SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Sobel: Thanks, helaas heeft het setje wel wat last gehad van mot maar dit zit voornamelijk op plekken waar je het niet of nauwelijks ziet zoals wat gaatjes onder de kraag en op de rug. Al met al toch een leuke set van een persoon, alleen nog een paar dress shoes eronder en ik kan weer een pop aankleden. ;)

@Collector: Stuur je ff een PB. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou wordt langzaamaan weer eens tijd voor een updatetje. Binnen 2 weken komt er een grotere update aan maar voor nu heb ik deze even voor jullie.
Op de foto's zijn 2 van mijn nieuwe aanwinsten te zien. Er is een schoonmaakslag door mijn collectie gegaan waar bij een groot deel van de dingen die ik verder voor geen enkel project zou gaan gebruiken zijn verkocht. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik redelijk wat te besteden heb gehad al is het geld inmiddels alweer op. De komende maand komen er nog enkele grote aankopen aan en een paar kleinere het resultaat daarvan gaan jullie dus binnen een paar weken te zien krijgen.

Op deze foto's is in ieder geval mijn 8,8cm. FLAK 18 soldaat te zien die ik nu eindelijk volledig aan heb kunnen kleden. De jas en de handschoenen zijn nieuw. De jas is een goed gebruikte Luftwaffe muisgrijs/witte wendejas nog heel vaag gedateerd met RBN en '42.
De splittertarn/witte wende handschoenen zijn net zo mooi gebruikt en ook nog mooi gestempeld met RBN en gedateerd '43.
De pop is helaas alweer voor een deel opgeruimd daar ik er op mijn kamer in deze houding geen ruimte voor had. Maakt verder niet zo heel veel uit want ik ben mijn collectie toch klaar aan het maken voor het museum(waar ik vrijwilliger ben) waar met name de complete uniformen over een tijd waarschijnlijk heen zullen gaan. Ik ben dus voornamelijk bezig op het moment een aantal uniformen compleet te maken en nog enkele nieuwe projecten op te zetten zodat ik in het museum terzijnertijd een paar leuke poppen neer kan zetten.

Over een paar weken komt er dus nog een update bij maar tot die tijd, enjoy this pic's! ;)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Ziet er mooi uit,vooral die houding met die huls.Alles orgineel?
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ik verwacht niet anders messemaker,

Echt mooie pop geworden sinister!

mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Mooi aangeklede pop met mooie houding! :D
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Zeer mooi :)
Ook orgineel bedacht van die huls.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Vond hem persoonlijk als yank mooier Sander.
Maar ik moet zeggen dat ook dit er niet verkeerd uitziet.
Als alles in het museum staat verwachten we natuurlijk wel een stapeltje foto's.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ziet er weer zeer keurig uit Sander!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mooie pop sander :D
Laat ook eens even je Corcoran jump boots en 82nd AB patch zien :lol:
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Mooi man! Hoe zit dat met die broek, hoort die bij het wende jacke?
'War is delightful for those who have not experienced it'
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Zo als ik al zij mooi:)
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Super Sander echt mooi. welke aankopen kunnen we zowel verwachten van je ? :D
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt voor jullie reacties allemaal! :)

Altijd leuk om zulke positieve reacties te krijgen en te zien dat ook jullie mijn "efforts" om een mooie pop neer te zetten kunnen waarderen. :yes:
Eventjes een paar reacties op jullie posts en onderaan nog wat extra info over mijn pop en het FLAK 18 kanon plus nog een paar foto's van de pop met de capuchon van de jas op. Deze past mooi precies over de helm heen en dit maakt ook wel een leuk plaatje. ;)
messemaker schreef:Ziet er mooi uit,vooral die houding met die huls.Alles orgineel?
Bedankt! Zoals Erik al zegt inderdaad alles origineel. Repro probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen. Het enige repro wat ik dan ook heb is een Ritterkreuz dat ik ooit bij een groot lot heb gekregen dat ik kocht.
Haplo schreef:Vond hem persoonlijk als yank mooier Sander.
Maar ik moet zeggen dat ook dit er niet verkeerd uitziet.
Als alles in het museum staat verwachten we natuurlijk wel een stapeltje foto's.
Tja, iedereen z'n mening he. ;)
De een vind hem zo mooier, de ander vond het USAAF uniform mooier op de pop. Het is dat ik op het moment nog maar ruimte heb voor 1 pop maar, daar ik het spul klaar aan het maken ben voor het museum moeten er op niet al te lange termijn zo wie zo nog wel 1 of 2 poppen bij komen. Deze pop blijft gewoon de pop voor mijn USAAF bomber uniform, voor dit Duitse pak komt er een andere pop bij. Deze heb ik al wel op het oog maar heb er alleen het geld nog niet voor. Dit zal dus nog even op zich moeten laten wachten.
Uiteraard zullen er foto's volgen als de poppen in het museum staan maar ook dit zal nog wel even duren. Kan nog wel eens tot het eind van het jaar gaan duren. :)
Loek D. schreef:Mooie pop sander :D
Laat ook eens even je Corcoran jump boots en 82nd AB patch zien :lol:
Thnx! Je vergeet overigens nog mijn Westinghouse jumpliner(van Clements trading). :evil:
De foto's hiervan zullen met de volgende update komen daar ik hoop dan ook de jumpliner binnen te hebben. Ik wilde het eigenlijk nog als suprise bewaren maargoed, nu heb je het toch al verklapt. :P :lol:
viny schreef:Mooi man! Hoe zit dat met die broek, hoort die bij het wende jacke?
De broek hoort niet direct bij de wendejacke. De wendejacke is namelijk muisgrijs/wit omkeerbaar terwijl de broek Heer grijs-groen/wit omkeerbaar is. Ik wil niet zeggen dat deze combinatie niet gedragen is en hij past er verder prima bij maar de jas is dus LW terwijl de broek eigenlijk Heer is(zie onderaan foto van grijze zijde). Daarnaast was de broek trouwens veels te breed voor op de pop dus heb er met een riem voor moeten zorgen dat hij op de pop bleef zitten.
De broek is dus al geruild met 2 andere items voor een nog veel mooiere aanwinst. Ik ga nu even op zoek naar een minder brede wendebroek en de prachtige aanwinst waarvoor hij geruild is zullen jullie nog wel te zien krijgen binnen 2 a 3 weken. :evil: ;)
Heb op dit moment even een normale LW broek gekocht voor bij dit uniform maar dit is eigenlijk een officiersbroek dus deze moet over een tijdje nog weer een keer vervangen worden voor een wendebroek.
jeffie schreef:Super Sander echt mooi. welke aankopen kunnen we zowel verwachten van je ? :D
Bedankt Jef. Er komen nog best een aantal aanwinsten bij in dit topic over een paar weken en er zitten een paar behoorlijke aanwinsten bij al zeg ik het zelf. :)

Hier een voorlopig lijstje:
- US M1 rear seam, swivel bale helmet met corkpaint('44 geproduceerd dus) met Lt. bar voorop de helm en een complete Westinghouse liner in goede staat.
- USAAF headphones.
- USAAF 1st AF patch.
- US Tech. Sgt. stripes.
- US kale Ike jacket(moet 9th AF jasje worden).
- US khaki shirt.
- US 82nd. AB patch met AB arc.
- US Corcoran jumpboots.
- US Westinghouse jumpliner.
- US khaki webbingstrap(werd veel gebruikt om het M3 mes met schede aan het onderbeen vast te maken).
- Paar Duitse foto's van 8,8cm. FLAK en een He 111.
- Duitse Hpfl. zakken(2x).
- Duitse LW officiersbroek.
- Duits EK2 met baton en zakje.
- Duits wo1 Hebel seinpistool(ook in wo2 gebruikt).
- Brits biscuitblik gedateerd 9/44(maand Market Garden).

En last but certainly not least, een prachtige Duitse aanwinst. Echter blijft het nog even een verassing wat dat precies gaat worden. Ik ben er in ieder geval reuze blij mee! :D :yes:
Al met al nog best aardig wat aanwinsten dus. ;)



Nog even als extra info bij de pop. Het 8,8cm. FLAK 18 kanon is geproduceerd vanaf 1931 tm. ik vermoed ongeveer 1940. Het kanon was bijna indentiek aan de latere modellen FLAK 36, 37 en 41. In augustus '44 waren er van al deze typen samen 11.209 in gebruik. Het overgrote deel daarvan waren FLAK 18, 36 en 37 kanonnen.
Deze kanonnen gebruikten een crew van 9 man plus een commandant. Een van deze crewleden was dus degene die de afgeschoten hulzen die uit het kanon kwamen op moest vangen en ze op een bult moest gooien een paar meter van het kanon af waar ze niet in de weg lagen voor de andere crewleden. Het halfronde tasje wat je aan zijn koppel ziet hangen is overigens een tasje voor de LW een-oorige koptelefoon die vooral door FLAK eenheden werden gebruikt.
Vaak werden de afgeschoten hulzen later opgehaald om weer omgesmolten te worden tot nieuwe hulzen of om ze weer opnieuw te voorzien van kruit, granaat en nieuw slaghoedje. Dit is ook de reden dat er vandaag de dag niet zo gek veel koperen 8,8cm. FLAK hulzen meer over zijn. Deze werden tijdens de oorlog of erna vaak omgesmolten om het koper weer te kunnen gebruiken.
De stalen hulzen kom je op het moment weer even wat vaker tegen maar dit is vermoed ik tijdelijk dus wil je nog een 8,8cm. huls dan is dit je kans. Deze komen op het moment namelijk vrij uit Noorse arsenalen. De Noren hebben veel Duitse munitie en kanonnen namelijk nog lang doorgebruikt na de oorlog. Met name 8,8cm. en 3,7cm. hulzen ben ik hiervan tegen gekomen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 16 apr 2007, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Mooi man ;) (y)
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Heel erg mooi Sander, echt top!
Grappig trouwens, die splittertarn reparaties op de broek, waarschijnlijk van zeltbahn stof he .. ?
Gesloten