Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Telemark schreef:Je hebt wel geld nodig om weed te roken(tis niet zo goedkoop lijkt me)
De productiekosten voor marihuana vergelijkbaar met die voor tomaten. Met het verschil dat marihuana gesorteerd en gedroogd moet worden. Er is geen ingewikkeld (en chemisch) verwerkingsproces als bij cocaïne, xtc, heroïne en bier.

Iedereen zou enkele wietplanten in zijn woonkamer kunnen zetten en met een tiental groene vingers na een paar maanden zijn eigen voorraad thuisoogst kunnen roken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Telemark schreef:Je hebt wel geld nodig om weed te roken(tis niet zo goedkoop lijkt me)
Hier kost een voorgedraaide zo'n 7 euro, is nog redelijk te doen. Je kunt ook alles apart kopen natuurlijk en er dan zelf eentje draaien, vaak heb je dan wel beter kwaliteit, maar het kost ook wel wat meer. Als je het vergelijkt met een sterke drank verslaving is het vrij goedkoop, want flessen met 20%+ zijn nog behoorlijk duur.
Maarja, contacten he, zo kom je er goedkoop aan ..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Julian schreef:
Telemark schreef:Je hebt wel geld nodig om weed te roken(tis niet zo goedkoop lijkt me)
Hier kost een voorgedraaide zo'n 7 euro, is nog redelijk te doen. Je kunt ook alles apart kopen natuurlijk en er dan zelf eentje draaien, vaak heb je dan wel beter kwaliteit, maar het kost ook wel wat meer. Als je het vergelijkt met een sterke drank verslaving is het vrij goedkoop, want flessen met 20%+ zijn nog behoorlijk duur.
Maarja, contacten he, zo kom je er goedkoop aan ..
hehe voor 7 euro krijg je er hier bijna 3..

ze zijn hier 2.50... en een coffeeshop in Apeldoorn had pas nog een prijs gekregen voor de beste wiet.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Dinsdag nog in Terneuzen geweest..
Prijzen vallen wel mee, van €5 tot ongeveer €10.. Dat zijn toch de prijzen die ik gezien heb (of me nog kan herinneren)
en voor voorgerolde was rond de €2,5..

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

Dodo schreef:Softdrugs is niet nodig. Wiet en hasj zijn drugs waar je ongelofelijk makkelijk mee kan stoppen. Wat ik wel belangrijk vind is dat er een oogje wordt gehouden op de volksgezondheid en dat het criminele circuit in Nederland wordt lamgelegd. Vandaar dat ik voorstander ben.

En waarom mensen blowen? Tja, waarom drinken mensen bier.. Voor de gezelligheid en het is een vorm van ontspanning. Jij bent tevreden met een zak chips en "zure beertjes" (geen flauw idee wat dat zijn), maar ik kan je vertellen, een zak chips eten is verduiveld slecht.

Iedereen probeert op zijn eigen manier gezond te leven. Bier en softdrugs zijn niet goed voor je, maar ikzelf snoep dan nauwelijks en drink overdag liever melk dan cola. :)
Waarom zitten de verslavings klinieken steeds voller met jongeren die verslaafd zijn aan softdrugs? Dat vraag ik me af als het toch zo een ontschuldige drugs is. Ok alc. is een hardddrug en die is legaal, maar niet meer uit tebannen. Moeten we met wiet en hash ook niet voorzichtegger omgaan voordat het zo is ingeburgerd als alcohol? dat is eigenlijk mijn vraag.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

siggel schreef:Waarom zitten de verslavings klinieken steeds voller met jongeren die verslaafd zijn aan softdrugs? Dat vraag ik me af als het toch zo een ontschuldige drugs is. Ok alc. is een hardddrug en die is legaal, maar niet meer uit tebannen. Moeten we met wiet en hash ook niet voorzichtegger omgaan voordat het zo is ingeburgerd als alcohol? dat is eigenlijk mijn vraag.
Waaruit blijkt dat de verslavingsklinieken steeds voller zitten met softdrugsverslaafden?
En het klopt dat met het verbieden van de verkoop of ook het gebruik van alcoholische dranken, het gebruik van die dranken niet meer uit te bannen is. Het verbod op verkoop en gebruik van harddrugs heeft ook niet tot effect dat het niet gebruikt wordt.
Ik denk dat wiet en hash niet zo ingeburgerd raken als alcohol. Een mens moet drinken en uit de vele dranken is een alcoholische drank af en toe makkelijk alternatief. Een mens hoeft niet te roken of lijntjes te snuiven om in zijn primaire levensbehoeften te voorzien. Verslavende middelen die op die manier genuttigd worden zijn daardoor meer ritueelverslaving als gewoonteverslaving.
Eetverslaving en koffieverslaving zijn ook typische gewoonteverslavingen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

siggel schreef:
Dodo schreef:Softdrugs is niet nodig. Wiet en hasj zijn drugs waar je ongelofelijk makkelijk mee kan stoppen. Wat ik wel belangrijk vind is dat er een oogje wordt gehouden op de volksgezondheid en dat het criminele circuit in Nederland wordt lamgelegd. Vandaar dat ik voorstander ben.

