Schietpartij in Amerikaanse school

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Schietpartij in Amerikaanse school

Bericht door Mike.H »

Dit is verdorie Bowling voor Columbine in herhaling!

Voor diegenen die niet weten waar het over ging: een Zuid-Koreaanse student op de (Technical?) University of Virginia heeft 32 mensen doodgeschoten (ook zichzelf) en er liggen nog velen in het ziekenhuis.

Dit kan toch niet :? ik snap niet dat dit al zeker voor de 2e keer in aanzienlijk korte tijd in Amerika gebeurd..

Meningen van anderen hierover? en wat moet de Amerikaanse overheid hiertegen doen?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Het is vreselijk dat zo'n voorval weeral plaats vindt... Mijn medeleven gaat dan ook uit naar de families van de slachtoffers...

Nu zullen er waarschijnlijk weer discussies gevoerd worden over de wet rond de vrije wapendracht...maar ik vrees dat er niets zal veranderen na dit voorval...

Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen door dit zinloos geweld ?
Ik hoop echt dat de Amerikaanse regering zich niet voor de zoveelste keer blind staart op dergelijke schietpartijen...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Tsja maar dannog zoiets doe je als weldenkend mens toch gewoon niet.. het is notabene een universiteit.. moet je nagaan als die kerel een M-16 had gehad ofzo..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

In Amerika wordt de kans nu aangegrepen om wapens verder te promoten.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Lees vooral het verhaal van Liviu Librescu:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... rginia.xml
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

moet toch wel een automatisch wapen zijn geweest? 32 doden en meer dan 20 gewonden?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

bollebekboerke schreef:moet toch wel een automatisch wapen zijn geweest? 32 doden en meer dan 20 gewonden?
Neen dus....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

welk wapen was het dan? en als je even veel missers meerekent dan was dit drama toch wel een tijdje aan de gang?
Volslagen waanzin trouwens........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Wat maakt het nu uit met wat voor een wapen het feit is gepleegd??? Alsof het aan het wapen lag.
Iemand met dergelijke gedachten om mensen te vermoorden is ziek en heeft hulp nodig. Hij zou het bij gebrek aan een vuurwapen ook gedaan hebben, desnoods met een greep,hamer, mes of een auto. In Amerika zeggen ze ook : "guns dont kill people......".

De media bepaald wie de schuldige is aan deze tragische gebeurtenis. In Nederland zou de politiek er direct op inspringen en samen met de media een offensief beginnen tegen de legale wapenbezitters. Dat levert sensationele beelden op en aangezien het toch een weerloze groep is, kun je de verhalen makkelijk overdrijven en een verkeerd beeld schetsen.Scoort ook goed tijdens de verkiezingen.

Het zou erg saai zijn om de werkelijke toedracht uit te diepen omdat dan mischien de hele samenleving aansprakelijk word gesteld. Waarschijnlijk is dan zelfs de regering aansprakelijk omdat de hulp aan wanhopige mensen te gebrekkig is. Het is toch veel makkelijker om het wapen de schuld te geven.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

mannerheim schreef:In Amerika wordt de kans nu aangegrepen om wapens verder te promoten.
Deze snap ik niet.

Ik heb juist begrepen dat dit de discussie over wapenbezit weer deed oplaaien.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

bollebekboerke schreef:welk wapen was het dan? ...
Ik hoorde op school dat het een AK47 was, maar ik weet niet in hoeverre aangedikte tienerpraatjes (zegt de 14 jarige :P) te vertrouwen zijn ...
Maar het maakt inderdaad niet zoveel uit, het blijft gewoon te ziek voor woorden ..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Het was een pistool zeiden ze op CNN (een getuige zei het) maar heb niet opgevangen om welk wapen het ging..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Pistool heb het ook gezien on CNN, er was gisterennacht een persconferentie en daar kon je het wapen zien.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Bart V schreef:Pistool heb het ook gezien on CNN, er was gisterennacht een persconferentie en daar kon je het wapen zien.
ik hoorde nu al van 2 pistolen, maar kan je je indenken welke koele doorgedraaide moordmachine die kerel moet geweest zijn? Stel nu dat hij 55 personen raakte, en dat hij pakweg 2/3 van z'n kogels naast schoot, kom je op meer dan 150 schoten???? Per lader 9 kogels? Ongelooflijk..........
Je zou kunnen stellen dat hij na die eerste schietpartij tot besef zou kunnen gekomen zijn, maar nee, schrijft hij nog een brief en begint opnieuw ....
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Er was volgens mij ook sprake van wapens, meerdere wapens dus.

Ik vind het erg jammer dat weer zoiets moet gebeuren, daarom hoop ik ook dat ze allen mogen rusten in vrede en God met de nabestaanden is. RIP.
Laatst gewijzigd door viny op 18 apr 2007, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie