Polte MP 40

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Polte MP 40

Bericht door custom »

Ik probeer toch of er iemand toevallig bekend mocht zijn met dit Duitse experiment uit 1944 de Polte MP - 40 (silenced Wolf bullet) met een daarvoor spec aangepaste MP- 40 loop..ect bijgaand enkele oude Polte Fabrieks tek uit mij naslagwerk van dit experiment. De patroon is uiteraard van het experimentele type in kal 9X19 waarvan het inwendige van dit projectiel een zeer bijzondere (m.E)subsonic vorm heeft de huls heeft het Polte ''P'' 44 bodemstempel. Ik heb deze Wolf patroon nog nooit in het echt gezien wel de vele andere 9X19 experimentele type voor de MP - 40.& P08 deze wolf patroon heeft een matzwart projectiel zoals bij de P08 m.E maar dan met een witte band van ca 3mm in het midden..deze patroon is zeer zeldzaam en bezit een ... knap stukje ballistiek... voor die tijd.En als ik zo naar dit projectiel kijk is die bijna gelijk aan een 9X19 m.E (zie doorsnede afbeelding) .maar dan zonder subsonic kegel was destijds enkel als AP = amour Piercing ammo bedoelt!!

Wie ken dit MP- 40 experiment en of heeft er toevallig een naslagwerk van liggen dan hoor ik dat graag...de kans is erg klein dat ik ooit nog eens deze wolf patroon tegen zal komen ik zoek er al meer dan 10 j naar...maar je weet het... nooit geschoten is altijd mis!! :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie