Persbulletin www.ww2awards.com

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

gilles schreef:als ik op de site wil gaan krijg ik een blanco-scherm :(
Het puntje achter de link verwijderen,
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Het was me ondertussen al gelukt (via stiwot.nl) maar toch bedankt :)

greetz
gilles
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Lord_Vetinari schreef:Ook is het jammer dat Stiwot aan de ene kant wo2.nl probeert dwars te zitten met op-ons-lijkende-domeinnamen en aan de andere kant wel ons platform wil gebruiken voor het verspreiden van persberichten.

Maar dat is mijn persoonlijke mening...

op uw lijkende domeinnamen? wat bedoelt U?
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Jammer dat mensen blijkbaar anderen niets gunnen (jaloezie??). Ik zie bij STIWOT geen enkele op Wo2.nl lijkende website hoor. De enige die ze wilden aannemen hebben ze uiteindelijk niet doorgezet, juis om dit forum niet dwars te zitten.

De twee genoemde websites http://www.axishistory.com/ en http://www.wehrmacht-awards.com/ behandelen alleen maar een deel van de Duitse en As- situatie op hhet gebied van onderscheidingen en zijn verre van compleet. Overigens werkt de laatste mee aan de totstandkoming van ww2.awards.
STIWOT probeerd alleen maar mensen er op te wijzen dat er een site is, ik vind het wel heel zielig om deze er dan van te beschuldigen dat er hier reclame gemaakt wordt. Dit hele forum zit barstensvol met reclame voor iedereen zijn of haar website als dan iemand hetzelfde doet voor een organisatie waar blijkbaar de beheerders van dit forum een soort angst voo rhebben is het ineens niet netjes.

Ik vind het heel jammer dat in een wereldje van mensen die heel enthousiast bezig zijn met de geschiedenis van Wo2 en die op zowel dit ofrum als op de sites en het forum van STIWOT terecht komen, er organisatoren zijn die elkaar constant zo dwars proberen te zitten. Iedereen doet zijn eigen ding met heel veel enthousiasme, accepteer dat toch eens van elkaar en leer eens met elkaar om te gaan. Samen kunnen we iedereen veel meer bieden dan door elkaar iedere keer weer vliegen te proberen af te vangen.
_________________
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Goed gesproken sneevliet
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ik heb het niet zo op STIWOT.
Omdat de regels en hun mentaliteit (ik spreek over hun forum) mij niet aanspreken.(ben dan ook geen lid daar)
Maar dat men hier reclame komt maken voor hun nieuwe site vind ik prima.
Zoals Sneevliet reeds aanhaalde barst deze forum van links naar her en der.
Dus een link naar een, op't eerste zicht een geslaagd project is eerder een verrijking dan gewoon SPAM.

Is ook maar mijn persoonlijke mening.

Adrian.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Verzamelaar_Freak schreef:
Lord_Vetinari schreef:Ook is het jammer dat Stiwot aan de ene kant wo2.nl probeert dwars te zitten met op-ons-lijkende-domeinnamen en aan de andere kant wel ons platform wil gebruiken voor het verspreiden van persberichten.

Maar dat is mijn persoonlijke mening...

op uw lijkende domeinnamen? wat bedoelt U?
Dat begrijp ik ook niet helemaal...

Maar ook al zouden de domeinnamen op elkaar lijken dan zullen mensen uiteindelijk toch de keuze maken om van één van deze twee fora lid te worden. Het gaat namelijk niet om de naam van het forum maar om de inhoud, de leden, de regels en andere aspecten en daarin verschillen beide fora enorm. Ik ben met veel plezier lid van beide fora.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met Sneevliet:
Ik vind het heel jammer dat in een wereldje van mensen die heel enthousiast bezig zijn met de geschiedenis van Wo2 en die op zowel dit ofrum als op de sites en het forum van STIWOT terecht komen, er organisatoren zijn die elkaar constant zo dwars proberen te zitten. Iedereen doet zijn eigen ding met heel veel enthousiasme, accepteer dat toch eens van elkaar en leer eens met elkaar om te gaan. Samen kunnen we iedereen veel meer bieden dan door elkaar iedere keer weer vliegen te proberen af te vangen.
Ik wil er alleen nog bij opmerken dat medewerkers van STIWOT en wo2.nl al hun werkzaamheden vrijwillig doen. Kritiek leveren is heel gemakkelijk maar beter zou het zijn om i.p.v. kritiek te leveren mee te werken aan een bepaald project. Ook op de website wo2.nl valt bijvoorbeeld nog heel veel werk te verzetten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

er organisatoren zijn die elkaar constant zo dwars proberen te zitten
Ik ken Gijs goed genoeg om te zeggen dat hier vanuit Gijs geen spraken van is.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dit forum is vrij genoeg om iedereen reclame te laten maken voor zijn site, of dat nu van een site is waarmee we al incidenten mee hebben gehad of van een andere organisatie is. De opmerking van L_V is dus niet terecht.

Aansluitend aan dit topic wil ik ook nog even vermelden dat de medaille afdeling op de gallery ook steeds materiaal kan gebruiken :wink:
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Roel R. schreef:
er organisatoren zijn die elkaar constant zo dwars proberen te zitten
Ik ken Gijs goed genoeg om te zeggen dat hier vanuit Gijs geen spraken van is.
De naam van Gijs wordt ook niet genoemd. Ik weet niet wie Sneevliet bedoelt maar ik vind het ook niet van belang om dit te weten.

Laten we gewoon concluderen dat het erom gaat dat we dezelfde interesse hebben en hier allemaal veel plezier aan beleven. Het maakt toch helemaal niet uit via welke website, organisatie of forum we invulling geven aan deze interesse?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Klopt Kevin, de naam wordt niet genoemd, maar als het gaat over organisatoren, dan denk ik automatisch aan Gijs,

We hebben inderdaad allemaal de zelfde interesse, misschien is dit topic wel goed om voor eens en altijd bepaalde dingen te zeggen en uit te praten!?

Op een nette manier uiteraard,
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Sneevliet schreef:organisatie waar blijkbaar de beheerders van dit forum een soort angst voo rhebben is het ineens niet netjes.
Ik vind het jammer dat je aan het generaliseren bent?

De wijze waarop bepaalde mensen van stiwot met mij zijn omgegaan is in dit topic niet aan de orde.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Er wordt in dit forumonderdeel puur informatief en om ander Wo 2 geinteresserden er op attend te maken ene post geopend dat er een nieuwe website is over onderscheidingen. Iedereen mag daar een mening ove rhebben, geen enkel probleem. Als dan een"medewerker" van deze site de opmerking plaatst:
Lord_Vetinari schreef:Ook is het jammer dat Stiwot aan de ene kant wo2.nl probeert dwars te zitten met op-ons-lijkende-domeinnamen en aan de andere kant wel ons platform wil gebruiken voor het verspreiden van persberichten.

Maar dat is mijn persoonlijke mening...
is het misschien verkeerd om te generaliseren, maar ik vind het een ongepaste opmerking zeker als je op een forum als medewerker te boek staat. Het is een opmerking die misschien terecht of onterecht is, maar totaal niet slaat op het onderwerp dat hier gepost is. Mijn veorntschuldigingen als ik mensen aanspreek die ik niet hoor aan te spreken, maar wanneer een medewerker van de stichting waar ik zelf bestuurslid van ben een dergelijke opmerking had geplaatst, zou ik het terecht vinden als de organisatie daarop aangesproken werd en zou ik als bestuur/leiding of wat voor structuur je ook hebt, deze medewerker er op aanspreken.

Inderdaad op het STIWOT forum golden strakkere regels, de huidige bezoeker kunnen je mededelen dat daar al heel wat in is veranderd. Inderdaad daar mag je niet in je post reclame maken voor je website, alhoewel daar alweer een apart onderdeel voor isingebracht. Maar het STIWOT forum is dan ook geen openbaar forum, het is een forum van een organisatie die als Stichting is ingeschreven bij de KvK. En iedereen mag uiteraard zelf een keuze maken of je daar wel of niet aan meedoet.

Ik baal echter ondertussen van die steeds onderhuidse opmerkingen die (laat ik het voorzichtig vermelden) enkele "zgn. medewerkers" hier doen, alleen om "in mijn ogen dan" een andere organisatie in discrediet te brengen.

Wat er ook ooit in het verleden gebeurd mag zijn, accepteer toch eens van elkaar dat beide groepen bestaan op het internet en probeer waa rmogelijk ove ren weer elkaar te ondersteunen door elkaar in de eigen waarde te laten. We hebben allemaal hetzelfde doel, maar werken gewoon iets anders. Dit geld zowel voor Wo2.nl maar zeker ook voor STIWOT
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zogenaamde medewerkers (hier doen)? Je doet het zelf ook Sneevliet, het komt in ieder geval denigrerend op mij over. Overigens is te lezen dat het gaat om een persoonlijke mening.

Ik denk dat een korte toelichting op zijn plaats is:

De correspondentie die is gevoerd met de stiwot voorzitter is in zijn totaliteit bijgehouden in de staffroom, zodat medewerkers van dit forum op de hoogte zijn van de actuele gebeurtenissen. Elke medewerker kan daar zijn eigen mening over vormen en samen geven we richting aan dit forum. Dit maakt het forum democratischer en gemakkelijker voor de beheerders (Martijn en ik) om beleidsformuleringen op te stellen.

Dit topic, inclusief de reklame voor stiwot, is geheel toegankelijk gebleven ongeacht welke historie wij hebben met de voorzitter van stiwot of op welke manier ik ben behandeld. Door geen enkele beheerder is negatief of laatdunkend gereageerd. Ik vind het dan ook jammer dat er een soort ruziesfeer wordt gecreeërd in dit topic, maar ik begrijp ook dat de post van LV daar de aanleiding toe was. Ik wil LV dan ook publiekelijk vragen daarmee op te houden, aangezien het de goede sfeer van deze community verstoort. De sfeer is nu net de sterke kracht van dit forum.

Ik heb zelf mijn mening over Stiwot, maar deze is nergens publiekelijk terug te vinden, aangezien ik van mening ben dat mensen zelf hun mening kunnen vormen over dit soort zaken. Daarnaast zal ook niet iedereen hetzelfde behandeld worden.

Daarom vind ik ook dat dit topic moet gaan over wat er in de openingspost is omschreven en niet over dit soort onzinnige zaken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik geef nog aan dat ik het voorzichtig wil formuleren. Verkeerde woordkeus vanmijn kant. Ik bedoel niet met zogenaamde medewerkers dat dit minderwaardige medewerkers zijn of zo, ik bedoel slechts dat bij de avatar duidelijk staat aangegeven dat ze medewerker zijn maar ondertussen wel onder "zogenaamd"persoonlijke mening iets posten. Ik hou hier ook mee op want ik wil helemaal geen ruzieachtige sfeer creeren. Ik heb heel veel respect voor velen op dit forum en draag ook met veel plezier bij aan de inhoud.

Als ik iemand gekwetst heb bie dik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. Inderdaad moet dit nu ophouden, maar dan verwacht ik dat wel over en weer.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Plaats reactie