Schietpartij in Amerikaanse school

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Mike.H schreef:
Justin schreef:Maakt het nou echt wat uit met wat voor wapen het gebeurd is?
Ik vind het belangrijker dat je in de VS onderhand niet meer naar school kunt gaan zonder de angst en het risico neergeschoten te worden..
het is gewoon te gek voor woorden daar.
Dat elk slachtoffer maar in vrede moge rusten en dat zoiets niet nog een keer gebeurt..
Heeft iemand gezegd dat het uitgemaakt heeft dan?
En wees maar blij dat jij er dan niet woont.. ik vind je reactie een beetje boos klinken omdat er hier informatie over het desbetreffende wapen uitgewisseld word, kan het fout hebben, maar dat vind ik dus nergens op slaan.. als hij al zijn slachtoffers 1 voor 1 neerschiet vind ik het wat anders dan als hij met een AK-47 iedereen neerknalt in 1 spontane actie (dus het is gedaan met voorbedachte rade..) als je dus achter de wapens komt dan kan je wel achter het motief komen en dat vind ik toch redelijk belangrijk..
Je begrijpt het inderdaad verkeerd, ik ben er niet boos om hoor, ik vraag me alleen af wat het uitmaakt :wink:
Waar ik eerder boos om ben is dat er eerst 32 mensen waren met ambities en dromen voor de toekomst en dat zij nu allemaal dood zijn door een achterlijke gast met een wapen..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Oke sorry dan, maar tsja als je die gek een AK-47/M-16 of een nog ander volautomatisch wapen had dan was het NOG erger geweest moet je nagaan..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik denk dat dat voor de slachtoffers weinig uitmaakt. Door een pistool, een volautomatisch wapen, of een auto met explosieven...

Het ene is niet erger of minder erg voor een slachtoffer.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef: Het ene is niet erger of minder erg voor een slachtoffer.
Het lijkt mij minder erg te serven door een autobom dan door een schotwond in mijn buik, die langzaam verder bloedt.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Mij lijkt het minder erg te sterven door een schot door mijn hoofd dan door een scherf van een autobom in mijn buik, waardoor ik langzaam doodbloedt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Ze moesten in Amerika de wapens gewoon verbieden en pestgedrag op school stevig aanpakken zoals bij ons in Belgie. Dan zouden er zulke dingen niet gebeuren denk ik.
Het maakt niet uit met welk wapen de dader tekeer gaat. Zoiets blijft erg , no matter what .
Kijk allemaal maar eens naar de film 'Elephant' , een film over dit soort schietpartijen op school .
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:Ik denk dat dat voor de slachtoffers weinig uitmaakt. Door een pistool, een volautomatisch wapen, of een auto met explosieven...

Het ene is niet erger of minder erg voor een slachtoffer.
Niemand heeft toch ook gezegd dat dat niet zo was?

Denk opzich dat het slachtoffer er weinig om maalt als hij toch al dood is, maar als hij bijv maar 1 wapen had gehad waren er minder mensen gedood en waren er minder gebroken harten van nabestaanden, denk ik wel ja?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Hier wordt je toch triest van!

Bericht door asjemenou »

wessel schreef:Ze moesten in Amerika de wapens gewoon verbieden en pestgedrag op school stevig aanpakken zoals bij ons in Belgie. Dan zouden er zulke dingen niet gebeuren denk ik.
Je reactie zal ongetwijfeld goed bedoelt zijn maar helaas denk ik dat het "wishful thinking" zal blijven. Het vuurwapenbezit in Amerika zal echt niet aan banden worden gelegd. Er wordt daar nu eenmaal te veel aan verdiend.
Het is om triest van te worden, vandaag weer een scholier dood geschopt. Niet in de Verenigde Staten maar gewoon hier in Nederland. Ik ben al jaren van school af en zal het allemaal wel niet meer zo begrijpen maar wat bezielt de schoolgaande jeugd vandaag de dag eigenlijk? Gaat de jeugd naar school om wat te leren of om er rotzooi te trappen en te dealen in verboden zaken? Is er dan geen toezicht meer op de scholen of vergis ik mij daar nu in?
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Re: Hier wordt je toch triest van!

Bericht door Rednas »

asjemenou schreef:
wessel schreef:Ze moesten in Amerika de wapens gewoon verbieden en pestgedrag op school stevig aanpakken zoals bij ons in Belgie. Dan zouden er zulke dingen niet gebeuren denk ik.
Je reactie zal ongetwijfeld goed bedoelt zijn maar helaas denk ik dat het "wishful thinking" zal blijven. Het vuurwapenbezit in Amerika zal echt niet aan banden worden gelegd. Er wordt daar nu eenmaal te veel aan verdiend.
Het is om triest van te worden, vandaag weer een scholier dood geschopt. Niet in de Verenigde Staten maar gewoon hier in Nederland. Ik ben al jaren van school af en zal het allemaal wel niet meer zo begrijpen maar wat bezielt de schoolgaande jeugd vandaag de dag eigenlijk? Gaat de jeugd naar school om wat te leren of om er rotzooi te trappen en te dealen in verboden zaken? Is er dan geen toezicht meer op de scholen of vergis ik mij daar nu in?
Iemand in elkaar slaan bestaat al zolang als de mens bestaat.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Yeah er was laatst ook weer een scholier DOODgeslagen..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ja, maar met (een) vuurwapen(s) gaat het nog wel even wat sneller en gemakkelijker...
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

gamer0004 schreef:Ja, maar met (een) vuurwapen(s) gaat het nog wel even wat sneller en gemakkelijker...
Daar heb je natuurlijk geheel gelijk in, maar tsja het staat wel in de grondwet he.. maar ik denk toch dat ze de regelingen wat het op het houden van vuurwapens betreft wat strakker aan moeten pakken..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Re: Schietincident

Bericht door Tovarisj »

asjemenou schreef:Ik las onlangs in de krant dat één op de vijf leerlingen in Nederland(!!!) iets van een wapen bij zich heeft op school. Het zij een mes, een schroevendraaier o.i.d.
Van een pen of een passer kan je ook al gauw een wapen maken. Maar welke debiel denkt dan ook: Sjee, laat ik een schroevendraaier meenemen? :P
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Plaats reactie