Hakenkruizen, erger je daar ook aan?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Kijk daar kan ik me dus zo aan ergeren: hakenkruizen verbieden! Waar slaat het op? Wat een censuur, en waarom? Waarom worden dan inderdaad ook hamer en sikkels niet verboden?
Kijk, de EU is goed om enkele belangrijke dingen te regelen, in het belang van iedereen, zoals milieu, mensenrechten, eventueel infrastructuur enz.
Maar hakenkruizen verbieden?!?! Dat moet elk land voor zich bepalen, en omdat Duitsland problemen heeft met hakenkruizen moet het maar in heel europa verboden worden?
Komt er nu ook een zwarte lijst van games door de hele EU naar Duits voorbeeld?
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

gamer0004 schreef:Kijk daar kan ik me dus zo aan ergeren: hakenkruizen verbieden! Waar slaat het op? Wat een censuur, en waarom? Waarom worden dan inderdaad ook hamer en sikkels niet verboden?
Kijk, de EU is goed om enkele belangrijke dingen te regelen, in het belang van iedereen, zoals milieu, mensenrechten, eventueel infrastructuur enz.
Maar hakenkruizen verbieden?!?! Dat moet elk land voor zich bepalen, en omdat Duitsland problemen heeft met hakenkruizen moet het maar in heel europa verboden worden?
Komt er nu ook een zwarte lijst van games door de hele EU naar Duits voorbeeld?
Duitsland is panisch voor alles wat met hun verleden te maken heeft. En nu drukken ze dat ook door in de rest van Europa. Hoewel ik erop tegen ben, maar verbied dan ook al die vreselijke hamers en sikkels (het liefst met die terrorist erbij). 1 lijn trekken noemen ze dat...
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Maar aan dat verbieden heb je niks..Als je het verbied is het voor die knapen juist nog leuker om die dingen overal op te kliederen.Je moet je daar gewoon niet aan storen.

Het is net met het roken..

Als je het stiekem doet,is het leuk,als je ouders het weten,is het minder leuk.(Zo was het bij mij vroeger athans ;))

Maar als de politie eens een keer iemand (of een groepje) op heterdaad betrapt,dan moeten ze ook hard aangepakt worden...Taakstraffen,celstraffen,noem maar op..
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Die hankruizen in WC's en zo valt weinig aan te doen. Maar wel even een vraag: Als er geen enkel hakenkruisverbod is, dan is het dus ook toegestaan om met de Duitse swastikavlag rond te lopen. :?

Maar zoals ik al eerder schreef: In mijn ogen moet de hamer en sikkel ook verboden worden als dit ook het geval is bij het hakenkruis... :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

mannerheim schreef:Die hankruizen in WC's en zo valt weinig aan te doen. Maar wel even een vraag: Als er geen enkel hakenkruisverbod is, dan is het dus ook toegestaan om met de Duitse swastikavlag rond te lopen. :?
Ja, als je dat leuk vind... Waarschijnlijk vind iedereen je een complete idioot, maar als je dat wil...
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

gamer0004 schreef:
mannerheim schreef:Die hankruizen in WC's en zo valt weinig aan te doen. Maar wel even een vraag: Als er geen enkel hakenkruisverbod is, dan is het dus ook toegestaan om met de Duitse swastikavlag rond te lopen. :?
Ja, als je dat leuk vind... Waarschijnlijk vind iedereen je een complete idioot, maar als je dat wil...
Tsja, je hebt van die types.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Ben je dan niet een idioot als je een hakenkruis ergens op kliedert?Of met nazi vlaggen gaat zwaaien,of weet ik veel
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Helaas niet, het blijft immers een mening :)
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Ik vind dat dus wel!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ik ook hoor...
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Hoe je het ook wendt of keert; de swastika wordt geïdentificeerd met het nazisme. Klaar. Dat het van oorsprong een zonnesymbool is zal mij een worst wezen, ik zie in het hakenkruis, zoals het anno 2007 wordt gebruikt een nazisymbool en niets anders. Ga dat niet vergoelijken met: Ja, maar de communisten hebben meer doden op hun geweten dan de nazi's. Dat maakt de wandaden van de nazi's er niet minder erg om. Daarmee wil ik ook de wandaden van de Sovjet-communisten niet goedpraten, die waren ook verschrikkelijk en ook de hamer en sikkel zie ik als een verderfelijk symbool.

De swastika, zoals die voor WOII gebruikt werd door vele volkeren, is dat voor mij niet en is ook niet te vergelijken met de swastika van na de jaren '30 van de vorige eeuw. Op de manier en in de context kun je heel goed zien om welke swastika het gaat. Een boeddhistische tempel met swastika's stoor ik me niet aan, een swastika met spuitbus op een betonnen muur aangebracht wel .
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ik ben voor het eerst met hendrik eens :wink:
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Wat een eenhied hiero :P En ik denk eigenlijk dat iedereen het er wel mee eens is (dus een soort super-eenheid).
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Het zou niet best zijn, als we het daar op het WO2forum niet over eens zouden zijn.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Ik zie er bij mij op school wel degelijk veel en ik denk dat 80% niet eens weet waar het allemaal voor staat. Er is ook een jongen bij mij op school die veel van de oorlog denkt af te weten en die heeft zo'n typische spelletjes fysie over de wo2. Maar goed hij noemt mijn vriend davidsster en zegt dat hij op kamp moet e.d. (voor de grap tuurlijk) als hij dat nog een keer zecht dan stap ik naar hem toe een toek voor z'n neus verkopen. Ik vind trouwens niet dat ze verboden moeten worden.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Plaats reactie