operatie amherst nagespeelt

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

operatie amherst nagespeelt

Bericht door special air service »

kwam dit vanochtend tegen in de krant van gisteren :P kan geen tekst zo gauw vinden. zal vanmiddag verder kijken.

van 17 tot 20 mei wordt er stilgestaan bij de operatie. op het terein naast vliegveld eelde wordt op 17 mei een historisch kamp gebouwd (en 170 voertuigen)

op 18 mei gaan via verschillende routes de vourtuigen naar assen. rond 15:00

op 19 mei is het kamp naast het vliegveld voor publiek open. ik ga zeker kijken!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Interessant en erg dicht in de buurt.
Ik zal ook zeker even gaan kijken.
Mvg/Best regards, Sipke
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

Haplo schreef:Interessant en erg dicht in de buurt.
Ik zal ook zeker even gaan kijken.
waar woon je dan? ik zelf in norg dus even een lekker fietstochtje van te voren. wat eten mee ik vermaak me wel. ik zal nog kijken of ik meer informatie kan krijgen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Haplo schreef:Interessant en erg dicht in de buurt.
Ik zal ook zeker even gaan kijken.
Als je goed kijkt zul je mij ook zien, wij zullen ook op het kampement zitten..
'War is delightful for those who have not experienced it'
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

geef me een tip, want met je naam zal ik niet ver komen. weet je er trouwens meer van af? iets van een soort programma? als ik het kranten artikel moet geloven worden er para's gedropt, gevechten nagespeelt en is er een show van de veld artillerie. het belooft dus wat te worden
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Dinsdag 15 mei:

Kampement voorbereiden. Materialen aanvoeren. Opstellen van voorzieningen.(Water, elektra, sanitair)

Dranghekken plaatsen. Wegwijzers plaatsen

Indelen kampement: Groen/gevarieerd/ re-enactment /Living History

Woensdag 16 mei: Ontvangen eerste deelnemers. Inrichten kampement.

Donderdag 17 mei: (Hemelvaartsdag)

Binnenkomen van de rest van de deelnemers. Voor de liefhebbers een Battlefield tour ca. 80 km, waar de SAS hun doelen hadden.

Invullen avondprogramma. Aankomst eerste vliegtuigen.

Vrijdag 18 mei: 9.30 uur: Rondrit door Noord Drenthe ca. 50 km, met daarin opgenomen monumenten en interessante plekken uit wo2. (nader in te vullen) Deelnemende Zware voertuigen en rups-voertuigen gaan rechtstreeks van Kampement Eelde naar mil. oefenterrein in Assen.

12.30 uur: aankomst in Baggelhuizen (mil. oefenterrein bij Assen) voor de lunch, hierna demonstratie van verschillende WO-2 voertuigen op het voormalig mil. oefenterrein. Mock-battles (tracked en specials/re-enactment), grote publieke belangstelling verwacht

15.30. uur: Vertrek in colonne van Baggelhuizen naar Assen voor een kranslegging bij het SAS-monument, met MacDowell Pipe-band (doedelzak muziek). Franse oorlogsveteranen zullen hierbij aanwezig zijn, en de mil. attaché van de Franse ambassade. Enkele vliegtuigen zullen laag overvliegen.

16.30 uur: In colonne en begeleid door o.a. de JWF-kapel door het centrum van Assen, waar het defilé wordt afgenomen door o.a. de burgemeester en hoge officieren van de landmacht, daarna via de historische route terug naar het basiskamp vliegveld Eelde.

Avondprogramma: Optreden van plaatselijke show band.

Zaterdag 19 mei: Open Dag
Aankomst rest deelnemende vliegtuigen in de loop van de morgen.

09.00 uur: Opstellen voertuigen voor Static Show op het platform.

11.00 uur: Parachutisten landen op of bij het kampement en bieden de Franse en Nederlandse vlag aan. Ceremonieel hijsen van de Nederlandse en Franse en vlag op het kampement.

Pipe’s and drums-band opent officieel het Groene gedeelte van het kampement voor publiek.

11.00 uur: Demonstratie van re-enactment

12.00 uur: Fly-by van enkele warbirds en opstellen op het platform.

13.00 uur: Optreden van de JWF-Kapel en MacDowells Pipe,s and Drums-band.

Demonstratie van Historische Veldartillerie in Nederlandse uniformen uit ’39, met een kanon getrokken door zes paarden. Aansluitend parachutisten landen op het vliegveld (we proberen hiervoor de Dakota uit Engeland te krijgen)

13.30 uur:

Demonstratie van re-enactment club in Britse Airborn en SAS outfit met licht geschut.

14.30 uur: Grote herdenkingsparade van alle deelnemende voertuigen tracked and wheeled en infanterie, voorafgegaan door MacDowell Pipe’s and Drums, deskundig gepresenteerd door ??, begeleid door het Reünie orkest der Artillerie.

15.00 uur: Tijdens de parade en Static-show een demonstratie van de paraclub,

16.00 uur: Fly-by van enkele warbirds. Modeshow van uniformen, burgerkleding en lingerie uit de oorlogsperiode.

17.00 uur: Afsluiting van feestelijkheden op het platform door MacDowell-band en infanterie

18.00 uur: Lower the flags ceremonie

Avond programma met Bigband muziek, en Mode show, nader in te vullen.

Zondag 20 mei: 9.00 uur: langzaam wakker worden met ontbijt

Rest van de dag afscheid nemen en huiswaarts keren.


Zoals jullie zien, het programma.
'War is delightful for those who have not experienced it'
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

dank je wel. ik weet niet of ik 18 mei dingen bereik. aangezien dat allemaal op de fiets moet. en ik nooit mee kan komen met auto's 8) m'n ouders hoef ik ook niet te vragen die werken toch. het oefen terrein ga ik zeker proberen! en 19 mei moet zat lukken. maar waar kan ik je aan herkennen Viny? om iedereen bij langs te gaan om te vragen of ze jou kennen gaat niet werken denk ik :P ik zal zeker op 19 mei van de partij zijn!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Als het goed is hangt er een parachute bij onze tent, moeten nog even zien hoe we dat doen. We doen AB en zijn met een groepje van 4 lui,..

Ik hoop je te zien!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Het is even reizen,maar misschien kom ik ook :)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik denk dat alle relevante informatie er wel over is gemeld.
Afspraken kunnen beter per PB worden gemaakt.

Hierbij een slotje.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten