Vrienden/ouders/etc. VS Militaria

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SoldierToTheDeath schreef:Ja, heb jou ook teruggestuurt. Maar wat ik niet snap is en iedereen zegt/denkt hetzelfde is dat als je het Duitse leger in de WWII bewonderd (Voor uniformen/voertuigen..etc.) Dat iedereen direkt denkt aan de holocaust, etnische zuiveringen enz. Maar naar iets anders zien ze niet. En de geallieerden zien ze als de engelen van aarde. Maar er is toch niemand die de holocaust goed vond of goed spreekt, ik zelf ook niet!? De Nazi's zelf spreken er alleen slecht over en zeg zelf de meeste waren gewoon gebrainwasht. En over die Neo-Nazis ik vind hun een SCHANDE! ze maken het duitse helemaal belachelijk, beschamend en denken dat ze zoals de Nazis zijn. Het enigste wat ze doen is het duitse in het zwart zetten.
Inderdaad, wat je zegt klopt 100%.
Iedere Duitser moest 2 weken naar een speciaal kamp waar de beste Nazi-psychologen ervoor zorgden dat de Duitsers compleet werden gehersenspoeld. Het antisemitisme werd er in deze 2 weken ingestampt, oorlogszucht en de drang naar "Lebensraum".

De gemiddelde Duitsers was niet zo "onschuldig" als jij denkt. De Wehrmacht, de SS (ja ook de Waffen-SS), de politiebataljons hebben zich allen op grote schaal schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Hierbij vallen de enkele begaande oorlogsmisdaden van de geallieerden in het niet.

Vertel jij me nu maar wat voor'n goeds de Nazi's hebben gebracht.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

SE Airborne NL schreef:
gamer0004 schreef:("we hebben maar 5 dagen gevochten, het leger stelde niets voor" - ik citeer mijn vader)
5 dagen vind ik nog best lang als je ziet waar tegen ze hebben gevochten, Duitse leger was toch flink wat groter dan het Nederlandse :lol:
In de meidagen hadden WIJ een meerderheid aan soldaten hoor ;) 3 vs 1 ofzo.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Dodo schreef:
SoldierToTheDeath schreef:Ja, heb jou ook teruggestuurt. Maar wat ik niet snap is en iedereen zegt/denkt hetzelfde is dat als je het Duitse leger in de WWII bewonderd (Voor uniformen/voertuigen..etc.) Dat iedereen direkt denkt aan de holocaust, etnische zuiveringen enz. Maar naar iets anders zien ze niet. En de geallieerden zien ze als de engelen van aarde. Maar er is toch niemand die de holocaust goed vond of goed spreekt, ik zelf ook niet!? De Nazi's zelf spreken er alleen slecht over en zeg zelf de meeste waren gewoon gebrainwasht. En over die Neo-Nazis ik vind hun een SCHANDE! ze maken het duitse helemaal belachelijk, beschamend en denken dat ze zoals de Nazis zijn. Het enigste wat ze doen is het duitse in het zwart zetten.
Inderdaad, wat je zegt klopt 100%.
Iedere Duitser moest 2 weken naar een speciaal kamp waar de beste Nazi-psychologen ervoor zorgden dat de Duitsers compleet werden gehersenspoeld. Het antisemitisme werd er in deze 2 weken ingestampt, oorlogszucht en de drang naar "Lebensraum".

De gemiddelde Duitsers was niet zo "onschuldig" als jij denkt. De Wehrmacht, de SS (ja ook de Waffen-SS), de politiebataljons hebben zich allen op grote schaal schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Hierbij vallen de enkele begaande oorlogsmisdaden van de geallieerden in het niet.

Vertel jij me nu maar wat voor'n goeds de Nazi's hebben gebracht.
Sorry, maar uit deze post kan ik niet echt iets opmaken wat jou ouders en van vinden. Probeer het nog eens zou ik zeggen!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mijn ouders zijn niet zo heeel erg enthousiast volgens mij.
Ik moet er dan ook om smeken zowat dat ze me naar een beurs willen brengen :P
Gelukkig zeuren ze niet over hakenkruizen of grote voorwerpen in me kamer.
Ik heb van me moeder wel eens een hollandse helm en een engelse lampje gekregen :)
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

SE Airborne NL schreef:
gamer0004 schreef:("we hebben maar 5 dagen gevochten, het leger stelde niets voor" - ik citeer mijn vader)
5 dagen vind ik nog best lang als je ziet waar tegen ze hebben gevochten, Duitse leger was toch flink wat groter dan het Nederlandse :lol:
Haha, die 5 dagen hadden ze nodig om van oost naar west te lopen. :lol:

