dat er sommigen hier tegen de "VS" zijn maar daar krijg je het gegeneraliseer weer, jullie zijn waarschijnlijk alleen tegen Bush dus zeg dat dan ook gewoon.
Bingo! zo Denk ik er ook over.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

En ik absoluut niet. Wie zijn degene die (naar mijn idee onnodig) Oosterse landen bezetten? Juist, Amerika en de meelopers daarvan, Europa. Wanneer Iran ziet wat er allemaal in bijv. Irak gebeurd wordt je daar niet blij van. In zo'n geval neemt Iran het natuurlijk op voor Irak als buurland en bedreigd het Westen (met kernwapens gaat misschien wat ver), heel begrijpelijk. Om maar even terug te komen op Mannerheim's post over voor elkaar opkomen :wink:
Laatst gewijzigd door Julian op 14 apr 2007, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

Julian schreef:En ik absoluut niet. Wie zijn degene die (naar mijn idee onnodig) Oosterse landen bezetten? Juist, Amerika en de meelopers daarvan, Europa. Wanneer Iran ziet wat er allemaal in bijv. Irak gebeurd wordt je daar niet blij van. In zo'n geval neemt Iran het natuurlijk op voor Irak als buurland en bedreigd het Westen (met kernwapens gaat misschien wat ver), heel begrijpelijk. Om maar even terug te kopen op Mannerheim's post over voor elkaar opkomen :wink:
Irak en Iran zijn idd goede vrienden en wel zodanig dat ze niet zo lang geleden 8 jaar lang mekaar aan het uitmoorden waren.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Je weet wat ik bedoel, 'het Westen' bemoeit zich gewoon te veel met het Oosten, ze hebben daar niks te zoeken.
Plaats reactie