Vrienden/ouders/etc. VS Militaria

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Schwimmwagen
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2007, 14:49
Locatie: Weert

Bericht door Schwimmwagen »

Ik neem aan dat je dan een luchtledige collectie hebt willen je ouders het niet zien. :?

M'n moeder staat er nogal sceptisch tegenaan te kijken omdat haar vader (opa voor mij dus) flink heeft geleden in de W.O. II.

Brits is okee, maar Duits nee, daar mag ik van m'n moeder niet mee thuis komen, mijn vader vindt het wel okee, zolang m'n kamer maar niet vol Swastika's en SS runes komt te hangen.

Maar aangezien ik nog moet beginnen heb ik nog geen last hiervan.
And don't forget to say please!
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

sobel schreef:De kans dat militaria minder word is Nihil, het word schaarser, dagelijks wordt er spul weggegooid (door nabestaanden van een veteraan die niet weten wat ze er mee moeten) en ook gewoon door ouderdom, stel er breekt een knoop of gesp van een item af, dan is dat niet meer autentiek en zal het dus nooit meer die waarde hebben die het eerst had, als dat nu met heel veel dingen gebeurd dan worden de spullen die intact zijn veel meer waard omdat iedereen die juist wilt hebben! tevens verwacht ik ook niet dat er ooit nog een groot depot word ontdekt met vergeten spullen ;).
Juist nu iedereen het wil hebben word er zoveel militaria bewaard op de best mogelijke manieren! nooit eerder is er zoveel naar militaria gezocht op rommelmarkten, dumpstores, oud vuil, oude gebouwen enz. Juist nu blijft bijna alles bewaard en is de kans dat een duits uitrustingsstuk niet herkend wordt en weggegooid wordt veel kleiner dan voordat het verzameld werd. En de verzamelaars die vlak na de oorlog of in de jaren 60/70 begonnen zijn ook niet de jongsten meer, over een tijdje zullen zij hun militaria verkopen wegens ouderdom of het verlies van interesse.

Natuurlijk betekend dit niet perse dat de prijzen gaan kelderen in de toekomst, er komt namelijk niets meer bij en wat er is wordt nu met zorg behandelt. Of er veel verzamelaars bij zullen komen in de toekomst weet ik niet, of de interesse zal afnemen weet ik ook niet, ik ben iig. erg benieuwt hoe dit zich zal ontwikkelen! De tijd dat militaria met grote hoeveelheden bij het grofvuil terecht kwam en te vinden was voor niets is nu wel voorbij ;) Slechts kleine hoeveelheden worden nog wel eens ergens gevonden, nu is het meer een kwestie van zoeken en genoeg geld hebben, totdat er meerdere grote verzamelingen vrij komen, dan dalen de prijzen.. omdat het aanbod ineens veel groter is.

Ik wil hiermee duidelijk maken dat het lang niet zeker is wat er met de prijzen zal gebeuren, nu is het erg gewild, maar hoe zal dat in de toekomst zijn? Hoezo is de kans dat de prijzen dalen Nihil?
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

johan willaert schreef:
Auke J schreef:Dat weet je niet zeker, in de toekomst komt er enorm veel militaria vrij uit verzamelingen, van verzamelaars die overlijden of er mee stoppen, sommige verzamelaars hebben ongeveer even veel wo2 spullen als er op marktplaats aangeboden worden of zelfs meer... De prijs kan dan enorm teruglopen.. Het kan ook dat de interesse minder wordt omdat de overlevenden van de oorlog overlijden en het steeds langer terug is. Hoe langer terug hoe minder in het dagelijks leven voorkomt en je de gevolgen ervan merkt.
Tenslotte kan het dat Nederland in een economische crisis of oorlogssituatie terecht komt ( ik weet het dat is zeer onwaarschijnlijk) waardoor mensen hun geld aan andere dingen gaan besteden, zoals voedsel enz. Het is lang niet zeker dat militaria niet in prijs zal dalen of duurder zal worden. Dat hangt allemaal af van wat wij bereid zijn ervoor te geven, op dit moment dus langzamerhand steeds meer, maar hoe zal dat in de toekomst zijn?
Dat zegden we in 1989 ook al......
Dat betekent niet dat het altijd zo zal blijven. :roll:
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

johan willaert schreef:
viny schreef:Zeiden jullie toen al...
http://woordenlijst.org/zoek/?q=zeggen&w=w

maar dit terzijde..... :roll:
Waarschijnlijk Belgiesch ofzo. Ik wordt bij mijn vrienden op elk zins foutje geattendeerd. Daarom deed ik dit waarschijnlijk ook bij jou :D
'War is delightful for those who have not experienced it'
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

viny schreef:Waarschijnlijk Belgiesch ofzo. Ik wordt bij mijn vrienden op elk zins foutje geattendeerd. Daarom deed ik dit waarschijnlijk ook bij jou :D
Nee hoor,...... Van Dale is ook in Nederland van toepassing...

