Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Bij drugs is de kans dat je persoonlijkheid e.d. verandert veel groter dan bij alcohol. Maar op 1 punt ben ik het eens met de voorstanders, de naam heeft veel invloed. En in mijn ogen is het zo: als je softdrugs gedoogt, zal de stap naar harddrugs weer wat kleiner waroden, ook al kan dit in veel gevallen psychisch zijn.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Als je alcohol gebruikt enkel om je goed dronken te voelen dan ben je fout bezig, maar als bourgondieër bij je frieten en biefstuk een goeie pot bier te drinken is niks mis mee.En slaappillen? Word veel te makkelijk genomen vermoed ik. Maar dat heeft niks te maken met drugs, die word genomen om je "high" te voelen. En dat deugd niet......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

voor de geïntresseerde, zie teletekst pag 103 van de Vlaamse zender "Een", ik schrijf hier nu letterlijk de laatste (niet uit de context gerukte) zinnen:
"Het aantal jongeren dat cannabis gebruikt,is volgens recente cijfers niet gestegen maar steeds meer jonge gebruikers lijken er problematisch mee om te gaan.
Vooral de groep 20- tot 30-jarigen heeft problemen met cannabis. Ze zijn op jongere leeftijd begonnen met af en toe een joint, maar nu kunnen ze niet meer zonder."
Dit staat in het artikel dat handelt over het feit dat 1 op 4 druggebruikers die professionele hulp zoekt dit doet voor problematisch cannabisgebruik.
Gezwegen van diegene die geen hulp opzoeken........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Duidelijk verhaal....bedankt!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Yup, heel duidelijk.

En nou nog wachten op een antwoord van de voorstanders... :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Duidelijk verhaal.

Het aantal gebruikers lijkt niet te stijgen. Het aantal gebruikers dat er problematisch mee omgaat lijkt te stijgen.

Legaliseren lijkt me nog steeds zinvol. Het aantal gebruikers zal waarschijnlijk niet stijgen en het gebruik raakt beter bespreekbaar, zodat je gebruikers beter kan informeren over gewenning en gebruik als vluchtgedrag.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Dus we kunnen concluderen dat we best actie mogen voeren tegen het gebruik van softdrugs want het zal misschien vruchten afwerpen zodat het aantal gebruikers NIET stijgt en daaruit volgend minder jongeren problematische kenmerken zullen vertonen
Laatst gewijzigd door BBB op 14 mei 2007, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

okke schreef:
Legaliseren lijkt me nog steeds zinvol. Het aantal gebruikers zal waarschijnlijk niet stijgen en het gebruik raakt beter bespreekbaar, zodat je gebruikers beter kan informeren over gewenning en gebruik als vluchtgedrag.
blijkbaar foute redenering he, -> Bijna één op vier jonge druggebruikers die professionele hulp zoeken, doet dat voor een problematisch gebruik van cannabis. Zeven jaar geleden was dat nog maar één op de tien, zo meldt De Standaard vandaag. In 2003 werd een gedoogwet gestemd, dus met deze negatieve gevolgen..............
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

bollebekboerke schreef:
okke schreef:
Legaliseren lijkt me nog steeds zinvol. Het aantal gebruikers zal waarschijnlijk niet stijgen en het gebruik raakt beter bespreekbaar, zodat je gebruikers beter kan informeren over gewenning en gebruik als vluchtgedrag.
blijkbaar foute redenering he, -> Bijna één op vier jonge druggebruikers die professionele hulp zoeken, doet dat voor een problematisch gebruik van cannabis. Zeven jaar geleden was dat nog maar één op de tien, zo meldt De Standaard vandaag. In 2003 werd een gedoogwet gestemd, dus met deze negatieve gevolgen..............
Is het veranderen van de verhouding van het aantal mensen dat hulp zoekt voor drugsgebruik een gevolg van een toename van het aantal probleemgebruikers van softdrugs, een gevolg van een afname va het aantal probleemgebruikers van andere drugs, een gevolg van een betere voorlichting van probleemgebruikers van softdrugs (zodat zij eerder bij professionele hulp aankloppen)?

Ik weet niet of veel gebruikers van softdrugs probleemgebruikers zijn. Ik weet ook niet of veel van de probleemgebruikers professionele hulp zoeken. Ik weet wel (uit de bron die jij geeft) dat het aantal mensen dat professionele hulp zoekt in verband met drugsgebruik voor een groter deel uit softdrugsgebruikers bestaat. Maakt dat softdrugs op zich slecht(er)?

Normaal gebruik van softdrugs is - net als normaal gebruik van alcoholische dranken - niet schadelijk. In ieder geval niet schadelijk genoeg dat de overheid het gebruik zou moeten voorkomen. Het is goed als voor probleemgebruik van welk middel dan ook professionele hulp beschikbaar is.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Mag ik aannemen dat ook jij met enige regelmaat een joint opsteekt, Okke?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

okke schreef:Ik gebruik geen softdrugs. Ik gebruik alleen de legale harddrug alcohol. Of ik wel of niet softdrugs gebruik is niet van invloed op mijn mening over legaliteit van softdrugsverkoop.
Okke steekt dus volgens mij geen joints op...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Misschien eet ie paddo's, daar ga je ook raar van doen :P
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Misschien eet ie paddo's, daar ga je ook raar van doen :P
Een onnodige poging onder de gordel te stoten. Ik keur dit van je af, Seyffardt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Seyffardt schreef:Misschien eet ie paddo's, daar ga je ook raar van doen :P
:roll:

Waarom doet hij raar ? Is het misschien omdat hij nu eenmaal een andere mening heeft over dit onderwerp ?
Als iemand jouw mening niet deelt Seyffardt dan betekent dit nog niet dat deze persoon onder de drugs zit of raar is...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Hey okke, als je nu ziet dat sedert het gedoogbeleid het aantal probleemgevallen die softdrugs gebruiken stijgt op enkele jaren tijd van 1 op 7 (of 1 op 10 al naar gelang de bron) naar 1 op 4 dan kun je toch wel stellen er een probleem is met softdrugs gebruik.
Ik blijf het "aanvaarden van softdrugs" bekampen, alcohol is ingeburgerd, awel daar spruit al meer dan genoeg miserie uit voort, ikzelf nuttig soms ook alcohol, s'avonds na het eten een blonde Leffe of een glas rooie wijn, lekker en het lest in sommige gevallen de dorst, en niet om dronken te worden(de zeldzame keren dat ik in m'n leven er teveel op had vind ik niet om mee te pronken) of om beter plezier te vinden in het leven, softdrugs heeft enkel tot doel om je high te voelen en zo het echte leven niet meer te kunnen beleven, en het gebruik ervan blijf ik afkeuren.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie