Iran

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Zullen er echt militaire sancties komen tegen Iran?

Ja, binnen 3 maanden
1
3%
Ja, dit jaar nog
26
65%
Nee
13
33%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Ze kunnen niet, het Iraakse leger is te zwak en het beetje orde dat het Amerikaanse leger geeft is niet voldoende. Ze moeten blijven, maar ze moeten ook weggaan. Ze hebben nu al nood in alles. Ze zijn aan een eindeloze oorlog begonnen, ze hadden nooit moeten aanvallen. Als ze Iran erbij nemen zijn de rapen helemaal gaar.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

hendrik schreef:
-Twilight schreef: Blijf het grappig vinden, die "gerechtvaardigde verontwaardiging" door gemiddeld links Nederland inzake Israël.
Ik vind er helemaal niets grappigs aan. [knip]...[/knip]. Objectief genoeg?
Dat 'grappig' sloeg niet op het onderwerp :wink: Meer om de vraag naar objectief materiaal, terwijl dat duidelijk in je voorgaande posten niet je allereerste zorg was, als ik zo vrij mag zijn. Niet dat mijn postings gespeend zijn van partijdigheid, maar dat zal je mij ook nooit horen ontkennen. Laten we het op een verschil in communicatie houden.

hendrik schreef:
Dan nu mijn eigen "linkse" mening: Israël houdt gebieden bezet, waar ze niets te zoeken hebben en geen recht op hebben. De westerse landen treden voortdurend op als bondgenoot van Israël en roepen daarmee de haat van de Arabische wereld over zich uit. Dat Arabische landen daarop met oorlog dreigen, praat ik niet goed; ik praat geen enkele oorlog goed. Mijn mening is, dat met zowel Israël als met de Arabische landen door de VN gepraat moet worden wat ieders rechten omtrent grondgebied zijn, zoals ze door de VN zijn afgesproken. Beide partijen overtreden hun rechten en daar zullen de VN de partijen op zijn minst over moeten aanspreken. Willen de partijen zich niet aan de afspraken houden, moeten er economische sancties komen, ongeacht tegen welke partij. Als je mij vorige posts beter had gelezen, beste Twilight, had je dit al eerder kunnen lezen.
De westerse landen treden niet voortdurend op als bondgenoten van Israël, het zíjn bondgenoten. Dat Arabische landen daar problemen mee hebben, wie zijn probleem moet dat zijn? Het onze? Zouden wij een bevriende natie daarvoor moeten afvallen? Zou ik persoonlijk een erg zwaktebod vinden.

Stél overigens dat je oplossing uitgevoerd wordt, alle grond wordt weer teruggegeven precies volgens het plan uit '47. Ben je van mening dat dan alles pais en vree wordt? Kan je namelijk garanderen dat zolang de angel niet uit de extremistische groeperingen gehaald wordt, aan welke kant dan ook, aanslagen nog steeds door zullen gaan, economische sancties ten spijt. Hun agenda is écht niet dat lappie grond ter grootte van Brabant en Limburg tesamen, en met de daaruitvolgende economische sancties pak je juist degenen die welwillend zijn.

En wat ík daaraan weer jammer als weer teruggegaan wordt naar de kaart van '47 is dat Israel dan weer opgedeelt wordt in 3 lastig te verdedigen aparte stukken, met belangerijke strategische plekken vlak bij de grens. Heb zo'n idee dat dat nooit lang goed kan gaan. De vorige keer duurde het maar 24 uur.
Plaats reactie