Misschien een idee'tje?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Misschien een idee'tje?

Bericht door Mike.H »

Is het misschien een idee'tje op een apart subfora te maken voor "school" waar scholieren aan elkaar bepaalde uitleg kunnen vragen bijvoorbeeld? (bijvoorbeeld een topic voor wiskunde etc.) zodat we elkaar hier misschien een beetje bij kunnen helpen :)

en het is maar een idee hoor, persoonlijk ontbrak me dat nog een beetje aan dit forum, maar als mensen het hier niet mee eens zijn dan is dat prima hoor, het is maar een idee :)!

mvg mike!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

Dat lijkt me een beetje verregaand voor een Wo II-forum. Zeker als je er onderwerpen als wiskunde wilt bij betrekken. Ik denk dat er betere manieren bestaan om problemen ivm leerstof te behandelen.

Wat overigens niet wil zeggen dat je aan een bepaald lid geen vragen kan stellen via PB. Ik sta in ieder geval altijd open om mensen te helpen waar dit in mijn mogelijkheden begrepen zit.
Gebruikersavatar
Proxy^
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jul 2006, 21:50
Locatie: Albergen (Twente)

Bericht door Proxy^ »

je kunt een subfora maken "School WOII" ofzo..
zodat Gasten + Leden kan vragen voor informatie over WOII voor School.


lijkt me wel handig..
The war is over. One or two of those things, and Japan will be finished. - General Groover
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Daar is het vragen forum al voor...


Tevens denk ik niet dat een subforum als dat goed is... dit is een wo2 forum, daar moeten we niet teveel van afwijken...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Proxy^ schreef:je kunt een subfora maken "School WOII" ofzo..
zodat Gasten + Leden kan vragen voor informatie over WOII voor School.


lijkt me wel handig..
Dat lijkt me ook wel een handige.

@Sobel,

Ik denk dat "Vragen" niet alles dekt wat Proxy^ noemt, bovendien vind ik het een duidelijkere titel.

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:Daar is het vragen forum al voor...


Tevens denk ik niet dat een subforum als dat goed is... dit is een wo2 forum, daar moeten we niet teveel van afwijken...
Ja maar daarom juist, het vragen forum dat is juist voor vragen over WOII en terwijl het mij (en anderen lees ik) juist handig leek om gewoon een algemeen topic te hebben voor school ofzo of een apart subfora. misschien een apart "Schoolhulp topic"?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mike.H schreef:
sobel schreef:Daar is het vragen forum al voor...


Tevens denk ik niet dat een subforum als dat goed is... dit is een wo2 forum, daar moeten we niet teveel van afwijken...
Ja maar daarom juist, het vragen forum dat is juist voor vragen over WOII en terwijl het mij (en anderen lees ik) juist handig leek om gewoon een algemeen topic te hebben voor school ofzo of een apart subfora. misschien een apart "Schoolhulp topic"?
Als ik het goed begrijp wil je een onderdeel op dit forum dat speciaal voor schoolhulp is. Dit onderdeel moet dan alle vakken die op de scholen worden gegeven behandelen. Wiskunde, economie, natuurkunde etc.?
Klinkt als een leuk idee, maar níet voor een WO2-forum.

Voor schoolhulp specifiek gericht op WO2 hebben we het gehele "Tweede Wereldoorlog"-gedeelte waar je in het onderdeel "Vragen" iedere vraag die je kan verzinnen over de 2e WO kan stellen. Hier komen regelmatig gasten langs voor schoolhulp.

Ook een onderdeel School WOII lijkt mij onnodig, daar dit enorm overlapt met het "Tweede Wereldoorlog"-gedeelte. Zo zijn we dingen dubbelop aan het doen en word het voor de staff ook niet eenvoudiger om alles te controleren.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Mike.H schreef:
sobel schreef:Daar is het vragen forum al voor...


Tevens denk ik niet dat een subforum als dat goed is... dit is een wo2 forum, daar moeten we niet teveel van afwijken...
Ja maar daarom juist, het vragen forum dat is juist voor vragen over WOII en terwijl het mij (en anderen lees ik) juist handig leek om gewoon een algemeen topic te hebben voor school ofzo of een apart subfora. misschien een apart "Schoolhulp topic"?
ik vind ook dat dit een wo2 forum moet blijven en niet een algemeen brabbelforum voor mensen die toevallig samen een hobby (wo2) hebben.
Rémy
----
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Er zijn genoeg andere website's waar je informatie over algemene schoolvakken kunt vinden. Zoals gezegd is dit een WO2 forum en geen scholieren.com.

Het lijkt mij dus geen goed idee.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Sjoerd schreef:Er zijn genoeg andere website's waar je informatie over algemene schoolvakken kunt vinden. Zoals gezegd is dit een WO2 forum en geen scholieren.com.

Het lijkt mij dus geen goed idee.
Ja, maar er zijn hier op deze site best veel scholieren actief dus het leek mij alleen maar handiger. maar oke, maar wat dan van 1 algemeen "problemen met huiswerk topic" die dan bij babbelbox geplaatst zou worden, is dat misschien iets?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mike.H schreef:
Sjoerd schreef:Er zijn genoeg andere website's waar je informatie over algemene schoolvakken kunt vinden. Zoals gezegd is dit een WO2 forum en geen scholieren.com.

Het lijkt mij dus geen goed idee.
Ja, maar er zijn hier op deze site best veel scholieren actief dus het leek mij alleen maar handiger. maar oke, maar wat dan van 1 algemeen "problemen met huiswerk topic" die dan bij babbelbox geplaatst zou worden, is dat misschien iets?
Je staat natuurlijk vrij om het te proberen, alleen vraag ik mij af of er regelmatig genoeg gepost zal worden in zo'n topic. Ik ben bang dat zo'n topic binnen een week weer is weggezonken. De meeste leden nemen niet de moeite om te zoeken naar een algemeen huiswerk-problemen topic (wat logisch is) en zullen gewoon een nieuw topic openen. Dan kunnen we weer met slotjes gaan strooien.

Maar nogmaals, als jij denkt dat het werkt (misschien ben ik wel veels te negatief), je staat vrij om het te proberen. Dan kijken we over 2 weken wel verder of het succes heeft gehad. Als het succes heeft gehad blijft het topic gewoon lopen, zo niet, dan gooi ik 'm op slot. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja, maar kijk dat bedoel ik nou juist hehe dat het juist een long term ding is dat je juist niet zo vaak meer met slotjes hoeft te gooien enzo en dat dan alle vragen die er zijn gewoon in dat topic worden gegooid snap je? maar tsja ik weet niet of er genoeg belangstelling voor is?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het is wel een goed idee, maar het past alleen niet bij het beleid en het thema van dit forum. Een topic huiswerkhulp is een aardig alternatief lijkt me. Verder willen we niet gaan.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Martijn schreef:Het is wel een goed idee, maar het past alleen niet bij het beleid en het thema van dit forum. Een topic huiswerkhulp is een aardig alternatief lijkt me. Verder willen we niet gaan.
Ja en dat begrijp ik ook hoor, dat het helemaaaal niet bij dit forum past maar ehm ja het leek me gewoon wel handig aangezien hier nogal veel scholieren zitten en met zo'n topic kunnen we elkaar misschien een beetje helpen enzo.. maar nu zijn er maar een paar reacties gekomen van "scholieren" dus ik weet eigenlijk niet zo goed of zij dit ook wat vinden.. Vinden de mods het goed als er een poll komt in het babbelbox gedeelte om te kijken wat hun mening is?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Van mij hoeft die poll niet, want er komt geen scholieren.com op deze website :) Het antwoord van Martijn geeft duidelijk aan tot hoe ver we maximaal willen gaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie