Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:
okke schreef:Als jij al over domheid zou beschikken, ben je uitstekend in staat dit zelf in stand te houden.
Wie moest er ook al weer niet op de man spelen?

Kom op, okke. Jij zegt zelf dat je liever die gegevens over een langere periode had gezien. Maar waarom zet je er dan zo een titel boven?
Antwoorden op je twee vragen:
1) Ik zeg dat je niet dom bent. Én ik zeg dat het niet mijn taak of doel is jou dom te maken/houden. Dat zou ik namelijk niet kunnen. Dat is toch niet op de man spelen?
2) Omdat het de titel is van het artikel dat ik geplaatst heb en omdat de mededeling klopt op grond van het beschreven rapport. Uitgaande van de cijfers van het afgelopen jaar over heel Europa (zie noot 1 hieronder) durf ik de concluderen dat islamitisch terrorisme nu geen reële bedreiging vormt voor de Europese samenleving. Het monster van het Islamitische terrorisme dat Europa tussen haar spreekwoordelijke kaken geklemd had, blijkt helemaal geen monster te zijn. Dat neemt niet weg dat Islamitische terroristen geen schade kunnen veroorzaken. Net als voetbalsupporters een bedreiging kunnen zijn voor winkelpuien en bushokjes.

noot 1: Dat er in 11 landen van alle europese landen aanslagen zijn gepleegd door de onderzochte groepen en alleen die landen in de weergegeven tabel zijn opgenomen, betekent niet dat alleen die 11 landen in het onderzoek zijn meegenomen. Als je in het rapport bijvoorbeeld kijkt naar de tabel met het aantal potentiële aanslagplegers dat opgepakt is, zie je Nederland wel in de tabel staan.
HMS Renown schreef:Wat is Londen en Madrid dan? Ik kan het ook fout hebben dus verbeteer me dan aub.
Londen en Madrid zijn twee hoofdsteden in Europa.

Wat heb je fout?
Veltro schreef:Echter hoe kan je met geclusterde data uit het verleden de toekomstige dreiging van een losse gebeurtenis voorspellen?

Dit is hetzelfde als de beursprestaties van alle oliemaatschappijen de afgelopen vijf jaar te analyseren en hieraan de conclusie te verbinden dat volgend jaar het aandeel Shell 5% zal stijgen.
Mee eens. Hoe kan je uit de 9-11, de Londense metro, de Spaanse treinen en Theo van Gogh de toekomstige dreiging van het Islamitisch terrorisme voorspellen? Je moet er rekening mee houden, maar je hoeft niet te verkrampen en gevaar groter te zien dan het in werkelijkheid is.

Dat is inderdaad extrapoleren op drijfzand.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
HMS Renown schreef:Wat is Londen en Madrid dan? Ik kan het ook fout hebben dus verbeteer me dan aub.
Londen en Madrid zijn twee hoofdsteden in Europa.

Wat heb je fout?
Tsja, wat zou hij toch met die hoofdsteden bedoeld hebben, Okke?
Ga je nu die tactiek bij een ander proberen?

En nu ga je mij natuurlijk vragen: welke tactiek?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Tsja, wat zou hij toch met die hoofdsteden bedoeld hebben, Okke?
Ga je nu die tactiek bij een ander proberen?
Nou, we weten dat er aanslagen zijn gepleegd, maar wat hij ermee bedoelt zegt hij niet. Dus ja, ik blijf mijn tactiek toepassen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

:bonk: :bonk: :bonk:

edit: op verzoek van Okke, die in dit topic geen moderator is, wijzig ik deze topic als volgt:

Ik sta wederom perplex. Je had gewoon aan HMS Renown kunnen vragen in welk perspectief het memoreren aan de aanslagen in Londen en Madrid bezien dienen te worden. In plaats daarvan doe je weer alsof je het niet begrijpt. Stop daar nou eens mee en ga eens gewoon op de materie in aub.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik zie dat er hier nogal wat commentaar op de topic-starter wordt geuit.

Ik neem aan dat de bedoeling was dat er discussie zou ontstaan over het onderwerp en de stelling dat moslim-terrorisme in Europa niet zou voorkomen. Er ontstaat nu meer een discussie over de TS als persoon, hetgeen ik absoluut niet goed vind.

Als moderator van dit forum (Ik ben geen deelnemer aan de discussie) hierbij het nadrukkelijke verzoek weer over het onderwerp te discussieren.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Nee, er wordt geen commentaar op de TS an sich gegeven, maar

a. op de misleidende titel van het onderwerp

en

b. (voor de zoveelste maal - ik heb hierover al eens een uitgebreide pm gevoerd met Martijn, doch dat schijnt niet te helpen) de manier waarop de ts de discussie probeert te smoren door op een niet terzake doende manier te reageren, in dit geval op de opmerking van HMS Renown.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:Nee, er wordt geen commentaar op de TS an sich gegeven, maar

a. op de misleidende titel van het onderwerp

en

b. (voor de zoveelste maal - ik heb hierover al eens een uitgebreide pm gevoerd met Martijn, doch dat schijnt niet te helpen) de manier waarop de ts de discussie probeert te smoren door op een niet terzake doende manier te reageren, in dit geval op de opmerking van HMS Renown.
... Waarvan akte, maar nu weer on-topic.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
Omdat het de titel is van het artikel dat ik geplaatst heb en omdat de mededeling klopt op grond van het beschreven rapport. Uitgaande van de cijfers van het afgelopen jaar over heel Europa durf ik de concluderen dat islamitisch terrorisme nu geen reële bedreiging vormt voor de Europese samenleving.
Nu zou ik zeikerig over kunnen komen, en nu zou ik over kunnen komen als een zeikerige geitenwollensok. Maar mocht jouw titel kloppen, dan zou er bij moslimterrorisme een grote 0 staan.

Er staat echter een 1.
Als ik met statistieken kom dat er in Limburg de afgelopen week geen enkele Pastoor een preek heeft gehouden tegen abortus, kan ik dan concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren?

Ik weet zeker dat okke gaat klagen over de tijdsduur.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Als ik met statistieken kom dat er in Limburg de afgelopen week geen enkele Pastoor een preek heeft gehouden tegen abortus, kan ik dan concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren?

Ik weet zeker dat okke gaat klagen over de tijdsduur.
Ja; dan kan je zeker concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren. Iets wat nu niet is, maar eerder wel was, is verleden tijd.

Wat heb ik volgens jouw op te merken hebben over de tijdsduur?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Ik zou graag willen antwoorden op de titel van de topic. Daarom vraag ik of de aanslagen in Londen en Madrid waren gepleegd door Islamitische zelfmoordterroristen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

HMS Renown schreef:Ik zou graag willen antwoorden op de titel van de topic. Daarom vraag ik of de aanslagen in Londen en Madrid waren gepleegd door Islamitische zelfmoordterroristen.
Even opletten ok? Die waren niet in 2006. :+
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Sorry :oops:
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
mannerheim schreef:Als ik met statistieken kom dat er in Limburg de afgelopen week geen enkele Pastoor een preek heeft gehouden tegen abortus, kan ik dan concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren?

Ik weet zeker dat okke gaat klagen over de tijdsduur.
Ja; dan kan je zeker concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren. Iets wat nu niet is, maar eerder wel was, is verleden tijd.

Wat heb ik volgens jouw op te merken hebben over de tijdsduur?
Ik had zo een vermoeden dat jij anders zou reageren, maar ja.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Seyffardt schreef:
mannerheim schreef: Jij zegt ''Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa''
Inderdaad. Stemmingmakerij noem ik dit.
overduidelijk
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

okke schreef:
mannerheim schreef:Als ik met statistieken kom dat er in Limburg de afgelopen week geen enkele Pastoor een preek heeft gehouden tegen abortus, kan ik dan concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren?

Ik weet zeker dat okke gaat klagen over de tijdsduur.
Ja; dan kan je zeker concluderen dat de Limburgse Katholieke protesten tot de verleden tijd behoren. Iets wat nu niet is, maar eerder wel was, is verleden tijd.


En biedt dat enige garantie voor de toekomst?
Plaats reactie