En waarom mensen blowen? Tja, waarom drinken mensen bier.. Voor de gezelligheid en het is een vorm van ontspanning. Jij bent tevreden met een zak chips en "zure beertjes" (geen flauw idee wat dat zijn), maar ik kan je vertellen, een zak chips eten is verduiveld slecht.

Iedereen probeert op zijn eigen manier gezond te leven. Bier en softdrugs zijn niet goed voor je, maar ikzelf snoep dan nauwelijks en drink overdag liever melk dan cola. :)
Waarom zitten de verslavings klinieken steeds voller met jongeren die verslaafd zijn aan softdrugs? Dat vraag ik me af als het toch zo een ontschuldige drugs is. Ok alc. is een hardddrug en die is legaal, maar niet meer uit tebannen. Moeten we met wiet en hash ook niet voorzichtegger omgaan voordat het zo is ingeburgerd als alcohol? dat is eigenlijk mijn vraag.
Ik heb een paar minuutjes zitten googlen, en ik heb helemaal niets gevonden over jongeren die in afkickklinieken zitten ivm een verslaving aan softdrugs. Het zou me ook erg sterk lijken, daar je aan de werkzame stof van softdrugs, THC, niet fysiek verslaaft kan raken. Geestelijk afhankelijk kan wel. Een onderzoek heeft aangetoond dat 6% van coffeeshopbezoekers (dat zijn mensen die regelmatig naar de coffeeshop gaan) écht afhankelijk is van de drug. Ter vergelijking, bij de jongeren van 18 jaar tot 25 jaar is een alcoholafhankelijkheid van ong. 10% gemeten!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Mike.H schreef:hehe voor 7 euro krijg je er hier bijna 3..
Ja, ik bedenkt me net trouwens ook dat ik me vergis, voor 7 euro waren het er 2, het is alweer een tijdje geleden :wink: We hebben namelijk nooit voorgedraaide, ten eerste omdat ze hier vanalles in doen om het duurder te maken. Bijv: Haarlak: op die manier glimt het, zo lijkt het alsof er veel hasj in zit. Kleine stukjes glas: op deze manier glimt het hier en daar ook, lijkt ook alosf er veel hasj inzit. En zo zijn er nog meer manieren om het bijvoorbeeld zwaarder te maken, dan denkt iedereen dat er veel inzit. En ten tweede omdat er vaak weinig wiet/hasj inzit, dan moet je dus veel blowen voordat je écht wat voelt.
Mike.H schreef:... en een coffeeshop in Apeldoorn had pas nog een prijs gekregen voor de beste wiet.
De beste wiet van .. ? Nederland ?!
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

[quote="Dodo
Ik heb een paar minuutjes zitten googlen, en ik heb helemaal niets gevonden over jongeren die in afkickklinieken zitten ivm een verslaving aan softdrugs. Het zou me ook erg sterk lijken, daar je aan de werkzame stof van softdrugs, THC, niet fysiek verslaaft kan raken. Geestelijk afhankelijk kan wel. Een onderzoek heeft aangetoond dat 6% van coffeeshopbezoekers (dat zijn mensen die regelmatig naar de coffeeshop gaan) écht afhankelijk is van de drug. Ter vergelijking, bij de jongeren van 18 jaar tot 25 jaar is een alcoholafhankelijkheid van ong. 10% gemeten![/quote]


En dat bedoel ik.
Waarom het zover laten komen als met alcohol?
Over die jongeren in afkickcentra heb ik ook niet kunnen vinden. Had het laatst gehoort op de radio. bnr radio.
Is trouwens geestelijke verslaving niet erger dan lichaamlijke? lichaamlijk kan je afkicken in enkele dagen, maar de geestelijke verslaving blijft bestaan.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

siggel schreef:
Dodo schreef: Ik heb een paar minuutjes zitten googlen, en ik heb helemaal niets gevonden over jongeren die in afkickklinieken zitten ivm een verslaving aan softdrugs. Het zou me ook erg sterk lijken, daar je aan de werkzame stof van softdrugs, THC, niet fysiek verslaaft kan raken. Geestelijk afhankelijk kan wel. Een onderzoek heeft aangetoond dat 6% van coffeeshopbezoekers (dat zijn mensen die regelmatig naar de coffeeshop gaan) écht afhankelijk is van de drug. Ter vergelijking, bij de jongeren van 18 jaar tot 25 jaar is een alcoholafhankelijkheid van ong. 10% gemeten!

