129 jaar

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik denk zelf dat het louter toeval is dat er precies 129 jaar tussen zit. Ik heb hier thuis ook een boek liggen waarin staat de de Bijbel een symbolische vertelling is van het leven van Julius Ceasar.
Op zich wel interessant en leuke stof om over na te denken, maar je kan er nooit achter komen of het echt waar is.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
thePiano
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 jan 2004, 13:28
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door thePiano »

Sjoerd schreef:Ik denk zelf dat het louter toeval is dat er precies 129 jaar tussen zit. Ik heb hier thuis ook een boek liggen waarin staat de de Bijbel een symbolische vertelling is van het leven van Julius Ceasar.
Op zich wel interessant en leuke stof om over na te denken, maar je kan er nooit achter komen of het echt waar is.
Dat is wat ik dus bedoelde. Ik kan volgend jaar (2005) precies hetzelfde opnieuw maken met een interval van 129 jaar. Alles hangt er alleen maar van af wat je belangrijk vindt, en dat is héél subjectief. Sorry jongens (don't take it personel) maar die topic is gewoon bullshit. ;)
Nieuw op mijn website:
- Nieuwe Orde 10: Vlaams Blok veroordeeld. Het Arrest.
- Collaboratie 8: De DeVlag van Jef Van de Wiele.
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Geen Bullshit, gewoon leuk om even te bekijken. Ik ben helemaal niet bijgelovig en toch vind ik het wel altijd interessant, het zijn zo van die kleine weetjes. Zulke mini-details maken geschiedenislessen aangenamer en hoeven dus helemaal niet zomaar overboord gegooid te worden. :)
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

thePiano schreef:
Sjoerd schreef:Ik denk zelf dat het louter toeval is dat er precies 129 jaar tussen zit. Ik heb hier thuis ook een boek liggen waarin staat de de Bijbel een symbolische vertelling is van het leven van Julius Ceasar.
Op zich wel interessant en leuke stof om over na te denken, maar je kan er nooit achter komen of het echt waar is.
Dat is wat ik dus bedoelde. Ik kan volgend jaar (2005) precies hetzelfde opnieuw maken met een interval van 129 jaar. Alles hangt er alleen maar van af wat je belangrijk vindt, en dat is héél subjectief. Sorry jongens (don't take it personel) maar die topic is gewoon bullshit. ;)
zeker subjectief! maar bullshit? nee zeker niet! zoals lapijntje zei is het zeker interessant om te zien!! persoonlijk geloof ik er ook niet in maar toch leuk om te lezen!! vooral omdat ze vaak zeggen dat Hitler even groot rijk wou als napoleon en er zijn veel gelijkenissen... er zijn ook boeken uit over de oculte SS'ers dat ze onderandere de speer van jezus ect en waneer en waneer niet moesten aanvallen en leidde tot een overwinning!!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Dat over ''The Speer of Jesus'', was laatst op Discovery, nietwaar? :)
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

lapijntje schreef:Geen Bullshit, gewoon leuk om even te bekijken. Ik ben helemaal niet bijgelovig en toch vind ik het wel altijd interessant, het zijn zo van die kleine weetjes. Zulke mini-details maken geschiedenislessen aangenamer en hoeven dus helemaal niet zomaar overboord gegooid te worden. :)
helemaal mee eens... tis niej zow dak bijgelovig ben ofzow maar tog altijd geinteresseerd ben in dat soort stuff!
ook al kloppen de data misschien niet helemaal, toch moet je toegeven dat er wel (enigzins vergezocht) een verband te zien is!

mjah dan krijg je standaard voor de eeuwige discussie of zo iets toeval is of 'bovennatuurlijk'...

ik blijf dat soort dingen interessant vinden, net zoals die pyramides, enz... *maar daar gaat dit niet over*

greetz
Hunter
Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

ik zie ook een verband

jezus is geboren in het jaar 0
en precies 1988 jaar later word ik geboren...
toeval??? ik durf het niet te zeggen :?

:) :) :) :) :)
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Als ik mij niet vergis is hij geboren in het jaar 1, maar toch bewijst dit weer dat er 'meer' is :lol:
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

antwerpx schreef:Als ik mij niet vergis is hij geboren in het jaar 1, maar toch bewijst dit weer dat er 'meer' is :lol:
Nee, in 4 of 7 vC.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

sowieso zijn er een paar jaartallen "vergeten"her en der en zijn niet alle jaren even lang geweest vroeger.
er ware handelingen met de juliaanse kalender als ik mij niet vergis.

sowiezo kan Cristus natuurlijk niet in 4 of 7 VOOR christus geboren zijn
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

benmaf schreef: sowiezo kan Cristus natuurlijk niet in 4 of 7 VOOR christus geboren zijn
Want...?
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Anders heet het niet VOOR christus.Dus is jezus op dag 0 of 1 geboren.(denk ik) :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Pas later was men van mening dat de geboorte van Christus zó belangrijk was, dat de jaarteller moest beginnen vanaf zijn geboorte. Blijkbaar kon men toen nog niet zo goed tellen, want dit komt dus niet geheel overeen met het werkelijke geboortejaar. Men zit er inderdaad een aantal jaar naast zoals LV zegt.

Overigens is kerstmis (en andere feesten) ook maar gewoon een gekozen moment in 't jaar.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ok,niks gezegd :oops:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

zie je ze daar zitten:

ow die geboorte was van jezus was best belangrijk zullen we vanaf dan gaan tellen?

ja dat lijkt me een goed idee wanneer is jezus geboren zon 1,2,3 eh ,5,6,7 eh 11???

ja das minder

mauser maar ik zie een verband
de waarheid is daar buiten.... ergens :P
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
Plaats reactie