Is dit een goeie?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

-edit- verkeerd topic :roll: :oops:
Laatst gewijzigd door Guido op 13 mei 2007, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Kan dicht!?, als het kan wil ik meer info over dit schuitje krijgen. Kan dus niet dicht.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

sorry, verkeerde topic!!
marc2
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:30

Bericht door marc2 »

Knap als je dit uit een overjas kan maken.
Lijkt mij sterk.en anders ga ik ook een cursus side caps maken doen.
Ziet er goed uit Viny
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

overjas bestaat uit veel stof, dikte vast prima. Overjas doet ongeveer 200 euro en een sidecap per stuk vast ook rond die koers.. Stel als je er 10 side caps uit kan halen.. reken de winst maar uit!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Met dat schuitje is niks mis...

Dit is een origineel goed gedragen schuitje met veel nap-wear. Precies zoals een verzamelaar het graag wil...

Gerd V
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Ik zie ook niets echt raars aan dit schuitje.

Stockholm is een goede verkoper. Waar je natuurlijk niet kwakeloos van moet uitgaan. De beste verkopers kunnen fakes verkopen. Of ze het weten of niet.

Overigens wil ik even inhakken in het overjas/schuitje verhaal. Dit klopt wel. Een goed uitziende mantel / overjas doet zo’n 300 euro. In Amerika en andere landen natuurlijk maken ze hier inderdaad petjes van. De caps worden dan gemaakt met originele stof en met originele garen die ook gewoon nog te krijgen zijn. Uit één jas kunnen meerdere petjes gemaakt worden. Meer dan dat één jas moet opleveren.

Steelpots, misschien kan je wat duidelijke informatie geven? Niet dat ik je niet geloof. Zo kan ik en andere die het misschien fout hebben hier van leren ( iets wat ik graag doe;)).
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Over de reputatie van PvL ga ik mij niet uitspreken. Iemand die zijn huiswerk maakt weet wat hij koopt, en heeft daarbij de reputatie van een verkoper niet nodig.

30 jaar geleden kostte dergelijk schuitje nagenoeg amper 50 Fr (of 2 gulden). Waarom zou men dan moeite doen om deze dan al na te maken uit manels.
De wol van mantels is trouwens veel dikker en grover van textuur.
Deze stof is zoals het moet zijn...
Zelfs nu is het quasi nog niet opportuun om LW schuitjes uit mantels te maken... LW schuitjes zijn relatief gemakkelijk te vinden en relatief goedkoop...

Gerd V

jeffie schreef: Overigens wil ik even inhakken in het overjas/schuitje verhaal. Dit klopt wel. Een goed uitziende mantel / overjas doet zo’n 300 euro. In Amerika en andere landen natuurlijk maken ze hier inderdaad petjes van. De caps worden dan gemaakt met originele stof en met originele garen die ook gewoon nog te krijgen zijn. Uit één jas kunnen meerdere petjes gemaakt worden. Meer dan dat één jas moet opleveren.
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Ik had het overigens over schuitjes in het algemeen. Niet specifiek deze. Iets wat ik inderdaad niet vermeld heb. Maar dit werd/word zeker weten wel gedaan, het maken van schuitjes uit overjassen.

Over de prijs van 30 jaar geleden kan ik niets kwijt. Was zelf toen nog maar een zaadje ( in de ogen van sommige mensen ben ik dit nog steeds :( ) Maar van horen / zeggen kosten het toen niet zoveel als nu.

Overigens weet ik niet Gerd of je doelgericht was op mij deze tekst hier boven. Maar als je me verhaal goed lees zie je dat ik het een goed LW schuitje vind.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik denk, netzoals Gerd zegt, dat de textuur van de stof inderdaad een stuk anders en dikker is dan die van het schuitje. Meestal worden fakes opgemerkt door de manier van stikken, of de neppe adelaar die erop zit (jas of schuitje ed) Overigens lijkt het mij niet echt makkelijk om, als je uit een overjas 5 schuitjes haalt, 5 nette originel aderlaars te vinden en dan deze er ook nog op een juiste manier op te naaien.
'War is delightful for those who have not experienced it'
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Nogmaals Vin, ik zeg toch niet dat jou schuitje fout is? Ik wou alleen het verhaal dat ter spraken kwam door een ander lid bevestigen.

Ik denk dat het een welles nietes kwestie word. Dit omdat ik geen foto of video bewijzen hier voor heb. Hopelijk is er iemand anders die me kan bijstaan :D.

Maar ik blijf er bij dat dit gewoon gebeurd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Tuurlijk gebeurt/gebeurde dit...

Maar niet met dit schuitje ...
En niet 30 jaar geleden met LW schuitjes....

Gerd V

jeffie schreef:Nogmaals Vin, ik zeg toch niet dat jou schuitje fout is? Ik wou alleen het verhaal dat ter spraken kwam door een ander lid bevestigen.

Ik denk dat het een welles nietes kwestie word. Dit omdat ik geen foto of video bewijzen hier voor heb. Hopelijk is er iemand anders die me kan bijstaan :D.

Maar ik blijf er bij dat dit gewoon gebeurd.
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Misschien voelde ik me iets te aangesproken. Omdat je mijn gesprek quote. Weet niet of je de indruk wou wekken om je tekst tot mij te richten.
Maar ik heb nooit gezegd dat dit 30 jaar geleden was. Heb ook nooit gezegd dat schuitje van Vincent fout is.

Wou alleen maar uitleggen dat dit gewoon gedaan werd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik begrijp je Jeff! Bedankt voor je 'deelname' aan dit tipic :)
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
steelpots
Lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 feb 2004, 23:48

Kopen

Bericht door steelpots »

Ik noem zelfs de naam wie die dingen gemaakt heeft en nog maakt.
Moet je in Huizen zeker bij kopen.
Gesloten