Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ga maar rustig slapen, Okke. Islamitisch fundamentalisme en dito terreurdreiging bestaan niet echt; het zijn immers bedenksels van tv maker John de Mol in samenwerking met postbus 51. Alle radicale imams zijn immers figuranten en Mohammed B. is gewoon het acterende broertje van rapper Ali. De Hofstadgroep is een moderne operettevereniging en een bijziende politiefunctionaris heeft het waterpistooltje van cliniclown Samir A. voor een machinepistool aangezien. Diezelfde politie mag wat jou betreft nog net het verkeer regelen en je bejaarde buurvrouw helpen met oversteken, maar verder moeten ze niet te dicht in je buurt komen; het zijn immers verregaande bemoeials en fascistoïde fatsoensrakkers die er opuit zijn om vrije burgers in een keurslijf te proppen.

Cijfers, grafieken en statistieken (ongeacht waar die vandaan komen of hoe betrouwbaar die zijn) zijn de enige leidraad in al jouw betogen. Alles moet doelmatig onderbouwd zijn, desnoods afkomstig van een bron met een uiterst twijfelachtig waarheidsgehalte zoals Wikipedia. Voor andere geluiden en meningen sta je absoluut niet open en wanneer je even geen weerwoord hebt, gooi je het snel over een andere boeg of reageert gewoon helemaal niet. Op grond van een knullig rapportje, dat geenszins de toets der kritiek kan doorstaan blijf jij glashard volhouden dat er geen Islamitische terreurdreiging bestaat en dat alle andersdenkenden op dit punt in spoken geloven, of, zoals Wim Kan ooit zong, "kamelen op het behang" zien. Welnu Okke, nogmaals; ga maar rustig slapen want er dreigt geen enkel gevaar.

De Islam is in jouw ogen een religie als alle anderen. Wie daaraan twijfelt is in jouw ogen een xenofoob en een vreemdelingenhater. Tolerantie staat zó hoog in je vaandel, dat je bij wijze van spreken je eigen huis openstelt voor illegale vreemdelingen, terwijl je zelf in een kartonnen doos zou gaan wonen. Okke, wij zullen het vrijwel nooit ergens over eens worden. Als ik je bijvoorbeeld zou meenemen naar een 'no go area' zul jij je verwonderd afvragen waarom dit een probleemwijk is; als jij om je heen kijkt zie jij slechts groepjes allochtone jongens gezellig met elkaar praten, terwijl ze gezamelijk één sigaret delen en regelmatig pakjes rondbrengen op een scootertje, zonder je een moment af te vragen of die knapen niet op school horen te zitten of aan het werk zouden moeten zijn. Je ziet allerlei leuke buitenlandse winkeltjes met dito koopwaar, hoort allerlei vreemde talen en beschouwt dit alles als een maatschappelijke en culturele aanwinst voor Nederland. Ik zie daarentegen een verloederde wijk waar geen fatsoenlijk mens zich wil vestigen, blowende, werkloze allochtone hangjongeren die voor drugskoerier spelen, rondlummelend voor rommelige winkelpandjes waar onder de toonbank wordt gehandeld in gestolen goed. Het is maar net wat je wilt zien en wat niet. Ik zeg dit allemaal niet om je te beledigen want daar heb ik geen enkel belang bij, maar hoop van harte dat er ondanks onze tegenstellingen misschien ooit toch een fractie van realiteitszin bij je ontwaakt.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Mooi betoog. Lekker fel op een aantal punten. Een beetje aan de lange kant, waardoor het langdradig lijkt te worden, maar door een levendige woordkeus weet je de lezer toch te blijven boeien.
Ik herken mij niet in de meningen die je mij toeschrijft, waardoor de geloofwaardigheid van het stuk wat te lijden heeft helaas.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Haha, Seyffardt slaat de spijker op zijn kop!
Maar een vraag aan okke: Geloof jij echt dat Islamitisch terrorisme niet bestaat in Europa?
Laatst gewijzigd door mannerheim op 30 apr 2007, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

mannerheim schreef:Haha, Seyffardt slaat de spijker op zijn kop!
Maar een vraag aan okke: Geloof jij echt dat Islamitisch terrorisme niet bestaat?
Islamitische terrorisme in europa bedoel je
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Maar een vraag aan okke: Geloof jij echt dat Islamitisch terrorisme niet bestaat in Europa?
Ik geloof wel dat er terroristische aanslagen gepleegd worden door Islamitische fundamentalisten en extremisten. Door de orde van grootte waarin zulke aanslagen voorkomen, zou ik niet durven beweren dat het Islamitisch terrorisme een bedreiging voor Nederland (of Europa) is.

Aanslagen vanuit anti-Moslimideeën (extreem rechts?), waarbij aanslagen gepleegd worden op bijvoorbeeld Moskeeën en scholen, is een vorm van terrorisme dat in een vergelijkbare orde van grootte voorkomt. Ook daarvan wil ik niet beweren dat onze samenleving eraan ten onder dreigt te gaan.

Moeten we daarom aanslagen negeren en onze ogen ervoor sluiten? Nee, natuurlijk niet. Aanslagen op mensen of gebouwen zijn verschrikkelijk. Maar moeten we vanaf nu in allemaal in betonnen schuilkelders gaan wonen, uit angst dat er een vliegtuig op ons hoofd valt? Ik denk dat door dialoog spanningen verminderd kunnen worden en draagvlak voor terroristische sympathieën verminderd kan worden.

Als Nederland weer open staat voor culturen en levensovertuigingen, waar iedereen ongeacht afkomst of overtuiging vredig naast elkaar mag leven, is de noodzaak te vechten voor je overtuiging minder. Het is geen eenvoudige weg, maar het zal naar oplossingen leiden, in plaats een strijdvaardige houding waarbij verschillen in stand gehouden worden en tot intolerante proporties opgeblazen worden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Bron Nieuwsservice van Radio Nederland Wereldomroep:

Vijf keer levenslang voor Britse terroristen

In Groot-Brittannië zijn vijf terreurverdachten tot levenslang veroordeeld. Ze zijn schuldig bevonden aan het voorbereiden van terroristische aanslagen in Londen. De mannen hadden plannen om aanslagen te plegen op synagoges, treinen, vliegtuigen en op een grote nachtclub. Het vijftal zou banden onderhouden met het islamitische terreurnetwerk al-Qaeda.
De vijf Britten werden in maart 2004 gearresteerd nadat de politie honderden kilo's kunstmest in een opslagplaats had ontdekt. In kunstmest zitten grondstoffen waarmee bommen kunnen worden gemaakt. Het is de zevende keer dat in Groot-Brittannië mensen worden veroordeeld wegens betrokkenheid bij terroristische aanslagen of het voorbereiden ervan.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Nou spreek je jezelf met dit artikel volledig tegen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:Nou spreek je jezelf met dit artikel volledig tegen.
Door het tonen van 2 artikelen die je niet zelf hebt geschreven kun je jezelf niet tegenspreken...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Wel als je het eerste artikel pagina's lang te vuur en te zwaard hebt verdedigd.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ben van mening dat beide artikelen (of eigenlijk het weblogartikel en het nieuwsbericht) niet tegenstrijdig zijn. Het nieuwsartikel toont aan dat er mensen veroordeeld worden op het voorbereiden van aanslagen. Het artikel gaat erover dat dit incidenteel gebeurt en er dus geen sprake is van 'Het Islamitisch Terrorisme'.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Omdat die aanslagen steeds verijdeld worden!

Als ik jou 8 keer achter elkaar in je gezicht wil slaan, en jij weert iedere klap af. Dan heb ik jou nog wel aangevallen!

En als ik jouw huis iedere dag met rotte eieren bestook, en 1 dag toevallig ziek ben en dan die dag dat niet kan doen, dan is mijn terreur t.o.v. jouw huis toch ook nog niet ten einde?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Omdat die aanslagen steeds verijdeld worden!

Als ik jou 8 keer achter elkaar in je gezicht wil slaan, en jij weert iedere klap af. Dan heb ik jou nog wel aangevallen!

En als ik jouw huis iedere dag met rotte eieren bestook, en 1 dag toevallig ziek ben en dan die dag dat niet kan doen, dan is mijn terreur t.o.v. jouw huis toch ook nog niet ten einde?
Luister nou toch eens een keer. Als de afgelopen 5 jaar in heel Europa 10 keer een aanslag vanuit Islamitische hoek gepleegd of verijdeld is, dan is er geen sprake van dat er een golf van aanslagen is. Dat er nu een vijftal mensen zijn opgepakt in Groot Brittannië, betekent niet dat het wemelt van de moslimterroristen in dat land.

Dus ja; als er in Europa in het afgelopen jaar twee aanslagen zijn verijdeld, dan zijn er wel degelijk twee aanslagen voorbereid. Daar heb je gelijk in. En ja; als er in Europa gemiddeld per jaar een tweetal aanslagen gepleegd worden en het afgelopen jaar niet, omdat de daders ziek waren, dan is zijn deze aanslagen niet ten einde.

En als je vind dat ik het gevaar onderschat en dat het aantal aanslagen en verijdelde aanslagen vele malen groter is, dan hoor ik graag enkele cijfers.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
Luister nou toch eens een keer. Als de afgelopen 5 jaar in heel Europa 10 keer een aanslag vanuit Islamitische hoek gepleegd of verijdeld is, dan is er geen sprake van dat er een golf van aanslagen is.
Nee? Geen golf? Hoe zou je dat dan willen noemen? Een scheet in een babybadje? De nabestaanden van de slachtoffers zouden meer dan veronderwaardigd zijn over zulke kletspraat!
okke schreef:
En als je vind dat ik het gevaar onderschat en dat het aantal aanslagen en verijdelde aanslagen vele malen groter is, dan hoor ik graag enkele cijfers.
Okke, je bent en blijft onverbeterlijk! En dan nog zeggen dat jezelf in mijn reactie niet herkent? Een 10-tal aanslagen binnen 5 jaar in Europa zijn er 10 teveel! In Groot Britannie is het de 7e keer dat er mensen worden veroordeeld wegens terroristische activiteiten. Vele voorbereide aanslagen werden door de genomen preventieve maatregelen voorkomen. Waar dat niet lukte zaaiden terroristen dood en verderf. Madrid: 191 doden en 1400 gewonden, Londen:56 doden en 700 gewonden. Dáár heb je je cijfers!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:
okke schreef:Als de afgelopen 5 jaar in heel Europa 10 keer een aanslag vanuit Islamitische hoek gepleegd of verijdeld is, dan is er geen sprake van dat er een golf van aanslagen is.
Nee? Geen golf? Hoe zou je dat dan willen noemen? Een scheet in een babybadje? De nabestaanden van de slachtoffers zouden meer dan veronderwaardigd zijn over zulke kletspraat!
Dat zou ik twee verschrikkelijke aanslagen en acht mooie staaltjes van politiewerk willen noemen, Seyffardt. Dat een individuele aanslag verschrikkelijk is, ontken ik niet. Dat het een bevestiging is dat het onderdeel is van een grotere golf van geweld wel. Nabestaanden van slachtoffers hoeven niet verontwaardigd te zijn, want - ookal suggereer je het tegenovergestelde - ik keur de individuele aanslagen ten zeerste af en zeg niet dat zij niets voorstellen.
Seyffardt schreef:Een 10-tal aanslagen binnen 5 jaar in Europa zijn er 10 teveel!
Je hebt mij niet horen zeggen dat ik iets anders vindt. Ook is elk slachtoffer van huiselijk geweld er een teveel. En is elk slachtoffer van geweld door dronken feestgangers er een teveel.
Seyffardt schreef:In Groot Britannie is het de 7e keer dat er mensen worden veroordeeld wegens terroristische activiteiten.
Goed politiewerk. Mijn compliment aan de Britse opsporingsdiensten.
Seyffardt schreef:Vele voorbereide aanslagen werden door de genomen preventieve maatregelen voorkomen.
Bedoel je dat die 7 maal dat mensen opgepakt worden, dat gebeurde door algemene preventieve maatregelen die genomen waren? Welke maatregelen?
Seyffardt schreef:Waar dat niet lukte zaaiden terroristen dood en verderf. Madrid: 191 doden en 1400 gewonden, Londen:56 doden en 700 gewonden. Dáár heb je je cijfers!
Hier noem je inderdaad twee verschrikkelijke aanslagen uit in de afgelopen vijf jaar. Dat is toch moeilijk een golf te noemen; hoe verschrikkelijk de gevolgen van deze twee aanslagen ook zijn?

Dat een hele wijk van Enschede door een ramp platbrandde en ook een hele disco in Volendam wil toch niet zeggen dat we in Nederland een golf van grote branden hebben? Hoe verschrikkelijk elk afzonderlijke gebeurtenis ook is.

Dus doe maar niet zo verontwaardigd en geschokt om mijn woorden en doe alsjeblieft niet alsof ik zeg dan aanslagen niets voorstellen. Het idee dat we gebukt gaan onder een golf van Islamitische terreur heb ik genuanceerd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Wil je cijfers, dit is alleen maar van Nederland (wiki):

Terroristische incidenten in Nederland

31 augustus 1970: Drieëndertig Zuid-Molukse jongeren proberen de Indonesische ambassadeur te gijzelen. Bij hun bezetting van de ambassadeurswoning in Wassenaar wordt een politieman doodgeschoten.

6 februari 1972: Leden van de PLO plaatsen twee bommen bij verdeelstations van de Gasunie, ergens in Rotterdam. Eentje werd op tijd ontdekt en de ander zorgde voor veel schade.

3 maart 1975: De politie verijdelt een gijzeling van Koningin Juliana door Zuid-Molukse jongeren.

2 december 1975: Treinkaping bij Wijster. Bij het Drentse dorp Wijster kapen in 1975 zeven Zuid-Molukse jongeren de intercity-trein (60 passagiers) van Groningen naar Amsterdam. Bij de kaping komen de machinist en twee passagiers om het leven.

4 december 1975: Zuid-Molukkers bezetten het Indonesisch consulaat in Amsterdam. Bij de gijzelingsactie valt één dode.

23 mei 1977: Treinkaping bij De Punt en Gijzeling lagere school in Bovensmilde. Bij De Punt kapen Molukkers een trein. Bij de bestorming op 11 juni door mariniers komen twee passagiers en, op twee na, alle gijzelnemers om. Op het zelfde moment bezetten Molukkers ook een basisschool in Bovensmilde. Bij de bestorming vallen geen gewonden.

16 februari 1999: Enkele Koerden gijzelen de vrouw van de Griekse ambassadeur, haar achtjarige zoon en een Filipijnse bediende in Den Haag, vanwege de arrestatie van Abdullah Öcalan. Na 24 uur wordt de gijzeling vrijwillig beëindigd.

September 2000: Molukse jongeren bedreigen ministerpresident Wim Kok en minister Jozias van Aartsen. Kok en Van Aartsen worden extra bewaakt.

November 2000: Na een documentaire over Moluks terreur in de jaren zeventig wordt Dries van Agt bedreigd en krijgt extra bewaakt.

Maart 2001: Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak wordt bedreigd door enkele Koerden en wordt extra bewaakt.

4 november 2003: Bomaanslag op de Turkse ambassade in Den Haag.

30 juni 2004: Samir Azzouz, een scholier, wordt gearresteerd in verband met een roofoverval. In zijn huis worden bouwtekeningen van Schiphol, de kernenergiecentrale Borssele en de gebouwen aan het Binnenhof gevonden, waarop een groot terreuralarm volgt.

2 november 2004: Theo van Gogh wordt in Amsterdam door Mohammed Bouyeri neergeschoten. Volgens de rechtbank, die Mohammed Bouyeri tot levenslang veroordeelde, werd de moord gepleegd met een terroristisch oogmerk. Zie ook: Moord op Theo van Gogh

Andere terrorisme gerelateerde incidenten in Nederland

juli 2004: De politie pakt een Syriër en een man uit Libanon op voor een mogelijke gewelddaddige actie tegen militaire deelnemers aan de Nijmeegse Vierdaagse. Er zou een verband bestaan tussen een telefoonnummer in het mobieltje van de Syriër en terreurnetwerk al Qaida. Achteraf bleek dit niet te kloppen.

18 augustus 2004: Een politie-eenheid valt een pand binnen in Roosendaal. Hier zouden zich mensen bevinden die betrokken waren bij de bomaanslagen in Madrid van 11 maart 2004. De arrestanten worden kort daarop weer vrijgelaten.

10 november 2004: Er vindt een grote anti-terreuractie plaats in Den Haag waar een wijk urenlang werd afgesloten en uitgaand verkeer werd gecontroleerd. Zie: Politieinval in Laakkwartier in Den Haag

23 juli 2005: Onbevestigde bedreigingen dat als Nederland zich niet zal terug trekken uit Irak dat Nederland het volgende doelwit van aanslagen zal zijn.

14 oktober 2005: Het Binnenhof wordt afgesloten en elders in Nederland worden zeven terrorismeverdachten, waaronder Samir Azzouz, aangehouden.




En onderaan stond dit: Delen van de tekst zijn afkomstig van http://www.regering.nl, met toestemming.


Ook kwam ik veel de naam tegen van wat tuig wat zichzelf RaRA noemt.
Nou tevreden okke? :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie