Triestig nieuws voor Easy Company

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Linda C.
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2006, 09:45
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Triestig nieuws voor Easy Company

Bericht door Linda C. »

Met spijt moet ik jullie meedelen dat gisteren Ronald Speirs overleden is...
Hang Tough!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Hmm nouja gecondoleerd dan maar he? RIP.

maar om daar nou een speciaal topic voor te openen? Als er een Duitse soldaat doodgaat hoor je dat ook niet?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Mike.H schreef:Hmm nouja gecondoleerd dan maar he? RIP.

maar om daar nou een speciaal topic voor te openen? Als er een Duitse soldaat doodgaat hoor je dat ook niet?
Aan één kant heb je gelijk Mike.H maar aan de andere zijde is Speirs wel bekend geworden door de serie Band of Brothers vandaar dat Linda dit bericht heeft geplaatst denk ik. (Daarover kan zij zelf beter antwoord over geven)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja en dat snap ik ook wel, maja het is weer door BoB dat zo'n man bekend word terwijl je niks hoort over andere soldaten in de wereld die ook het leven laten.. tsja..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

denk niet dat hier de altijd durende bob-discussie op zijn plaats is.

rest in peace
Roland
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2006, 23:00
Locatie: Brielle

Bericht door Roland »

Juist door dat soort series en dit soort berichten blijven dingen toch levend, jammer dat sommige dat niet begrijpen. Mike zelfs jij weet wie dit is, dus is het van belang om het te melden, ondanks dat jij wellicht geen fan bent van bob, zijn velen andere dat wel en het feit blijft triest. Ook als een andere onbekende veteraan overlijdt, maar Speirs (ea) spreken nu eenmaal meer mensen aan
rendevouz with destiny
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ja, wie spreekt een oorlogs misdadiger nou niet aan... :roll:

(of de geruchten waar zijn weten we niet, maar dat is het beeld wat die BoB fans hebben)
Brian
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:35
Locatie: Deventer

Bericht door Brian »

Rednas schreef:Ja, wie spreekt een oorlogs misdadiger nou niet aan... :roll:

(of de geruchten waar zijn weten we niet, maar dat is het beeld wat die BoB fans hebben)
Misschien is het dan ook wel verstandig om je maar even stil te houden, vriend? Beetje respectloos...

R.I.P
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Inderdaad een zeer respectloze actie, iemand beschuldigen op basis van niet 100% waterdichte verhalen in notabene een serie! en dat in het topic over zijn dood! je zou je moeten schamen.

Respect voor deze man, hij heeft immers gevochten voor zijn land.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Roland
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2006, 23:00
Locatie: Brielle

Bericht door Roland »

Misschien een overweging voor de beheerders van deze site om gewoon zo'n vent hier te weren, ik heb al meerdere malen gezien hoe kwetsend hij zich kan op stellen. Dat onvolwassen gedrag lijkt mij niet op zijn plaats
rendevouz with destiny
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Roland schreef:Misschien een overweging voor de beheerders van deze site om gewoon zo'n vent hier te weren, ik heb al meerdere malen gezien hoe kwetsend hij zich kan op stellen. Dat onvolwassen gedrag lijkt mij niet op zijn plaats
Tuurlijk had hij deze reactie beter niet kunnen plaatsen, maar ik vind de persoon in kwestie een goeie kerel die genoeg aan dit forum bijdraagt dus om hem nou te bannen om een verkeerde post? kijk als het nou een post zou zijn met holocaust ontkenning o.i.d. dan zou je een goeie reden hebben gehad maar dit vind ik wel iets te ver gaan..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Topic Hijack Alert!

Ik ken Rednas in the flesh en alhoewel hij zich af en toe wat ongelukkig - nin de ogen van sommigen - kan uitdrukken is het zeker geen kwaaie kerel met foute intenties, dus de roep om een ban vind ik schromelijk overdreven.
Ik had voor de serie nog nooit gehoord van Ronald Speirs , en na het zien van de serie en wat Gewiki'd hebbende kan ik me nog steeds geen oordeel vormen over wat er exact gebeurd is onder deze veteraan.
Ik wil er wel op wijzen dat aan beide kanten gruwelijkheden hebben plaatsgevonden en dat geallieerden zich net zo goed schuldig aan oorlogsmisdaden hebben gemaakt, al is het 60 jaar naar dato wel heel erg makkelijk oordelen naar onze huidige maatstaven. Ik bedoel, neem nu het bombardement op Dresden. Ik kan me niet echt zo voorstellen dat in het merendeel van de Hollandse huiskamers na het horen van dit nieuws erg afkeurend over Churchill, Harris, Eisenhower c.s. gepraat is.

Neemt echter niet weg dat dit een soort van condoleancetopic is en een discussie over de al dan niet verrichte oorlogsmisdaden van Speirs hier naar mijn mening niet op zijn plaats is.

BotT: R.i.p. Captain Speirs
Roland
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2006, 23:00
Locatie: Brielle

Bericht door Roland »

Daar gaat t toch over en als jullie hem zo goed kennen, dan heb je wat te doen, lijkt mij. Of hij heeft een plaat voor zijn hoofd of hij komt met dit soort reacties om te jennen, beide gevallen lijkt mij niet zo veel bijdragen. Dat hij meer de duitse kant wil belichten is natuurlijk prima, maar dat betekent niet dat er over bv amerikaanse zaken zoals dit onderwerp er zo respectloos over gesproken moet worden. Als hij dat niet begrijpt, stel ik me de vraag of dat wel een toegevoegde waarde is op een forum als deze.
Zoals eerder gezegd, ik hem hem al eerder reacties zien geven waarbij het halve forum over viel en dan gaat t niet om zijn afwijkende mening, maar de manier waarop!
rendevouz with destiny
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Roland schreef:Daar gaat t toch over en als jullie hem zo goed kennen, dan heb je wat te doen, lijkt mij.

Lezen aub. Ten eerste schrijf ik nergens dat ik hem "zo goed ken " en ten tweede vind ik je uitspraak dat ik "wat te doen heb " nergens op slaan. Eenieder hier is verantwoordelijk voor zijn eigen postings en wie die verantwoordelijheid niet aankan wordt daarop door de Mods aangesproken. Ik ben geen Mod, dus die taak heb ik niet. Lijkt mij simpel.

Of hij heeft een plaat voor zijn hoofd of hij komt met dit soort reacties om te jennen, beide gevallen lijkt mij niet zo veel bijdragen.

Geen idee. Vraag het Rednas.

Dat hij meer de duitse kant wil belichten is natuurlijk prima, maar dat betekent niet dat er over bv amerikaanse zaken zoals dit onderwerp er zo respectloos over gesproken moet worden. Als hij dat niet begrijpt, stel ik me de vraag of dat wel een toegevoegde waarde is op een forum als deze.
Zoals eerder gezegd, ik hem hem al eerder reacties zien geven waarbij het halve forum over viel en dan gaat t niet om zijn afwijkende mening, maar de manier waarop!
En zoals ik heb proberen uit te leggen kan Rednas af en toe wat minder gelukkig ( in de ogen van sommigen ) uit de hoek komen maar daar is dit dan ook een forum voor. Eenieder heeft recht op het posten van zijn mening en de manier en het moment waarop, ook al komt die niet met de jouwe overeen. Op het moment dat er grensjes worden overschreden wordt er echt wel ingegrepen, dus het roepen om een ban & heropvoeding is naar mijn mening totaal overbodig.
In een topic posten dat je zijn post ongepast vind, prima, maar laat het daar dan bij. Alles meer is naar mijn mening louter stemminmakerij, en dat is nu iets wat ik in dit "In Memoriamtopic " ongepast vind.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik had eigenlijk geen zin meer om in deze discussie te mengen, maar Roland waar gaat dit nou over, mij bannen omdat ik 2x een opmerking geplaatst heb die jou niet aanstaan? Dat je een andere mening heb is ok, maar om nou elke opmerking van mij zo op te blazen lijkt mij een beetje overdreven.

Ik ga mij niet verontschuldigen, het was dan wel een ongelukige opmerking in dit topic, maar ik begon er niet mee.

De rest mag je via een PB doen.
Plaats reactie