fotoalbum waffen ss

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Lest we forget
Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 dec 2004, 12:18
Locatie: Rumbeke- West Vlaanderen - België
Contacteer:

fotoalbum waffen ss

Bericht door Lest we forget »

Wat is ong. de waarde in euro van een in goede staat verkerend fotoboek van een ss panzerdivisie met +- 200 foto's ?

mvg,
Jelle
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Licht wat er op staat natuurlijk. Voertuigen, wapens, helmen en uitrusting doen het altijd goed. Als je 200 uitgaans foto's heb drukt dat de prijs zeer.
Gebruikersavatar
Lest we forget
Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 dec 2004, 12:18
Locatie: Rumbeke- West Vlaanderen - België
Contacteer:

Bericht door Lest we forget »

Er is vanalles op te zien, meestal foto's uit hun vrije tijd, daar het een album is uit bezet gebied is er ook geen enkele actiefoto of "frontfoto" in terug te vinden.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Dat valt zo moeilijk te beoordelen zonder afbeeldngen van genoemd fotoalbum er zijn vele fotoalbums en varianten daarvan in omloop uit de 2WO. En elk album heeft zo zijn eigen waarde .bv welk soort foto's staan er in.. de staat van het album de kwaliteit van de afbeeldingen ect..Normaal gesproken voor origineel (2WO) album destijds uitgegeven zoals het bekende Wehrmacht Foto-Album met Stahlhelm bv op het voorkaft en dan vol met front foto's en ook nog eens van de waffen''SS'' Daar betaal je in goede staat al snel 200 / 280 / 350 Euro voor ...maar(het blijft zo enkel gokwerk) omdat ik het album niet ken en niet kan inzien ....goede afbeeldingen kunnen soms meer zeggen dan duizend woorden dus probeer om afbeeldingen te krijgen van dit album.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

meestal is het zo dat dat wat een eenheid karakteriseert, de prijs bepaald. Bij ss is dat vaak de insignia, heb je hier duidelijke foto's van in het album, zal dat het zeker goed doen. Denk ook aan feldgendarmie foto's, daar gaat het erom dat de ketting duidelijk zichtbaar is, etc. etc.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Jelle, het album waar je op doelt zal wellicht buiten jouw/ons budget liggen :evil:
Album zal denk ik minstens 500 EUR halen, misschien (veel) meer.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

De verzamelwaarde van dit album op e-bay is ver over de kop gegaan,het geboden bedrag van over de 600 E zal je hier nimmer krijgen voor zo'n vergelijkbaar object.Het komt enkel doordat buitenlandse bieders vooral uit USA ,Spanje ,Italie, en zelfs Tailand grof geld neertellen zodra er maar wehrmacht of de term SS in een advertentie staat ....en ook tegen elkaar gaan opbieden,... soms met tussen pause van 1min door een enkele persoon die de prijs dan opdrijft ,slaat dan ook nergens op.....en heeft ook niets meer met verzamelen van doen..!!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Custom, je hebt hierin gelijk.
Maar het is nog niet eens dat het alleen buitenlandse bieders zijn.
Al is dit i.d.d. wel vaak het geval
Ook nederlandse bieders(bij foto's uit holland) bieden vaak flink tegen elkaar op.
Het is zeker niet slim, je drijft hierdoor de prijs i.d.d flink omhoog, maar ik doe het zelf helaas ook af en toe. :wink:
Het is ook een btj de kick om iets waarin je interesse hebt te ''winnen''.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

German collector, het is zeker een kick om een gewilde foto, van een andere Nederlandse verzamelaar "af te pakken".
Zeker als het een bekende verzamelaar is van je :lol:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Geheel met jullie eens klopt (idd een veiling winnen is altijd ontzettend leuk en spannend...maar helaas doe ik nooit aan (cluster bieden) mee, wand dan ben je zeker niet slim bezig en mocht je toevallig winnen dan heb je wellicht de endprijs van het object hiermee zelf omhoog gejaagd.Meestal als ik bied op e-bay kijk ik de kat uit de boom gewoon laten bieden en blijven volgen, of eerlijk gezegd verwacht je nog liever dat er geen bieders komen, en dan op de laaste 3 sec toeslaan met jou bod voor het verzamelwaardige object..en dat is zeker zo leuk en ook nog eens goedkoper maar kost wel tijd om een advertentie zo te volgen.Maar als ik zie dat er bieders uit de USA,spanje,Finland..... ect zich mengen stop ik altijd..omdat je dan te veel voor een object betaalt en dat wil geen enkele verzamelaar toch!!!
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Op http://www.germanmilitaria staat er een te koop denk ik.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Kleine moeite toch om de complete link te geven ;) http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... aper3.html
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze verzamelaar verkoper ken ik wel....heb er nog nooit iets van gekocht en was dat ook niet van plan eens te gaan doen,hij heeft een mooie Home page opgezet dat is zeker van Duits (2WO) materieel//ect.Maar zoals al gezegd alles waar in de USA Wehrmacht opstaat is daar goud waard.Zo verkoopt hij ook enkele duitse zaklampen en dat is toevallig mij verzamelgebied dat ik goed ken en tevens de verzamelwaarde daarvan ,als voorbeeld pik ik er de Zeiler nr 4848 er uit bakeliet model http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H095656.html deze zaklamp is gemaakt in 1944 maar aan deze lamp mankeerd van alles aan zoals>>

* Binnenplaat ontbreekt
* Alu steunschot doorgerot
* leren knooplus achterzijde ontbreekt
* domlens bekrast
* lamp is in slechte staat
* Verzamelwaarde in deze staat 15,00 E

Toch durft deze verzamelaar maar liefs $120 voor zo'n lamp te vragen die je enkel en alleen maar kunt gebruiken voor revisie onderdelen...en dat bedoel ik nu met mede verzamelaars - bieders- verkoper uit de landen USA .Spanje Canada.....ect als je daar militairia gaat kopen (vooral Duits) dan mag geld geen rol spelen.Maar voor de gewone verzamelaars die op de centjes moeten letten is het een mooie site enkel om naar te kijken..Kijk tevens even mee naar deze SS veldfles...daar zou je een leuk feestje voor kunnen bouwen $1,288,00 als je die zou gaan kopen! http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 21756.html


NB: Een gelijke Zeiler met nr 4848 heb ik onlangs nog verkocht op ''MP''in nieuwstaat voor 40,00 E en dat is zo ongeveer de verzamelwaarde voor in Europa voor dit type lamp.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

custom schreef:De verzamelwaarde van dit album op e-bay is ver over de kop gegaan,
Waarom vind je dat? Heb je een idee hoe zeldzaam SS foto's van de bezetting van België zijn? Weet je voor hoeveel SS foto's per stuk worden verkocht? Ik vind de prijs best nog meevallen. Waren de foto's meer in mijn streek genomen, had ik het er graag voor over gehad.
Plaats reactie