Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Blowen en dergelijke worden alleen maar gedaan door de uitwerking ervan.
Ooh nee, het is erg smakelijk. En wat dan nog als het alleen maar gedaan wordt om de uitwerking ervan? Moeten mensen toch zelf weten. Ze worden in ieder geval niet zo aggresief of overactief als bij andere drugs.
later in het echte leven (gezin,werk) zal je regelmatig met crisis-achtige situaties te maken krijgen, dan ook naar softdrugs en alcohol grijpen is zwak en zal de situatie nog verergeren,
Hoewel ik nog niet zo oud ben (in ieder geval nog geen gezin en geen vaste baan), hier ben ik het volledig met je eens.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:De vergelijkingen hier vind ik nogal vaag. Waarom drugs met alcohol vergelijken? Alcohol is ook verslavend, maar alcohol wordt voornamelijk om de smaak gedronken. Blowen en dergelijke worden alleen maar gedaan door de uitwerking ervan.
Dat alcoholische dranken voornamelijk om de smaak gedronken wordt, betwijfel ik. Dat je er losser van wordt, minder schroom hebt, de sores van alledag even vergeet, is de voornaamste reden dat alcoholische dranken gedronken worden. Dat de smaak ook pretig is, is net als met een jointje, mooi meegenomen. XTC of heroïne neem je enkel om het effect, maar een jointje niet per se.
Mijn vraag aan de voorstanders: Waarom niet meteen rattengif in het eten van restaurants gedogen? Waarom cyanide niet meteen als legaal achten?

Bovenstaande is redelijk overtrokken, maar het maakt duidelijk wat ik wil zeggen: Waarom nog meer verslavende en vernietigende dingen gedogen onder het mom van: maar dat mag ook. :|
Hoe kom je er bij dat softdrugs vernietigend is? En de verslavende werking is ook al genuanceerd in dit onderwerp en de verwezen site drugsinfo.nl.
Bij regelmatig en veel gebruik is er grotere kans op gewenningsverslaving. Lichamelijke verslaving komt weinig voor en alleen bij grootgebruikers. De gewenningsverslaving van cola is ook groot. De lichamelijk en gewenningsverslaving van tabak is vele vele malen groter. Waarom moet softdrugs dan verboden worden en de andere zaken vrij verkrijgbaar?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

bollebekboerke schreef:als ik hier lees wat softdrugs met je inschattingsvermogen, karakter enzomeer kan doen, en dan moeten die gebruikers nog heelhuids thuisgeraken????
Hoe kan je over het gebruik van softdrugs zo verontwaardigd doen, terwijl het effect van alcohol op het inschattingsvermogen veel groter is, met name omdat met alcohol de neiging om zaken te onderschatten toeneemt.

Ik heb eens gelezen over een rijvaardigheidstest met proefpersonen die alcohol op hadden en met proefpersonen die softdrugs op hadden. Beide testgroepen reden slechter dan een groep die niets gebruikt had, maar de groep die alcohol op had, dacht dat ze even goed reden als zonder alcohol en de groep die softdrugs ophad dacht dat ze een stuk slechter presteerden dan ze in werkelijkheid deden.
Je zal met softdrugs in je lijf minder snel, zoals bij alcoholgebruik, je vaardigheden overschatten en je risicovol gedragen.
Probeer je te ontspannen met spullen die je geest en je lichaam niet aan tasten, later in het echte leven (gezin,werk) zal je regelmatig met crisis-achtige situaties te maken krijgen, dan ook naar softdrugs en alcohol grijpen is zwak en zal de situatie nog verergeren, dus mijn advies: probeer van in uw jeugd van die softdrugs af te blijven.
Als je naar middelen stapt om situaties te ontvluchten, omdat je die situaties niet aan kunt of wilt pakken, is dat inderdaad een zwaktebod. En omdat de situatie niet snel opgelost wordt, zal de behoefte aan het vluchtmiddel blijven bestaan. Dat geldt ook voor veel gaan eten, drinken, agressief gedrag vertonen om je zwakte niet te laten zien en wat de mens wel niet voor mogelijkheden heeft om situaties uit de weg te gaan.
Maar laten we weer ontopic over softdrugs praten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:De belangrijkste meerwaarde van het gebruik is dat het bij iemand die zich goed voelt, meestal prettig valt. Hij wordt er 'high' van. Het woord 'stoned' wordt gebruikt vanwege het zwaar aanvoelen van met name armen en benen. THC beïnvloedt ook de waarneming.

