Wouters nieuwe aanwinsten!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Verdorie!! Lijpe Nederlandse shit! Compleet uniform en een mooie helm!!!!
Ook dat oorlogszakboekje is mooi! en je 'oranje'band natuurlijk ook!!
Laatst gewijzigd door Jonhy Frost op 08 mei 2007, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Even over die can webbing, knap gedaan 99% canadees.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prachtig spul, ben zeer benieuwd naar de pop! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Bedankt iedereen!

Had nog een wat betere foto van het uniform op mijn computer staan.

Afbeelding

Ik probeer er nu achter te komen bij welk regiment deze man zat. Als dat bekend is koop ik de desbetreffende regimentsnummers erbij en zet ze op de kraag.

@Loek D., helm is inderdaad M34, is me vanmiddag door Edgar verteld, wist ik zelf namelijk ook niet :P
Overigens is de kinriem ingekort, maar hier ben ik tevreden mee. Het uniform is namelijk mijn maat, en de kinriem past ook precies!

@Erik, nu nog een mooie koppel niet aangepaste koppel en ik ben tevreden!

@Jonhy, heb ook een Sam Browne en beenkappen, jammer genoeg is de Sam Browne voor een links persoon, en ben nog op zoek naar een rechtse. De beenkappen moeten tzt. vervangen worden voor een mooi setje fijne stof beenwindsels.

@Sander, het moeilijkste word denk ik een pop op de goede maat krijgen. Maar de aanhouder wint!!
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Denk dat de pop nog wel mee zal vallen. Je moet gewoon een wat kleinere pop zoeken. Deze zal niet heel goedkoop zijn daar ze niet zo heel veel worden aangeboden maar wel vrij gewild zijn bij verzamelaars vanwege de kleinere uniformen die erop passen. Maar zoals je zegt de aanhouder wint en je vind er vast een! :)
Overigens raad ik je aan niet te besparen op de pop als dit ten koste gaat van het uiterlijk van de pop. Dit zal zeer waarschijnlijk afbreuk doen aan je uniform. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Pop moet niet langer zijn dan 1,70. De broek moet er namelijk ook nog goed op passen. Fijne stof beenwindsels vinden word ook nog een uitdaging. Maar we blijven zoeken!
Bedankt voor je raad Sander, ik wil ook alleen een pop kopen als ik er 100% tevreden mee ben. De pop die ik nu heb is veels te groot en ziet erg bleek. Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ;)
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Wouter schreef:Persoonlijk vind ik dit nog wel een zupahtolle foto, plaatje zat los in een Signaal. Leuke ondergrond dacht ik zo!

Afbeelding
Wat is de waarde van één zo'n tijdschrift? Weet iemand dat?

[is één klein vraagje, beetje onnodig om nieuw topic te openen]
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Een euro of 5-10, ligt een beetje aan de onderwerpen die erin besproken worden!
Deas Gu Cath
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Afbeelding

Camera is weer terug, hierbij de emblemen van Canadese eenheden die betrokken waren bij de bevrijding van Deventer. Is nog niet compleet!
Deas Gu Cath
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Deze verwachtte ik al, en kwam vandaag aan, cap badge van 17th Duke of Yorks Royal Canadian Hussars.

Afbeelding

Maar toen ik de andere envelop die er voor mij was openmaakte was het pas echt feest!!
De brief was afkomstig van een veteraan van de Canadian Scottish waar ik al een tijdje email en ook brieven contact mee had. Ik maakte de brief open, en daarin zat een van zijn Corporal Chevrons!! Hij was in de oorlog gepromoveerd tot Sergeant, de Cpl. chevrons er dus af, 1 van de Cpl, chevrons heeft samen met 1 van zijn Sgt. chevrons ingelijst, en de andere heb ik nu!! Jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik hier erg blij mee ben :D

Afbeelding

De linkerfoto is James ongeveer 2 jaar geleden. De rechterfoto is toen hij uit het ziekenhuis kwam, 1945 of 1946. Daaronder de Cpl. chevrons!! :D
Deas Gu Cath
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Dat is natuurlijk schitterend zulk persoonlijk materiaal, en zeker van een veteraan! Top!
Plaats reactie