Vrienden/ouders/etc. VS Militaria

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Vrienden/ouders/etc. VS Militaria

Bericht door viny »

Ik ben benieuwd hoe jullie ouders, en vrienden reageren op onze hobby en op dure aan kopen. Eventueel dat mensen je voor racist aan zien of aanhanger van het neonazisme.

Ik kan jullie vertellen dat mijn ouders soms somber reageren als ik een dure aankoop heb gedaan, alhoewel begrijp ik mijn ouders best. Elke maand weer gaat bijna mijn gehele loon er aan op. Hun zien het als geld verspillerij. Maar ik weet natuurlijk beter, tegen mijn vrienden zeg ik dat ik niet van CD's of brommers hou, maar mijn eigen hobby heb, militaria dus! Mijn vrienden snappen dit zeker niet, maar respecteren het wel, en tonen ook vaak interesse wat mij op een een of andere manier wel goed doet.

Soms vind ik reacties van mensen die ik nieuw leer kennen wel erg mooi, op school en het werk bijvoorbeeld, moest laatst naar de keuring in A'dam,(alweer een 5 maand geleden ofzo) als je daar heen gaat moet je ook met een psycholoog praten, hij vroeg me om mijn hobby's, ik vertelde dat WO2 mij intereseerde en ik militaria aan het sparen ben(was toen nog maar net bezig) de vraag die daarna kwam was meteen of ik een racist was, deze vraag verwachte ik al en moest een beetje lachen, waar de psycholoog een beetje raar van op keek had ik het idee. Jaja, ik kom uit het beruchte Dokkum, dat niet al te lang geleden nog wel af en toe in het nieuws was door zijn raciste jeugd.

Bij deze ben ik beniewd naar jullie ervaringen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Mijn hele familie helpt mij met sparen. Vooral mijn oma's die de oorlog meegemaakt hebben, die zijn heel erg enthousiast! Van hun heb ik al heel wat spulletjes gekregen, dus dat betreft bof ik maar, want ik heb nog niet zoveel aan mijn verzameling uitgegeven :P
En mijn vader die vind het zelf ook interessant, hij kwam pas ook nog met iets thuis.
En mijn vrienden, vinden het wel leuk als ik er wat over vertel, en als ze mijn verzameling zien :wink:
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Bof jij ff :P
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Iedereen staat er uiterst positief tegenover. Misschien wel omdat ik militaria verzamel van de 'bevrijder', maar ik vermoed van niet.

Mijn pa is mijn grootste hulp. vermits ik pas in september 18 wordt, kan ik uieteraard geen wapenvergunning hebben voor onze werkende wapens(colt 1911, S&W, carcano), heeft hij enkele jaren geleden een wapenvergunning aangevraagd (en ondertusen aangepast aan die nieuwe wapenwet). Tevens kan ik steeds terecht bij mijn ouders om geld te lenen (uiteraard alles terugbetalen), zoals vorig weekend voor een M42 broek. ^^
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Mijn ouders vinden het een zeer leuke hobby, ze vinden het ook geen probleem dat ik Duits spaar.
En mijn vrienden vinden het ook niet erg, een vriend van me spaart zelf ook dus dat is helemaal makkelijk. ;)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

M'n vader is handig ;) Was vroeger ook zo en we zijn nu vrijwilliger bij de SK1 Bunker :D Handig dus. Ik spaar liever Duits ik vind ze over het algemeen veel beter dan de rest. En zeg zelf het is percies of de Nazi als heeft gedaan, en dat Amerika waar het engeltje is ,maar ze hebben zelf ook genoeg gedaan.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

SoldierToTheDeath schreef:M'n vader is handig ;) Was vroeger ook zo en we zijn nu vrijwilliger bij de SK1 Bunker :D Handig dus. Ik spaar liever Duits ik vind ze over het algemeen veel beter dan de rest. En zeg zelf het is percies of de Nazi als heeft gedaan, en dat Amerika waar het engeltje is ,maar ze hebben zelf ook genoeg gedaan.
Om hier toch even op terug te komen, Nazi Duitsland is wel de oorzaak van alle ellende lees Holocaust lees burgerslachtoffers, ik vind het slecht dat je Amerika wilt vergelijken met Nazi duitsland, natuurlijk had ieder land zijn bad guys... maar dat had ook Japan, Rusland en Engeland..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ik vergelijk ze niet, zeg alleen dat Amerika ook niet zo braaf was als ze voordeden of zeiden
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Zie PB, aangezien ik niet dit topic om zeep wil helpen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ja, heb jou ook teruggestuurt. Maar wat ik niet snap is en iedereen zegt/denkt hetzelfde is dat als je het Duitse leger in de WWII bewonderd (Voor uniformen/voertuigen..etc.) Dat iedereen direkt denkt aan de holocaust, etnische zuiveringen enz. Maar naar iets anders zien ze niet. En de geallieerden zien ze als de engelen van aarde. Maar er is toch niemand die de holocaust goed vond of goed spreekt, ik zelf ook niet!? De Nazi's zelf spreken er alleen slecht over en zeg zelf de meeste waren gewoon gebrainwasht. En over die Neo-Nazis ik vind hun een SCHANDE! ze maken het duitse helemaal belachelijk, beschamend en denken dat ze zoals de Nazis zijn. Het enigste wat ze doen is het duitse in het zwart zetten.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bij mij ook uiterst positief. M'n moeder vraagt aan de mensen waarbij ze werkt (bejaardentehuis) aan iedereen of die nog wat hebben (op een aardige manier natuurlijk). M'n pa verzamelt ook, dus dat is ook wel zo handig. Verder proberen m'n oma's en m'n opa ook spullen bij mensen los te krijgen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Bij mij ook.maar me moeder ging een keer mij gasmasker schoonmaken in het water :? : S
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Mijn ouders staan wel achter me, maar zijn het er niet altijd mee eens.

@ Messemaker, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan, een rubbermasker schoongemaakt (behalve het filter) als je het goed droog maakt is er niets aan de hand.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Mijn ouders vinden eht geldverspilling ("we hebben maar 5 dagen gevochten, het leger stelde niets voor" - ik citeer mijn vader), maar zijn er niet tegen. Wel tegen wapens en munitie (zelfs bajonetten enzo) maar kijken of ik ze om kan praten :P
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

gamer0004 schreef:("we hebben maar 5 dagen gevochten, het leger stelde niets voor" - ik citeer mijn vader)
5 dagen vind ik nog best lang als je ziet waar tegen ze hebben gevochten, Duitse leger was toch flink wat groter dan het Nederlandse :lol:
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gesloten