Kleuren worden intenser ervaren, muziek wordt intenser beleefd. Het gevoel voor ruimte en tijd verandert, de fantasie slaat op hol. Sommige mensen krijgen ineens zin om veel te eten ('vreetkick'), anderen de slappe lach. Vanwege de verdovende werking wordt het ook gebruikt om te ontspannen.
(bron: http://www.drugsinfo.nl)

Dat het gebruik 'geen enkele meerwaarde' heeft, ben ik het totaal niet mee eens.

Bovendien (en terzijde):

'Het gebruik van hasj en weed leidt niet automatisch tot een behoefte aan zwaardere drugs.' (bron: http://www.drugsinfo.nl)
Als dit de motivatie moet zijn om softdrugs maatschappelijk te accepteren en als dit dan die meerwaarde moet zijn, dan is het wel erg triest gesteld met de mensheid. Randdebielen, die er een jaren '60 mentaliteit op na menen te moeten houden en vinden 'dat het allemaal maar moet kunnen', zouden eens met hun platgeblowde hersens uit hun roze wolk moeten neerdalen om de realiteit en het leven van alledag op te pakken, als ze dat überhaupt nog kunnen met de hun nog resterende hersencellen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

mannerheim schreef:Mijn vraag aan de voorstanders: Waarom niet meteen rattengif in het eten van restaurants gedogen? Waarom cyanide niet meteen als legaal achten?
Precies! Waarom propageren we vervolgens geen zaken als wurgsex en spiritus als alternatieve genotsmiddelen, evenals het eten van de vliegenzwam en de Japanse blaasvis. Moet toch kunnen allemaal? :evil: :evil: :evil:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Seyffardt schreef:
mannerheim schreef:Mijn vraag aan de voorstanders: Waarom niet meteen rattengif in het eten van restaurants gedogen? Waarom cyanide niet meteen als legaal achten?
Precies! Waarom propageren we vervolgens geen zaken als wurgsex en spiritus als alternatieve genotsmiddelen, evenals het eten van de vliegenzwam en de Japanse blaasvis. Moet toch kunnen allemaal? :evil: :evil: :evil:
Overdrijven is natuurlijk ook een kunst...
Maarja wat weet ik er nu van...ik heb nog maar enkele hersencellen over, de rest heb ik kapot geblowd met mijn vrienden de 'randdebielen'... :roll:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Brigadeführer Von Pratt schreef:[...]
Overdrijven is natuurlijk ook een kunst...
Maarja wat weet ik er nu van...ik heb nog maar enkele hersencellen over, de rest heb ik kapot geblowd met mijn vrienden de 'randdebielen'... :roll:
Lol :lol:

Hoe kan je nu cyanide, rattenvergif etc. vergelijken met softdrugs..?

Je kan genieten van wiet en hasj; zowel van de smaak als van de effecten die ze hebben.

Je moet weten waar je de grens moet trekken bij verslavende dingen, zoals alcohol en (soft)drugs. Als je dit niet kan en verslaafd geraakt, vind ik dat je een vrij zwakke persoonlijkheid hebt..

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Seyffardt schreef:
mannerheim schreef:Mijn vraag aan de voorstanders: Waarom niet meteen rattengif in het eten van restaurants gedogen? Waarom cyanide niet meteen als legaal achten?
Precies! Waarom propageren we vervolgens geen zaken als wurgsex en spiritus als alternatieve genotsmiddelen, evenals het eten van de vliegenzwam en de Japanse blaasvis. Moet toch kunnen allemaal? :evil: :evil: :evil:
Overdrijven is natuurlijk ook een kunst...
Maarja wat weet ik er nu van...ik heb nog maar enkele hersencellen over, de rest heb ik kapot geblowd met mijn vrienden de 'randdebielen'... :roll:
Wat ik wil zeggen: Waarom nog meer slechte dingen gedogen met als rede: alcohol mag wel. Dat vind ik echt vreemd. Nou ja, niet zo vreemd natuurlijk van degenen die het ook gebruiken.
Brigadeführer Von Pratt schreef: ik heb nog maar enkele hersencellen over, de rest heb ik kapot geblowd met mijn vrienden de 'randdebielen'
Aah, nou is ie op zijn tenen getrapt. Niemand heeft jullie voor randdebielen uitgemaakt.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Mijn uitleg sloeg ook niet terug op jouw commentaar Mannerheim... maar op de uitleg van Seyffardt...
En wat betreft het woordje 'randdebielen' dat haal ik niet uit het niets...
Seyffardt schreef:Als dit de motivatie moet zijn om softdrugs maatschappelijk te accepteren en als dit dan die meerwaarde moet zijn, dan is het wel erg triest gesteld met de mensheid. Randdebielen, die er een jaren '60 mentaliteit op na menen te moeten houden en vinden 'dat het allemaal maar moet kunnen', zouden eens met hun platgeblowde hersens uit hun roze wolk moeten neerdalen om de realiteit en het leven van alledag op te pakken, als ze dat überhaupt nog kunnen met de hun nog resterende hersencellen.
Hiermee wijst hij in mijn ogen wel degelijk in de richting van de mensen die voorstander zijn van softdrugs...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Hiermee wijst hij in mijn ogen wel degelijk in de richting van de mensen die voorstander zijn van softdrugs...
Niet gezien, spijt me. Ik kan natuurlijk niet voor Seyffardt spreken.
Maar ja, ik vind mensen die wel eens een jointje roken geen randdebielen. Sterker nog, van de meeste mensen op dit forum waarmee ik het wel kan vinden lees ik dat ze wel eens een jointje roken. Maar ik vind het niet verstandig, net als overmatig alcoholgebruik en roken. Maar zo lang het qua joints binnen proporties blijft zal ik niemand voor randdebiel uitmaken. En ik weet niet hoe dat bij Seyffardt zit.
okke schreef:Dat alcoholische dranken voornamelijk om de smaak gedronken wordt, betwijfel ik. Dat je er losser van wordt, minder schroom hebt, de sores van alledag even vergeet, is de voornaamste reden dat alcoholische dranken gedronken worden.
Whaha, ik denk niet dat al die cafés vol zitten met mensen die alleen maar komen drinken om dronken te worden. Ik vermoed dat zo een 90% van de alcoholische dranken puur en alleen om de smaak gedronken worden.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:Aah, nou is ie op zijn tenen getrapt. Niemand heeft jullie voor randdebielen uitgemaakt.
Ratten gif nemen is toch wel iets voor randdebielen als je het mij vraagt :wink: Overigens valt dit TOTAAL niet te vergelijken met softdrugs.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

mannerheim schreef:Maar ja, ik vind mensen die wel eens een jointje roken geen randdebielen. Sterker nog, van de meeste mensen op dit forum waarmee ik het wel kan vinden lees ik dat ze wel eens een jointje roken. Maar ik vind het niet verstandig, net als overmatig alcoholgebruik en roken. Maar zo lang het qua joints binnen proporties blijft zal ik niemand voor randdebiel uitmaken. En ik weet niet hoe dat bij Seyffardt zit.
Ik respecteer jou mening Mannerheim, alhoewel jij wel duidelijk een tegenstander bent en ik een voorstander...
Maar even goede vrienden :wink:

