Vrienden/ouders/etc. VS Militaria

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ach 2:1 ook goed :P, maar oke kerel sorry dankje voor de verbetering :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Hier hebben ze er geen problemen mee, mijn moeder heeft af en toe een tas meegenomen afkomstig van mijn familie waar het nodige inzat (van "goed" en "fout" Nederland). Zodoende is met geen geld mijn verzameling al aardig uitgebreid.
Ik spaar voornamelijk Duits (met interesse gebied Nederlanders in de Duitse Krijgsmacht (in het speciaal de Waffen SS), maar daar hebben ze geen problemen mee. Mijn moeder had er eerst haar vraagtekens bij, maar na een lang gesprek werd het zwart-wit beeld veranderd in een grijs beeld.
Het enigste waarover ze wel eens struikelen zijn de prijzen (en dat terwijl de andere zoon binnenkort weer een paard van 5000 euro oid krijgt!) Maargoed, de oudste hebben het altijd het zwaarst...

Wat andere mensen ervan vinden maakt mij weinig uit, ze zullen het niet 1,2,3 zien dat ik dit spaar en ik loop er ook niet mee te koop dus zal niemand er last van hebben.
gamer0004 schreef:Wel tegen wapens en munitie (zelfs bajonetten enzo) maar kijken of ik ze om kan praten :P
Bij mij is het juist andersom, wel een K98, maar geen bajonetten (en wees nou eerlijk, die zijn ook gevaarlijker dan zo'n stuk hout).
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Tja, maar je hebt toch ook keukenmessen in je la liggen ;)
Ik heb zelf ook liever een mannlicher m.95 hoor, maar goed.
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Mijn vrienden intreseren zich niet bijzonder voor de Tweede Wereloorlog, en mijn moeder vindt het niet echt leuk als ik duurdere aankopen doen, maar mijn vader vindt het oke. Beter nog, hij ga met mij mee naar beurzen, doen soms wat aan modelbouw :)
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Met wapens zit het wel goed bij mijn ouders, K98 hadden ze geen problemen mee en met bajonetten ook niet.
Ik heb wel relaxte ouders op dat gebied! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Mijn moeder zeurt af en toe, zeker na een beurs of als er post is. Mijn vader ziet de pakketjes niet :D

Prijzen weten ze niet, ik zeg altijd, ik kreeg hem voor de helft van de prijs :evil:

Alleen lopen ze af en toe te zeuren dat ik geld weg gooi, maar mijn vader rookt dus die heeft geen recht van praten op dat gebied.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Maar roken is dodelijk en een bajonet... Laat maar, ander voorbeeld :P
Roken is ook dodelijk voor je omstanders terwijl een bajo... Hmm, das ook geen goeie...
Roken heeft geen historische waarde en militaria wel!
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

gamer0004 schreef:Maar roken is dodelijk en een bajonet... Laat maar, ander voorbeeld :P
Roken is ook dodelijk voor je omstanders terwijl een bajo... Hmm, das ook geen goeie...
Roken heeft geen historische waarde en militaria wel!
Das een goeie :wink:
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

+ militaria behoudt zijn waarde of wordt zelfs meer waard.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Rednas schreef:+ militaria behoudt zijn waarde of wordt zelfs meer waard.
Dat weet je niet zeker, in de toekomst komt er enorm veel militaria vrij uit verzamelingen, van verzamelaars die overlijden of er mee stoppen, sommige verzamelaars hebben ongeveer even veel wo2 spullen als er op marktplaats aangeboden worden of zelfs meer... De prijs kan dan enorm teruglopen.. Het kan ook dat de interesse minder wordt omdat de overlevenden van de oorlog overlijden en het steeds langer terug is. Hoe langer terug hoe minder in het dagelijks leven voorkomt en je de gevolgen ervan merkt.
Tenslotte kan het dat Nederland in een economische crisis of oorlogssituatie terecht komt ( ik weet het dat is zeer onwaarschijnlijk) waardoor mensen hun geld aan andere dingen gaan besteden, zoals voedsel enz. Het is lang niet zeker dat militaria niet in prijs zal dalen of duurder zal worden. Dat hangt allemaal af van wat wij bereid zijn ervoor te geven, op dit moment dus langzamerhand steeds meer, maar hoe zal dat in de toekomst zijn?
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Auke J schreef:Dat weet je niet zeker, in de toekomst komt er enorm veel militaria vrij uit verzamelingen, van verzamelaars die overlijden of er mee stoppen, sommige verzamelaars hebben ongeveer even veel wo2 spullen als er op marktplaats aangeboden worden of zelfs meer... De prijs kan dan enorm teruglopen.. Het kan ook dat de interesse minder wordt omdat de overlevenden van de oorlog overlijden en het steeds langer terug is. Hoe langer terug hoe minder in het dagelijks leven voorkomt en je de gevolgen ervan merkt.
Tenslotte kan het dat Nederland in een economische crisis of oorlogssituatie terecht komt ( ik weet het dat is zeer onwaarschijnlijk) waardoor mensen hun geld aan andere dingen gaan besteden, zoals voedsel enz. Het is lang niet zeker dat militaria niet in prijs zal dalen of duurder zal worden. Dat hangt allemaal af van wat wij bereid zijn ervoor te geven, op dit moment dus langzamerhand steeds meer, maar hoe zal dat in de toekomst zijn?
Dat zegden we in 1989 ook al......
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

johan willaert schreef:
Dat zegden we in 1989 ook al......
Zeiden jullie toen al...
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

De kans dat militaria minder word is Nihil, het word schaarser, dagelijks wordt er spul weggegooid (door nabestaanden van een veteraan die niet weten wat ze er mee moeten) en ook gewoon door ouderdom, stel er breekt een knoop of gesp van een item af, dan is dat niet meer autentiek en zal het dus nooit meer die waarde hebben die het eerst had, als dat nu met heel veel dingen gebeurd dan worden de spullen die intact zijn veel meer waard omdat iedereen die juist wilt hebben! tevens verwacht ik ook niet dat er ooit nog een groot depot word ontdekt met vergeten spullen ;).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

viny schreef:Zeiden jullie toen al...
http://woordenlijst.org/zoek/?q=zeggen&w=w

maar dit terzijde..... :roll:
29th Let's Go!!!!!
sgt mitchell
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 apr 2007, 19:59
Locatie: den haag

Bericht door sgt mitchell »

me vader en moeder weet het eigelijk niet wat ik praat er nooit over :P maar als me moeder of vader het wist maken ze het niet zo veel uit :)
Gesloten