En dat bedoel ik.
Waarom het zover laten komen als met alcohol?
Over die jongeren in afkickcentra heb ik ook niet kunnen vinden. Had het laatst gehoort op de radio. bnr radio.
Is trouwens geestelijke verslaving niet erger dan lichaamlijke? lichaamlijk kan je afkicken in enkele dagen, maar de geestelijke verslaving blijft bestaan.
Ik denk dat niemand het zo ver wil laten komen als met alcohol. Tuurlijk niet, maar ik heb het idee dat er geen toename aan verslaafden zal komen wanneer wiet en hasj gelegaliseerd wordt. Iedereen (18+) kan het toch vrij verkrijgen!
Je moet niet meer kijken naar de gevolgen van vrije verkoop, die gevolgen weten we al. Wat veel beter is, is om te kijken wat de gevolgen zijn bij de productie. Ik geloof dat deze gevolgen alleen maar positief zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Julian schreef:
Mike.H schreef:hehe voor 7 euro krijg je er hier bijna 3..
Ja, ik bedenkt me net trouwens ook dat ik me vergis, voor 7 euro waren het er 2, het is alweer een tijdje geleden :wink: We hebben namelijk nooit voorgedraaide, ten eerste omdat ze hier vanalles in doen om het duurder te maken. Bijv: Haarlak: op die manier glimt het, zo lijkt het alsof er veel hasj in zit. Kleine stukjes glas: op deze manier glimt het hier en daar ook, lijkt ook alosf er veel hasj inzit. En zo zijn er nog meer manieren om het bijvoorbeeld zwaarder te maken, dan denkt iedereen dat er veel inzit. En ten tweede omdat er vaak weinig wiet/hasj inzit, dan moet je dus veel blowen voordat je écht wat voelt.
Mike.H schreef:... en een coffeeshop in Apeldoorn had pas nog een prijs gekregen voor de beste wiet.
De beste wiet van .. ? Nederland ?!
Ja beste van Nederland dacht ik ja,

Hmm ja nu je het zegt zou ik dan ook oppassen als ik jou was ja...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Mike.H schreef:Hmm ja nu je het zegt zou ik dan ook oppassen als ik jou was ja...
Met voorgedraaide? Ja, dat doe ik al :wink: We draaien ze altijd zelf. Ik kan er niks van, maar een vriend van me krijgt ze wel strak :P! Maar hij doet het ook wel érg vaak. Ikzelf daarintegen vrij weinig.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Koffieshops

Bericht door asjemenou »

Zelf ben ik geen gebruiker van softdrugs al ben ik toch wel voor de legalisering ervan. De markt is zo beter controleerbaar. Ik vind dat men dit eigenlijk wereldwijd zou moeten doen. Door het te verbieden neem je de handel en het gebruik ervan tenslotte niet weg. Want illegaal of niet je kunt het écht overal kopen en niet alleen in Nederland. Misschien zou men dit ook met harddrugs moeten doen?!
Veel landen hebben kritiek op ons drugsbeleid maar komen wel kijken of hoe hier het drugsbeleid in de praktijk werkt. De hypocriete Verenigde Staten voorop. Als ik op een zomerse dag door de binnenstad van Amsterdam loop dan puilen de koffieshops uit van de Amerikaanse toeristen. Ik heb er geen probleem mee. Goed voor de Nederlandse economie denk ik dan maar.
Toch nog een opmerking; Regelmatige gebruikers van softdrugs hebben mij wel eens verteld dat "het spul" puur natuur is en niet schadelijk voor je lichaam is. Dit is uiteraard een fabeltje want het is wel degelijk schadelijk voor je hersens.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Julian schreef:
Mike.H schreef:Hmm ja nu je het zegt zou ik dan ook oppassen als ik jou was ja...
Met voorgedraaide? Ja, dat doe ik al :wink: We draaien ze altijd zelf. Ik kan er niks van, maar een vriend van me krijgt ze wel strak :P! Maar hij doet het ook wel érg vaak. Ikzelf daarintegen vrij weinig.
Houwe zo :)! Hier zijn ze altijd wel goed en de paar keertjes dat ik het in een lange tijd doe dat valt ook erg mee als ik het vergelijk met anderen die het doen "om maar gek te worden" als ik het doe dan is het gewoon omdat dan iedereen wat grappiger en losser word en dan is het ook vaak met een grote groep, gewoon "voor de gezelligheid". :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Voorstander, ik vind het gewoon bij de Nederlandse cultuur passen.
Klink raar maar ik zie dit zo. :P
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Plaats reactie