BTW Ik word is zonder 't'....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

johan willaert schreef:
viny schreef:Waarschijnlijk Belgiesch ofzo. Ik wordt bij mijn vrienden op elk zins foutje geattendeerd. Daarom deed ik dit waarschijnlijk ook bij jou :D
Nee hoor,...... Van Dale is ook in Nederland van toepassing...

BTW Ik word is zonder 't'....
En johan met een hoofdletter, je achternaam trouwens ook. Ben dyslectisch. Sorry johan, zou je niet zeggen he!

Kunnen lui met dyslexie voortaan niet iets bij hun naam krijgen, om zo woorden wisselingen te vermijden.
'War is delightful for those who have not experienced it'
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Vroeger was hyperventilatie in de mode.... Tegenwoordig is het dyslexie..... :roll:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

johan willaert schreef:Vroeger was hyperventilatie in de mode.... Tegenwoordig is het dyslexie..... :roll:
Ja, je bent heel grappig, iedereen heeft gelachen. En nou weer on-topic.

Even een vraag voor de wat ervaren verzamelaars: Waar is beter en makkelijker aan te komen? Geallieerd of Duits?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Die onderste vraag stel je maar in een ander topic, daar is dit niet voor bedoelt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

johan willaert schreef:Vroeger was hyperventilatie in de mode.... Tegenwoordig is het dyslexie..... :roll:
Ik snap niet wat je nou voor onzin uitkraamt :S Dyslexie is een serieus probleem onder veel jongeren! Mijn zus heeft dyslectie en heeft flink wat moeite met het lezen van proefwerkvragen en voorlezen! jij praat erover alsof het iets is wat iedereen wil zijn... Je hebt vaak gelijk en veel dingen zijn het inderdaad waard om te bekritiseren, maar waarom een probleem dat officieel vastgesteld is? Hoezo mode? kiezen ze er zelf voor om ermee rond te lopen? Misschien baal je ervan dat Viny je de hele tijd probeert te corrigeren, maar dan hoef je hem toch niet belachelijk te maken? want dat is wat je doet door zijn probleem in het hokje; "mode" te zetten... :S :x

Misschien reageer ik er te serieus op, maar mensen moeten in hun waarde gelaten worden, hoe belachelijk hun problemen ook voor sommigen klinken..
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Men vader vind het op zichzelf wel mooi maar vind die uniformen smerig????
En men moeder vind het een beetje geldverspilling.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

symen schreef:Men vader vind het op zichzelf wel mooi maar vind die uniformen smerig????
Is ook niet zo vreemd, als je weet dat die soldaten 24/7 die uniformen aanhadden.

Mijn moeder zette wel haar twijfels bij het kopen van een K98. Niet omdat het gevaarlijk oid was, maar om het morele aspect. Ze had er dubbele gevoelens bij als je bedenkt dat er met dat geweer misschien (of eigenlijk zekerste weten) mensen zijn gedood.
Zit wat in...
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

symen schreef:Is ook niet zo vreemd, als je weet dat die soldaten 24/7 die uniformen aanhadden.

't'Zal toch vast wel gewassen zijn neem ik aan?
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Auke J. schreef:
johan willaert schreef:Vroeger was hyperventilatie in de mode.... Tegenwoordig is het dyslexie..... :roll:
Ik snap niet wat je nou voor onzin uitkraamt :S Dyslexie is een serieus probleem onder veel jongeren! Mijn zus heeft dyslectie en heeft flink wat moeite met het lezen van proefwerkvragen en voorlezen! jij praat erover alsof het iets is wat iedereen wil zijn... Je hebt vaak gelijk en veel dingen zijn het inderdaad waard om te bekritiseren, maar waarom een probleem dat officieel vastgesteld is? Hoezo mode? kiezen ze er zelf voor om ermee rond te lopen? Misschien baal je ervan dat Viny je de hele tijd probeert te corrigeren, maar dan hoef je hem toch niet belachelijk te maken? want dat is wat je doet door zijn probleem in het hokje; "mode" te zetten... :S :x

Misschien reageer ik er te serieus op, maar mensen moeten in hun waarde gelaten worden, hoe belachelijk hun problemen ook voor sommigen klinken..
Menneke,
Als mensen fouten beginnen te typen en zij worden daar op gewezen zeggen ze altijd wel dat ze dyslexie hebben. Het probleem is dat sommige mensen dyslexie vaak vergelijken met het feit dat sommige het niet eens de moeite vinden om hun getypte tekst na te lezen of desnoods er een woordenboek bij te nemen. Aan iemand zijn schrijfstijl kan je al vlug afleiden wat voor een persoon er achter het toetsenbord zit. Een publiek forum is geen MSN Messenger dus pas je schrijfstijl aan!

On topic : Mijn ouders/vrienden/vriendinnen/etc. vinden het helemaal niet erg dat ik verzamel. Ze vinden het zelfs interessant. Als ik erbij zeg dat ik ook aan re-enactment doe wordt ik wel eventjes scheef bekeken.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Waarom?
Het is toch maar alleen om niet te laten vergeten wat er toen gebeurde en het zo goed mogelijk voor te stellen hoe het toen was.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gesloten