Maar mijn ouders zijn er niet zo blij mee, verzamlen wordt voor mij nogal moeilijk. :(
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

viny schreef:
Dodo schreef:
SoldierToTheDeath schreef:Ja, heb jou ook teruggestuurt. Maar wat ik niet snap is en iedereen zegt/denkt hetzelfde is dat als je het Duitse leger in de WWII bewonderd (Voor uniformen/voertuigen..etc.) Dat iedereen direkt denkt aan de holocaust, etnische zuiveringen enz. Maar naar iets anders zien ze niet. En de geallieerden zien ze als de engelen van aarde. Maar er is toch niemand die de holocaust goed vond of goed spreekt, ik zelf ook niet!? De Nazi's zelf spreken er alleen slecht over en zeg zelf de meeste waren gewoon gebrainwasht. En over die Neo-Nazis ik vind hun een SCHANDE! ze maken het duitse helemaal belachelijk, beschamend en denken dat ze zoals de Nazis zijn. Het enigste wat ze doen is het duitse in het zwart zetten.
Inderdaad, wat je zegt klopt 100%.
Iedere Duitser moest 2 weken naar een speciaal kamp waar de beste Nazi-psychologen ervoor zorgden dat de Duitsers compleet werden gehersenspoeld. Het antisemitisme werd er in deze 2 weken ingestampt, oorlogszucht en de drang naar "Lebensraum".

De gemiddelde Duitsers was niet zo "onschuldig" als jij denkt. De Wehrmacht, de SS (ja ook de Waffen-SS), de politiebataljons hebben zich allen op grote schaal schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Hierbij vallen de enkele begaande oorlogsmisdaden van de geallieerden in het niet.

Vertel jij me nu maar wat voor'n goeds de Nazi's hebben gebracht.
Sorry, maar uit deze post kan ik niet echt iets opmaken wat jou ouders en van vinden. Probeer het nog eens zou ik zeggen!
Excuses viny, maar de post van SoldaatTotDeDood vond ik toch enigzins ongenuanceerd om op een WO2 forum zo maar te laten staan.

Nieuwe poging:
Hoewel ik niet een erg grote verzameling heb, stellen mijn ouders toch dat ik niet allerlei dingen met hakenkruizen naar binnen haal. Hoewel deze regel ook een beetje aan het afzwakken is.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Mijn vader vind het wel leuk, heeft vroeger zelf ook verzameld. Mijn moeder vind het niet erg, en af en toe als ik wat nieuws heb gekocht zegt ze van 'Oh, leuk', op zo'n enthousiaste toon zoals alleen moeders dat kunnen.

Mijn ouders zullen het niet waarderen als ik grote NSDAP partij vlaggen of iets dergelijks ga ophangen, maar dat was ik zelf ook al niet van plan. Ik heb een aantal Duitse onderscheidingen die opgesteld staan, maar dat vinden ze niet erg. Mijn opa vind het leuk dat ik Canadees en Nederlands verzamel, en als ik wat nieuws heb laat ik het hem meestal ook zien. Maar Duitse dingen niet. Dat kan hij niet waarderen!
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Dodo schreef:
viny schreef:
Dodo schreef: Inderdaad, wat je zegt klopt 100%.
Iedere Duitser moest 2 weken naar een speciaal kamp waar de beste Nazi-psychologen ervoor zorgden dat de Duitsers compleet werden gehersenspoeld. Het antisemitisme werd er in deze 2 weken ingestampt, oorlogszucht en de drang naar "Lebensraum".

De gemiddelde Duitsers was niet zo "onschuldig" als jij denkt. De Wehrmacht, de SS (ja ook de Waffen-SS), de politiebataljons hebben zich allen op grote schaal schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Hierbij vallen de enkele begaande oorlogsmisdaden van de geallieerden in het niet.

Vertel jij me nu maar wat voor'n goeds de Nazi's hebben gebracht.
Sorry, maar uit deze post kan ik niet echt iets opmaken wat jou ouders en van vinden. Probeer het nog eens zou ik zeggen!
Excuses viny, maar de post van SoldaatTotDeDood vond ik toch enigzins ongenuanceerd om op een WO2 forum zo maar te laten staan.

Nieuwe poging:
Hoewel ik niet een erg grote verzameling heb, stellen mijn ouders toch dat ik niet allerlei dingen met hakenkruizen naar binnen haal. Hoewel deze regel ook een beetje aan het afzwakken is.. :)
heb toch in het begin gepost ? En de Nazis hebben niets goed gebracht, heb toch nooit gezegt dat ze het wel deden. Maar ik snap je volkomen
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Nu erover stoppen :x

Mijn ouders zijn meestal wel positief...maar ze vinden wel dat ik niet al mijn geld er in mag steken, dat komt altijd naar voren als ik weer een of andere dure aankoop doe, dan koop ik gewoon een brommer denk ik dan bij mijn eigen :P Mijn moeder verzamelde vroeger ook antiekzooi dus ze begrijp het wel, en mn pa maakt zich nergens druk om 8)
Laatst gewijzigd door Jonhy Frost op 16 apr 2007, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Mijn ouders vinden het ook niet erg dat ik militaria verzamel, m'n vader is er wel enthousiast over. Behalve uniformen, daar is het nog steeds discussie over. M'n moeder vindt dat ze een te onaangename geur verspreiden. Deze mening deel ik dus niet. Ik heb ze bijna overtuigd van het wel in huis toe te laten.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Mijn ouders vinden het ook niet erg.
Maar mijn moeder vind dat ik veel te veel geld aan uit steek.
Maar als ik iets leuks hebt, komt ze wel kijken :)
Mijn vader boeit het niet zo erg als ik er veel geld aan uitspendeer(hopelijk goed geschreven :P )

Mijn oma vind het wel erg leuk.
Ik had van haar de stammboek+herkenningsplaatje van mijn opa gekregen.(Een tante van mij was érg kwaad op mij omdat ik de papieren had gekregen :x )
Ze vond dat in mijn oma's testament moest staan, aan wie de papieren van opa moest worden gegeven :?
Maar gelukkig is alles weer over en staan de papieren van mijn opa in mijn (verzamelings)kast in hoezen opgeborgen. :)

Mvg. Telemark
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik zie dat sommige ouders er een beetje moeite mee hebben maar je verzamelt voor jezelf en niet voor anderen. :)
Je hobby's en intresses mag je gelukkig zelf bepalen.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Aan alle deelnemers aan deze discussie:

LEES DIT GOED
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jonhy Frost schreef:Nu erover stoppen :x

Mijn ouders zijn meestal wel positief...maar ze vinden wel dat ik niet al mijn geld er in mag steken, dat komt altijd naar voren als ik weer een of andere dure aankoop doe, dan koop ik gewoon een brommer denk ik dan bij mijn eigen :P Mijn moeder verzamelde vroeger ook antiekzooi dus ze begrijp het wel, en mn pa maakt zich nergens druk om 8)
Ik herken jou reactie van je ouders precies in die van mij, elke keer weer als mij verteld wordt dat ik geld moet gaan sparen voor mijn rijbewijs en auto probeer ik geld opzij te zetten. Maar elke keer weer geef ik het uit, waar mijn ouders niet echt blij mee zijn.

Ik heb nu een afspraak met mijn ouders: Aangezien ik bij mijn ouders aan het werk ben, en ze mij ook uit betalen krijg ik niet eerder mijn loon dan dat het saldo gestegen is tot 1000 euro, met vrijwillige medewerking natuurlijk :P
'War is delightful for those who have not experienced it'
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Mike.H schreef:
SE Airborne NL schreef:
gamer0004 schreef:("we hebben maar 5 dagen gevochten, het leger stelde niets voor" - ik citeer mijn vader)
5 dagen vind ik nog best lang als je ziet waar tegen ze hebben gevochten, Duitse leger was toch flink wat groter dan het Nederlandse :lol:
In de meidagen hadden WIJ een meerderheid aan soldaten hoor ;) 3 vs 1 ofzo.
280.000 tegen ene leger van ruim 120.000 man, dat vind ik wel iets anders dan 3:1 ;) Bovendien zetten zij hun troepen geconcentreerd in, zoals alleen aanvallers dat kunnen, zodat ze plaatselijk wel degelijk een (grote) meerderheid hadden...
Maar genoeg off-topic: mijn moeder verzameld ook antiek-zooi, dus die begrijpt het wel :P
We hebben helaas maar 1 soldaat uit de meidagen in de familie, die later geloof ik ook nog in Korea is geweest en nogal traumatische ervaringen heeft opgedaan, ook in gevangenkampen o.i.d., het is allemaal nogal vaag maar niemand spreekt erover omdat hij nogal getraumatiseerd is ofzo, ik weet er dus ook bijna niks vanaf. Das wel jammer, verhalen zijn - in mijn ogen- meer waard dan alle helmen op de wereld.
Gesloten