U.S.S. Walke 723

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
jeroen001

U.S.S. Walke 723

Bericht door jeroen001 »

Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag maar ik was afgelopen week in Frankrijk, Point du hoc. Daar ging ik een bunker in en tussen de rotsen vond ik een pijp en een horloge alle twee niet echt oud maar ook niet niew, er zat een grote sticker op er en daar stond USS Walke 723 op, ff zoeken op intnet net leerde me dat dit een oorlogschip was die gebruikt is tijdens de landing.
iemand enig idee??

gr Jeroen
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ik zou niet op een Wo2 horloge rekenen, dat gebied is al duizenden keren doorzocht. Het had mij ook logischer geleken wanneer de horloge was ingegraveerd inplaats van bestickerd. Maar zoiets is moeilijk te bepalen. Als het een authetieke zou zijn, zou het waarschijnlijk een privé aanmaak zijn, want officiele 'USS Walke 723 horloges' waren er denk ik niet, al helemaal niet met een sticker erop. Het lijkt mij een horloge van een toerist die bij een museum een sticker heeft gekregen en het wel leuk vond deze op z'n horloge te plakken :P

Edit: Waar zat de sticker eigelijk op? De pijp of de horloge ...?
jeroen01

Bericht door jeroen01 »

het horloge is van quartz en er zit geen kelin stickertje op maar echt een grote op allebei, ik wist wel dat het niet authentiek was daarvoor is het te modern en de pijp is nooit gebruikt maar toch vind ik het vreemd en wou daarom weten wat jullie ervan dachten.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

jeroen01 schreef:... de pijp is nooit gebruikt maar toch vind ik het vreemd en wou daarom weten wat jullie ervan dachten.
Tja Jeroen, dat zal moeilijk gaan als we alleen weten dat het 'een pijp' is ... Daar hebben we foto's voor nodig.
Plaats reactie