forum tijd

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

forum tijd

Bericht door jacob »

hey,

Misschien is het al eens besproken of uitgelegd hoor maar waarom loopt de forum een uur achter? :wink:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De forumsoftware snapt de zomertijd niet. In de nieuwe forumsoftware zal daar wel rekening mee gehouden worden.

Het is nog niet bekend wanneer die uitkomt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Proos schreef:De forumsoftware snapt de zomertijd niet. In de nieuwe forumsoftware zal daar wel rekening mee gehouden worden.

Het is nog niet bekend wanneer die uitkomt.
Staat op phpbb.nl niet een tutorial erover? Ik dacht dat ik die voorbij zag komen toen ik daar was om de software te halen voor mijn eigen forum
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Met de hacks die ik gezien heb voor de huidige versie is de kans groot dat je in de problemen komt bij de upgrade bij de nieuwe release. Vandaar dat we er voorlopig even niets aan doen.

Maar je kunt wel wat in je profiel rommelen, maar dat is een individuele oplossing.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Volgens mij kan je de zomertijd gewoon instellen achter de schermen van dit forum.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Sneevliet schreef:Volgens mij kan je de zomertijd gewoon instellen achter de schermen van dit forum.
Met het gevolg dat de informatie fout wordt opgeslagen in de database.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Vreemd, ik ken een ander forum dat precies dezelfde database gebruikt, waa rhet wel zonder enig probleem kan.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat klopt, maar bij een update straks zal je zien dat alle historische posts van de zomertijd dan niet meer kloppen, omdat ze vanuit de database icm datum worden gecorrigeerd op het nieuwe (aankomende) forum (databasedatum +2 ipv +1)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Okee mensen, met een slimme code is 't opgelost. De tijden die in de database worden opgeslagen blijven mooi ongewijzigd en alles wat op 't scherm komt te staan wordt naar de zomertijd of wintertijd vertaald afhankelijk van de seizoenen. Tis opgelost nu. Als er nog problemen zijn met de tijd dan hoor ik 't wel!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie