mint JFS GAB

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

mint JFS GAB

Bericht door gilles »

Hallo,
bij westland.nl zag ik een mint JFS GAB staan voor maar 55 euro.Het enigste wat spijtig is , is dat de "top pin mounting"(--->hinge :?:) gerepareerd is.Is dit een goeie koop of zou ik er maar afblijven ?

greetz
gillles
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik zou gaan voor een 100% originele, dat is natuurlijk wel iets langer doorsparen. Maar dat is mijn mening :)

Met GAB bedoel je toch het Allgemeines Sturmabzeichen hé? ('t is maar om de originele benaming in stand te houden :))
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

GAB ---> general assault badge :)
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Hoi Gilles, JFS GAB's zijn nooit door verzamelaars en kenners geaccepteerd als origineel, dus 'fakes' het is tot op heden nog niet bewezen dat JFS deze geproduceerd heeft, de enige gab's van JFS die origineel zouden zijn waren die zonder het JFS logo aan de achterkant, er is op het Wehrmacht Award forum nu weer een discussie gaande over deze badge, ik heb er een foto op gezet van een JFS gab bodemvondst zonder maker logo, maar de discussie is nog volop gaande of ze origineel zijn of niet, ik heb er zelf ook een die ze hebben afgekeurd maar ik bewaar hem voor het geval dat ze binnen zoveel jaar misschien tot de conclusie komen dat hij toch echt is, deze gab van Westland zou ik niet kopen want het is dus waarschijnlijk een copie.
Gr. Den
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

thx
Plaats reactie