Maar nu wacht ik wel Seyffardt zijn reactie af...
Mensen die, wat hun mening ook mag zijn, steeds met respect praten over een bepaald onderwerp, zal ik nooit iets kwalijk nemen...
Maar ik begin me wel vragen te stellen als ze beginnen met scheldwoorden...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:
okke schreef:Dat alcoholische dranken voornamelijk om de smaak gedronken wordt, betwijfel ik. Dat je er losser van wordt, minder schroom hebt, de sores van alledag even vergeet, is de voornaamste reden dat alcoholische dranken gedronken worden.
Whaha, ik denk niet dat al die cafés vol zitten met mensen die alleen maar komen drinken om dronken te worden. Ik vermoed dat zo een 90% van de alcoholische dranken puur en alleen om de smaak gedronken worden.
Ik had het niet over dronken worden; de effecten van alcohol zijn na een enkele consumptie al duidelijk meetbaar. De reactiesnelheid neemt af. Niet zo erg dat men een groot gevaar in het verkeer is; vermoeidheid na een dag hard werken heeft een groter effect op je reactiesnelheid als een enkel biertje, maar de effecten van alcohol is wel degelijk de voornaamste reden om drank met alcohol te drinken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mannerheim schreef:
Brigadeführer Von Pratt schreef:
Seyffardt schreef: Precies! Waarom propageren we vervolgens geen zaken als wurgsex en spiritus als alternatieve genotsmiddelen, evenals het eten van de vliegenzwam en de Japanse blaasvis. Moet toch kunnen allemaal? :evil: :evil: :evil:
Overdrijven is natuurlijk ook een kunst...
Maarja wat weet ik er nu van...ik heb nog maar enkele hersencellen over, de rest heb ik kapot geblowd met mijn vrienden de 'randdebielen'... :roll:
Wat ik wil zeggen: Waarom nog meer slechte dingen gedogen met als rede: alcohol mag wel. Dat vind ik echt vreemd. Nou ja, niet zo vreemd natuurlijk van degenen die het ook gebruiken.
Brigadeführer Von Pratt schreef: ik heb nog maar enkele hersencellen over, de rest heb ik kapot geblowd met mijn vrienden de 'randdebielen'
Aah, nou is ie op zijn tenen getrapt. Niemand heeft jullie voor randdebielen uitgemaakt.
Volgens mij is dit de belangrijkste vraag uit deze gehele discussie. De effecten zijn niet te betwisten, de schade is niet te betwisten en waarom mensen het nu wel of niet zouden moeten doen valt ook niet te betwisten. Ieder is vrij om zijn eigen keuzes te maken, zolang het maar volgens de wet gebeurd.

Terugkomende op jouw vraag, als je dit slechte goed gedoogd (want goed is het niet, dat weten we allemaal) voorkom je veel meer slechte zaken. Of dat de zaken uit de hand gaan lopen. Zoals ik al eerder zei is er een heel circuit rond het wiettelen en verhandelen (in grote eenheden). Dit circuit is illegaal, mensen worden via dit circuit de illigaliteit ingetrokken, en ook dat levert enkel slechts op. De overheid heeft op het moment geen controle over de wietteelt, bij het legaliseren wel weer. Ergens in dit topic is te lezen dat het THC-gehalte nu zo hoog is in de nederwiet dat het op de grens van harddrugs zit. Wil je dit kunnen controleren dan zal je de wiet moeten legaliseren.

Ga je de wiet verbieden, dan zit je met nog grotere problemen. Er is helemaal geen controle meer en er komt nog meer rotzooi op de markt. Ik geloof dat de zaken in de drugswereld dan binnen enkele jaren escaleren..

Waarom de vergelijking met alcohol word gebruikt is om te laten zien dat vele mensen (vooral diegenen die tégen het legaliseren zijn) nogal overtrokken angsten hebben voor de drug. Softdrugs zijn niet goed voor je, maar dat zijn wel meer dingen... Véél meer dingen. Door hier op te wijzen wordt het gebruik van softdrugs in een juist perspectief getrokken. Mensen die blowen zal je nooit in steegjes zien liggen, kreunend omdat ze niet aan hun dagelijkse dosis zijn gekomen. Mensen worden er niet aggresief van wanneer ze stoned zijn. Blowen is niet per se gevaarlijker voor je dan 'normaal' roken, het hangt vooral van de manier van het roken af (diep inhaleren en vasthouden bijvoorbeeld).
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Okee, ff ter verduidelijking:

Ik vind het regelmatig softdrugs gebruiken uitermate onverstandig en dom. Bovendien irriteert het mij mateloos wanneer ik al dan niet beroepshalve sta te praten met iemand die zijn ogen op half zeven heeft en een lijzige spraak heeft, omdat die persoon zo nodig "kleuren intenser wil ervaren, muziek intenser wil beleven, terwijl zijn gevoel voor ruimte en tijd verandert, en zijn fantasie op hol slaat". Opzouten! Met dronken mensen ga ik namelijk ook geen gesprek aan.

Figuren, die drugsgebruik bevorderen en/of propageren en de negatieve gevolgen ervan bagatelliseren, zijn in mijn ogen randdebielen die het leven kennelijk niet aankunnen en dan maar vluchten in allerlei ongezonde middeltjes.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Plaats reactie