Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Seyffardt schreef:Misschien eet ie paddo's, daar ga je ook raar van doen :P
:roll:

Waarom doet hij raar ? Is het misschien omdat hij nu eenmaal een andere mening heeft over dit onderwerp ?
Als iemand jouw mening niet deelt Seyffardt dan betekent dit nog niet dat deze persoon onder de drugs zit of raar is...
Okke en ik liggen regelmatig 'digitaal' in de clinch. Niet dat hij expliciet mijn mening moet delen, begrijp me niet verkeerd, maar kijk eens wat hij doet met de bijdrage van Bollebekboerke; hij walst er met een stortvloed van volzinnen en ingebouwde wedervragen overheen. Feitelijk zégt hij niets, maar probeert de discussie op deze manier om te draaien cq. naar zijn hand te zetten. Ik heb hem al langer door. Als ik bij wijze van spreken voor elke directe vraag/ opmerking, waarop Okke geen concreet antwoord heeft gegeven, één euro zou krijgen, dan had ik nu een lekker zakcentje gehad.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Tja, van die volzinnen en dergelijke staat hierboven ergens een prachtig voorbeeld.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Okke heeft blijkbaar iets tegen preventief optreden en dat vind ik vreemd, maar misschien zijn Seyffardt en ik gewoon van de oude conservatieve stempel en willen we ons niet neerleggen bij het soms verloederen van de maatschappij........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dát zal het zijn, al zal Okke nu onmiddelijk vragen waar wij die maatschappelijke verloedering op baseren, vervolgens om een omschrijving vragen van die verloedering en zich daarna weer afvragen of softdrugsgebruik per definitie verloedering in de hand werkt..... :lol:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

bollebekboerke schreef:Hey okke, als je nu ziet dat sedert het gedoogbeleid het aantal probleemgevallen die softdrugs gebruiken stijgt op enkele jaren tijd van 1 op 7 (of 1 op 10 al naar gelang de bron) naar 1 op 4 dan kun je toch wel stellen er een probleem is met softdrugs gebruik.
Nee, dat is een gevolgtrekking die je niet vanzelfsprekend kan trekken. Je kan de conclusie trekken dat van alle mensen die probleemgebruiker zijn én professionele hulp zoeken, het aantal dat om softdrugs hulp zoekt is toegenomen. Of dat het aantal dat om andere drugs hulp zoekt is afgenomen. Dat softdrugs vaker problemen geeft, ljkt voor de hand te liggen, maar is - met de gegevens die uit het citaat dat je gaf - niet te concluderen.
okke schreef:Is het veranderen van de verhouding van het aantal mensen dat hulp zoekt voor drugsgebruik een gevolg van een toename van het aantal probleemgebruikers van softdrugs, een gevolg van een afname va het aantal probleemgebruikers van andere drugs, een gevolg van een betere voorlichting van probleemgebruikers van softdrugs (zodat zij eerder bij professionele hulp aankloppen)?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Nou in de kranten van gisteren staat er anders wel mooi dat het aantal softdrugs gebruikers met problemen (in enkele jaren tijd) sterk is toegenomen, blijf eraf zeg ik dan, en als door mijn bijdrage in dit topic 1 iemand besluit met softdrugs te kappen of er gewoonweg niet aan te beginnen dan ben ik heeeel tevreden. (al besef ik dat dat naïef is om dat te hopen)
Laatst gewijzigd door BBB op 15 mei 2007, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Applaus!!! :)
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

(schrijffoutje verbeterd om 22u59)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Een nobel streven.

Als door mijn bijdrage aan dit topic iemand die problematisch met softdrugs omgaat besluit om professionele hulp te zoeken, ben ik ook heel tevreden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Voorstander van softdrugs :)

Je kan trouwens beter verslaafd zijn aan wiet dan aan alchol.
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Julian schreef:Hier kost een voorgedraaide zo'n 7 euro, is nog redelijk te doen. Je kunt ook alles apart kopen natuurlijk en er dan zelf eentje draaien, vaak heb je dan wel beter kwaliteit, maar het kost ook wel wat meer. Als je het vergelijkt met een sterke drank verslaving is het vrij goedkoop, want flessen met 20%+ zijn nog behoorlijk duur.
Maarja, contacten he, zo kom je er goedkoop aan ..
- Voorgedraaid is €2,- tot €3,-
- Zelf draaien is (bijna) altijd goedkoper
- Een beetje coffeeshop heeft TAMA wiet (kwaliteit is hoog)
- Zelf kopen hoeft niet altijd kwalitatief beter te zijn, coffeeshops houden zelf de kwaliteit in de gaten per leverancier. Als je zelf wat koopt, een zak a 10 gr. bijv. kan het zijn dat de kwaliteit zwaar klote is. En een coffeeshop kan het zich niet permiteren om klote wiet te verkopen.

//Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

bollebekboerke schreef:
Telemark schreef:In vier woorden: Gewoon niet aan beginnen
volledig met eens, het is een stap, daarna nog een stap en je hebt het ferm zitten.
Echt onzin....ik heb het eenmalig geprobeerd..gewoon om te kijken hoe het is. Sindsdien heb ik nooit meergeblowed. Het is gewoon hoe sterk je inje schoenen staat. Ik heb totaal geen moeite met 'nee' zeggen. Als je iets niet wil moet je het niet doen, maar het slaat nergens op dat het is van nog een stap en nog een stap....
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Met "een stap" bedoel ik dus NIET die eerste wiet sigaret maar het regelmatig gebruik ervan, er zijn er zoveel die 1 keer aan een gewone sigaret trekken en dan nooit meer.
Als je dan toch zo graag iemand aansmeert dat hij onzin uitkraamt kijk dan naar je bovenstaande post waarin je zegt dat je beter VERSLAAFD bent aan wiet dan aan alcohol. Wel ik zeg dan dat je beter NIET verslaafd bent aan beide.
En ik blijf eeuwig de vraag stellen: "Waarom nemen mensen softdrugs tot zich?"
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

bollebekboerke schreef:En ik blijf eeuwig de vraag stellen: "Waarom nemen mensen softdrugs tot zich?"
Dat is een filosofische vraag waar je nooit antwoord op kan krijgen. Waarom worden sommige mensen verliefd op mensen van hetzelfde geslacht? Waarom lusten sommige mensen worteltjes en anderen niet? Waarom nemen mensen piercings?

Oordelen of de reden waarom mensen iets wel of niet doen, is niet op zijn plaats. Oordelen of dat wat zij doen schadelijk is voor hun omgeving of voor henzelf wel. In hoeverre mogen mensen zelf bepalen welke schadelijke dingen ze wel en welke ze niet mogen doen? Bungeejumpen is gevaarlijk. Roken ook. Teveel of te vet eten ook.

Sommige mensen vinden softdrugs zo'n groot gevaar voor iemands gezondheid dat mensen preventief weerhouden moeten worden het te gebruiken. Ik ben er voorstander van dat mensen een grote mate van vrijheid hebben. Dat softdrugs uit de criminele sfeer gehaald wordt is daar een voorbeeld van.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef: Als door mijn bijdrage aan dit topic iemand die problematisch met softdrugs omgaat besluit om professionele hulp te zoeken, ben ik ook heel tevreden.
Jonge jonge jonge.
Door de voorstanders (dus daar behoor jij ook toe!) is deze persoon juist aan de drugs gekomen.

Bijvoorbeeld:

In Amerika zijn wapens legaal (althans, grotendeels en afhankelijk van de staat) en daar worden mensen dus ook eerder aangemoedigd om wapens te nemen.
Hier kunnen criminelen ook aan wapens komen.

En zo is het dus ook met drugs!

En okke, nou niet om definities gaan vragen, effe nadenken.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie