Toon je thema foto/impressie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Als iemand trouwens een vergiet of po vind die gemaakt is van een Duitsche helm...geef mij dan even een gil!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Ik denk dat steelpots u kan helpen.

Groeten
Fritz
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Mooie helmen!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Chiq Fritz, en daarbij nog ne plezante titel :)
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

:lol: thx :lol:
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Behoorlijk prettige verzameling Fritz! _/-\o_ _/-\o_ Ik moest even mijn kin reinigen! Wat Marloes betreft: Fantastische levenstijl! Het heeft wat de inrichting van mijn zolder betreft op ideeën gebracht! Bijgaand mijn impressie van mijn verzameling, nogal wat chaotisch maar in het nieuwe huis wordt het allemaal wat beter geregeld.....




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ook een mooie verzameling hoor, Peter! :)
Ik zal binnenkort ook eens wat foto's maken, de batterijen van de digi-cam zijn nu op.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

marloes schreef:Afbeelding

het hart van ieder huishouden tijdens de oorlog; de radio.
Het is 1943, linksboven een portret van Emma (portretten van levende koninklijk huis zijn verboden), daarnaast een kaart van Nederland met daarop aangegeven de nadering van gealieerden, daarnaast een vergunning tot het behouden van de radio die normaal ingeleverd moest worden.
Links van de radio da laatste kranten, op het tafeltje een art-deco asbakje en een rookkistje met rookbenodigheden.
Onder de radio een gramaphone speler, op de stoel een jaren 30 phototoestel en een radiogids uit de oorlog.

Niet echt een display...maar mijn woonkamer
Wat een sfeer ademt dit uit zeg, echt mooi Marloes, staat dit alles nu ook nog in zo'n mooi jaren dertig huis?.

Btw wat een contrast met bvb Fritz zijn helmen, mooi zo'n verschil in interesses hier op zo'n forum :wink: .
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik zal zo eens maken
leuke dingen
Starting up again
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ja waar vind je deze spullen zoal Marloes, antiek winkels, curiosa of rommelmarkt/antiek beurzen?.
En ben je misschien net zo gedreven om leuke spullen te vinden als ons militaria verzamelaars?.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Mooyman schreef:
marloes schreef:
het hart van ieder huishouden tijdens de oorlog; de radio.
Het is 1943, linksboven een portret van Emma (portretten van levende koninklijk huis zijn verboden), daarnaast een kaart van Nederland met daarop aangegeven de nadering van gealieerden, daarnaast een vergunning tot het behouden van de radio die normaal ingeleverd moest worden.
Links van de radio da laatste kranten, op het tafeltje een art-deco asbakje en een rookkistje met rookbenodigheden.
Onder de radio een gramaphone speler, op de stoel een jaren 30 phototoestel en een radiogids uit de oorlog.

Niet echt een display...maar mijn woonkamer
Wat een sfeer ademt dit uit zeg, echt mooi Marloes, staat dit alles nu ook nog in zo'n mooi jaren dertig huis?.

Btw wat een contrast met bvb Fritz zijn helmen, mooi zo'n verschil in interesses hier op zo'n forum :wink: .
Nee...het staat in een 19e eeuws huis ;)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

marloes schreef:
Nee...het staat in een 19e eeuws huis ;)
Nog mooier :wink: .
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Mooyman schreef:Ja waar vind je deze spullen zoal Marloes, antiek winkels, curiosa of rommelmarkt/antiek beurzen?.
En ben je misschien net zo gedreven om leuke spullen te vinden als ons militaria verzamelaars?.
Ik ga vrijwel dagelijks naar de rommelmarkt en daar vind ik heel veel.
Daarnaast krijg ik ook vaak dingen van mensen die weten dat ik dit allemaal spaar.
Daarnaast vind ik erg veel militaria die ik dan weer verkoop om leuke burgerspullen van te kopen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Nederland in wo2

Afbeelding

Scots on the move
Afbeelding
Starting up again
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

marloes schreef:
Mooyman schreef:Ja waar vind je deze spullen zoal Marloes, antiek winkels, curiosa of rommelmarkt/antiek beurzen?.
En ben je misschien net zo gedreven om leuke spullen te vinden als ons militaria verzamelaars?.
Ik ga vrijwel dagelijks naar de rommelmarkt en daar vind ik heel veel.
Daarnaast krijg ik ook vaak dingen van mensen die weten dat ik dit allemaal spaar.
Daarnaast vind ik erg veel militaria die ik dan weer verkoop om leuke burgerspullen van te kopen.
Je zei al dat je eigen ondernemer bent, heeft het dagelijks bezoeken van die rommelmarkt daar dan misschien ook mee te maken? of is dat puur hobby?.
Iedereen is afhankelijk van het krijgen van spullen, gekregen spullen krijgen bij mij dan ook altijd een bijzonder plekje en verlaten dan ook nooit mijn collectie ongeacht of het nu wel of niet in mijn collectie past.
Dat je vaak militaria vind is natuurlijk weer erg interessant voor de meeste leden hier, wat heb je zoal al gevonden en misschien kan je het in de toekomst hier eens aanbieden :wink: .
Gesloten