Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Had hem nog voor dat ik wo2 verzamelde. Nog van me gewone oorlogs spullen van vroeger.

“bedragen waar je misselijk van word!!” ? woh :D dan ga ik hem maar eens op ebay zetten. Haha nee geintje.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Hier enkel staaflampen van het Nazi Reich..er volgen er nog meer!!

* HJ 2Dcell Pertrix
* HJ 1cell Pertrix
* SA 3Dcell Pertrix
* oliv kleur
Laatst gewijzigd door custom op 09 apr 2007, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Hier enkel staaflampen van het Nazi Reich..er volgen er nog meer!!!!

* HJ 2Dcell Pertrix
* HJ 1cell 2R10 Pertrix
* SA 3Dcell Pertrix
* oliv kleur

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 13 apr 2007, 11:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Enkele Duitse milairen met bij behorende zaklampen!!!!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zaklamp is de meest interessante van allemaal merk NIRONA D.R.G.M 1936 en zoals ik al eerder melde maakte deze fabrikant ook Duitse Stahl Helmen.deze zaklamp was speciaal ontwikkeld voor de SS -SA - HJ een gelijke type lamp werd ook gemaakt door Pertrix met NR 647 in Oliv kleur,deze lampen zijn vrij zeldzaam aan het worden.Indien er nog steeds belangstelling is voor (2WO)zaklampen info is zal ik binnenkort ook Nederlandse miltaire lampen hier gaan afbeelden..tot dan
Laatst gewijzigd door custom op 03 dec 2008, 12:43, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Nog even vier intressante zaklampen maar dan van eigen bodem de Waldorp Kameleon de Witte - Kat de PTT (postbode) lamp uit de (2WO) en de Cavalier deze laatste was enkel als luchtbeschermings zaklamp bedoelt voor de Nederlandse militaire in de (2WO) . De Witte Kat zaklamp is een civiele zaklamp uit die tijd en werd vaak door (NL) verzetsmensen gebruikt.wellicht omdat deze klein en plat was en dus handig om weg te stoppen ...tov de robuste Waldorpen van een groot formaat.

De Waldorp Fabriek produceerde tevens radio's vanaf 1924, en heeft in de oorlogsjaren op militaire zaklampen en radio's een "W" van "Wilhelmina" meegegeven als teken van verzet,zo ook op deze militare zaklamp van Waldorp, tijdens de 2e wereldoorlog werd Waldorp overgenomen door de nabij gelegen "Fridor" stofzuiger- en naaimachinefabriek. Na de oorlog werd het "W" symbool gebruikt in de vorm van een goudkleurig kroontje prominent aanwezig op de radio's en zaklampen voor het NL leger politie Dauane ect.de fabriek was een Haagse onderneming.

Deze zaklampen zijn niet te koop!...maar ik hoop hiermee de verzamelaar (NL) een plezier mee gedaan te hebben.

Met verzamelgroet,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 27 okt 2007, 20:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Twee militaire Duitse zaklampen vanuit de (1WO) merk Hassia 1913 de lamp in oliv groen is geheel uit messing vervaardigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Twee Duitse miltaire zaklampen vanuit de (1WO) merk Hassia 1913 /1920 de lamp in oliv groen is geheel uit messing vervaardigd deze heeft tevens een verduisteringsfilter ingesloten het merk ''Hassia'' heeft veel zaklampen zowel voor militaire als voor civile doelenden gemaakt in die periode.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 26 jan 2008, 17:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ik vind het erg jammer :( dat er nog weinig reactie gegeven word op de opgestarte topic (2WO)Zaklampen Replica en origineel .....ect ik wilde deze info van 40 jaar verzamelen niet enkel voor mij eigen houden :) .maar delen en doorgeven aan de medeverzamelaars...!!! Mocht de belangstelling voor dit item uitblijven dan zullen er helaas voorlopig geen verdere aanvullende info's meer volgen...dan nog enkel info op aanvraag!
Laatst gewijzigd door custom op 26 apr 2007, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Zeker door blijven gaan! Alleen ik heb er weinig aan toe te voegen, omdat ik er totaal geen verstand van heb!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Skylighter schreef:Zeker door blijven gaan! Alleen ik heb er weinig aan toe te voegen, omdat ik er totaal geen verstand van heb!
Inderdaad. Het is een zeer interessant topic. Zoals Skylighter al zegt hebben veel mensen hier niet echt verstand van zaklampen, waaronder ik er 1 ben. Doch blijft het leuk om alles te lezen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Ik heb er ook totaal geen verstand van. Ik ben blij dat je deze info met ons wil delen.

Maar een hoop foto's werken niet bij mij :?
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ok, bedankt voor jullie lovende woorden...en ik ga er dan vanuit dat er toch nog belangstelling is..

Rood> schrijft Maar een hoop foto's werken niet bij mij..wat wil je hiermee aangeven wellicht kun je dat uitleggen :? .en begrijpen we elkaar dan nog beter :)
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ik ben het met de rest eens, Duitse WO2 zaklampen worden nou eenmaal niet massaal verzameld dus zullen weinig mensen er iets aan toe kunnen voegen! Desondanks een erg interessant topic waar we allemaal wel iets van op kunnen steken :)
Deas Gu Cath
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

custom schreef: Rood> schrijft Maar een hoop foto's werken niet bij mij..wat wil je hiermee aangeven wellicht kun je dat uitleggen :? .en begrijpen we elkaar dan nog beter :)
Ik kon de foto's niet bekijken. Maar nu doen ze het opeens weer :? :)
Plaats reactie