Mn opa's schatkist :)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

:shock: Super zo'n schatkist! Erg mooi stukkie geschiedenis, onnodig te zeggen dat je daar erg zuinig op moet zijn.
Daar is 'ie weer!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Inderdaad, heel mooi!
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Niet in het georganiseerde verzet...zijn broer echter wel. Die heeft ook voor Roy Urquard gewerkt in sept. 44.

Sebas
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Bericht door kenny rigaux »

zeer mooie items zeker nooit verkopen aan een on bekende zoiets moet in je familie blijven
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Bericht door kenny rigaux »

zelf heb ik ook zo dingen gekregen een pasport, duitse botten die mijn overgroot vader van een duitse officier gestolen heeft , een belgische munitie riem, kentekens en zo
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Botten??? :?
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mensenlijke resten :? :shock: ??
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

_/-\o-

Dat is Belgisch voor ''laarzen''. Ja, zelfs een Noordhollander weet dat. :wink: :P
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Edgar schreef:_/-\o-

Dat is Belgisch voor ''laarzen''. Ja, zelfs een Noordhollander weet dat. :wink: :P
Ah oke gelukkig.

Maar dit is een nederlands forum dus iedereen moet het wel kunnen begrijpen.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ja het is soms lastig te begrijpen.
Een collega kreeg gister van een belg een dubbeltje aangeboden voor wat afgeleverd materiaal.
Bleek naderhand om een kopie te gaan van de afleverings bon. :lol:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Haplo schreef:Ja het is soms lastig te begrijpen.
Een collega kreeg gister van een belg een dubbeltje aangeboden voor wat afgeleverd materiaal.
Bleek naderhand om een kopie te gaan van de afleverings bon. :lol:
:P :P
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Bericht door kenny rigaux »

lol
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

WOII documenten

Bericht door asjemenou »

Mooie documenten Sturmman. Als ik je een goeie tip mag geven, bewaar de documenten niet opgevouwen in het sigarenkistje maar open gevouwen in zuurvrije mapjes. Pak ze sowieso niet vast met je blote handen maar met bijvoorbeeld latex handschoenen. Het lijkt allemaal wat overdreven wat ik vertel maar als je wilt dat de documenten over bijvoorbeeld 50 jaar nog bestaan dan zou ik dit zeer zeker doen. Papieren documenten zijn nu eenmaal delicaat en als het langzame verrottingsproces eenmaal in gang is dan is het niet meer te stoppen. Het zout van je handen is funest voor de papieren documenten.
Wat ook wel de moeite waard is, is om je opa zoveel mogelijk uit te horen over de documenten. Schrijf op wat hij je vertellen kan over de documenten. Zo blijft een stukje familiegeschiedenis bewaard voor het nageslacht.
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

Leuk :)

Ik heb gister ook zoiets gekregen over mijn opa, informatie over de fabriek waar hij moest werken veel documenten over de loon die mijn opa zou krijgen en zijn functie enzo :)
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Re: WOII documenten

Bericht door derbier »

asjemenou schreef:Mooie documenten Sturmman. Als ik je een goeie tip mag geven, bewaar de documenten niet opgevouwen in het sigarenkistje maar open gevouwen in zuurvrije mapjes. Pak ze sowieso niet vast met je blote handen maar met bijvoorbeeld latex handschoenen. Het lijkt allemaal wat overdreven wat ik vertel maar als je wilt dat de documenten over bijvoorbeeld 50 jaar nog bestaan dan zou ik dit zeer zeker doen. Papieren documenten zijn nu eenmaal delicaat en als het langzame verrottingsproces eenmaal in gang is dan is het niet meer te stoppen. Het zout van je handen is funest voor de papieren documenten.
Wat ook wel de moeite waard is, is om je opa zoveel mogelijk uit te horen over de documenten. Schrijf op wat hij je vertellen kan over de documenten. Zo blijft een stukje familiegeschiedenis bewaard voor het nageslacht.
Dat is zeker zo, mijn grootouders zijn allemaal gestorven, de laatste enkele maanden terug en achteraf besef je soms pas wat je allemaal had willen vragen.
Wees er zuinig op :)
Plaats reactie