Sniper

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Mooie foto's allemaal, indrukwekkend om te zien :) ,ook al heb ik het persoonlijk niet zo met sluipschutters :oops:
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Von Brand schreef:Mooie foto's allemaal, indrukwekkend om te zien :) ,ook al heb ik het persoonlijk niet zo met sluipschutters :oops:
Waarom niet.?
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

marf schreef:
Von Brand schreef:Mooie foto's allemaal, indrukwekkend om te zien :) ,ook al heb ik het persoonlijk niet zo met sluipschutters :oops:
Waarom niet.?
Je bent gewoon oneerlijk bezig...
Je tegenstander maakt geen enkele kans op je.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Is inderdaad oneerlijk.
Maar hey that's a part of the game.
Oorlog is oorlog.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Loek D. schreef:
marf schreef:
Von Brand schreef:Mooie foto's allemaal, indrukwekkend om te zien :) ,ook al heb ik het persoonlijk niet zo met sluipschutters :oops:
Waarom niet.?
Je bent gewoon oneerlijk bezig...
Je tegenstander maakt geen enkele kans op je.
Dat is inderdaad de reden. Ik vind het persoonlijk een beetje een laffe manier van oorlog voeren omdat je vanaf een afstandje, waar niemand je kan zien, een beetje mensen neer gaat schieten.

Maar goed dat is persoonlijk :) Iedereen moet zelf weten wat hij of zij intressant vind. Toch vind ik de afbeeldingen wel mooi om te zien :)
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Von Brand schreef:
Loek D. schreef:
marf schreef: Waarom niet.?
Je bent gewoon oneerlijk bezig...
Je tegenstander maakt geen enkele kans op je.
Dat is inderdaad de reden. Ik vind het persoonlijk een beetje een laffe manier van oorlog voeren omdat je vanaf een afstandje, waar niemand je kan zien, een beetje mensen neer gaat schieten.

Maar goed dat is persoonlijk :) Iedereen moet zelf weten wat hij of zij intressant vind. Toch vind ik de afbeeldingen wel mooi om te zien :)
de vraag die ik mij dan stel. wat vind je dan van artillerie en bommenwerpers? dat is ook van op een afstand. trouwens als je oprukt in een bos en je word neergeschoten door een sluipschutter of door iemand in een goede verscholen foxhole. je kan je daar dan toch ook niet op verdedigen. waar ligt dan het verschil?
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Ja, hoe leg ik dat uit :P

Ik zie het zo: Artillerie etc. is niet bedoeld op een bepaald persoon en je zit niet stil in een hoekje af te wachten maar bent juist druk en opvallend bezig.

Het verschil met een sniper en iemand in een schuttersputje: Een sniper hoor of merk je bijna niet maar als iemand vanuit een schuttersputje ineens voluit begint te schieten heb je hem na een keer wel door. Ook vind ik "sniperen" geen kunst aan, het is gewoon door een lens je slachtoffers uitzoeken met een gewoon geweer echter lijkt het mij veel moeilijker om te raken, ook ben je meteen gezien als je mist, bij een sluipschutters is dat vaak nog niet eens het geval.

Voor de mensen die het allemaal nog snappen: Goed zo :P

Kijk er zit niet héél erg veel verschil in maar het gaat mij meer om het principe. :)
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Von Brand schreef:Ook vind ik "sniperen" geen kunst aan, het is gewoon door een lens je slachtoffers uitzoeken met een gewoon geweer echter lijkt het mij veel moeilijker om te raken, ook ben je meteen gezien als je mist, bij een sluipschutters is dat vaak nog niet eens het geval.
:?
Heb je al eens met een snipergeweer (neem nou de K98) op 1km (dat is de helft van het maximale bereik) iemand proberen te raken laat staan door het hoofd te schieten?? Daar is hele goed controle over de spieren en ademhaling voor nodig. Dat kan echt niet iedereen.

En buiten dat. Als een sniper zijn 'target' niet zorgvuldig uitzoekt en zomaar iemand in een peloton uit de voeding haalt heeft hij zo de hele bubs met machinegeweren op de been die op hem jagen. Dan zou ik toch echt niet dat 'gemakkelijke' baantje van sniper willen hebben.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Mauserwerke schreef:
Von Brand schreef:Ook vind ik "sniperen" geen kunst aan, het is gewoon door een lens je slachtoffers uitzoeken met een gewoon geweer echter lijkt het mij veel moeilijker om te raken, ook ben je meteen gezien als je mist, bij een sluipschutters is dat vaak nog niet eens het geval.
:?
Heb je al eens met een snipergeweer (neem nou de K98) op 1km (dat is de helft van het maximale bereik) iemand proberen te raken laat staan door het hoofd te schieten?? Daar is hele goed controle over de spieren en ademhaling voor nodig. Dat kan echt niet iedereen.

En buiten dat. Als een sniper zijn 'target' niet zorgvuldig uitzoekt en zomaar iemand in een peloton uit de voeding haalt heeft hij zo de hele bubs met machinegeweren op de been die op hem jagen. Dan zou ik toch echt niet dat 'gemakkelijke' baantje van sniper willen hebben.
Wat ik zeg : met een gewoon geweer heb je dat probleem bijna altijd, want je wordt eigenlijk altijd gezien.

En over het eerste wat je zegt over de controle van spieren etc. : oefening baart kunst :wink:

Maar goed ik vind sniperen laf en daar kunnen we nog dagen over in discussie gaan maar mijn mening veranderd er toch niet door :wink:

Nu weer terug On-Topic!
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Von Brand schreef:Wat ik zeg : met een gewoon geweer heb je dat probleem bijna altijd, want je wordt eigenlijk altijd gezien.

En over het eerste wat je zegt over de controle van spieren etc. : oefening baart kunst
Met een 'normaal' geweer (k98 met of zonder scope heeft nog steeds een bereik van 2000m) heb je eerder de kans om gezien te worden omdat je geen 2000m zuiver kan kijken met het blote oog. Dus zul je dichterbij moeten komen.

Oefening baart kunst gaat niet helemaal op voor een sniper want ik ken schutters die al 30 jaar schieten en "HET" nog steeds niet hebben. Ook werden snipers geselecteerd uit bepaalde bevolkingsgroepen dus het heel aspect sniper is niet echt samen te vatten met alleen de trekker over halen op een ver doel.

Buiten dit alles ben ik het trouwens best met arneken eens dat op enkele kilometers een groep soldaten bestoken met granaten en/of met een bommenwerper een heel kamp platleggen net zo "weerloos" is als gevloerd worden door een sniper. Dat is oorlog voeren. Met eerlijk om de beurt een klap verkopen win je geen strijd.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Ben het niet met je eens :)
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Von Brand schreef:Ben het niet met je eens :)
waar is de tijd dat ze nog op 150 meter van elkaar stonden en elkaar afschoten? is het dat dat je bedoelt? want dat lijdt ik af uit uw uitleg.

nu we gaan maar best weer on-topic.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Nee dat maak jij ervan. Ik heb problemen met op een afstandje als een lafaard je slachtoffers uitzoeken zonder dat zij jou kunnen zien.

Maar goed mensen die het niet willen snappen zullen het ook nooit snappen.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Oorlog is niet eerlijk, en het zal de neergeschoten soldaat weinig uitmaken of hij is neergeschoten door een tank, een scherpschutter of door een reguliere soldaat.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Ik heb het eigenlijk meer over het feit wat voor een gevoelloze , sorry dat ik het zo moet zeggen, eikel je wel niet moet zijn om willekeurig je slachtoffers van een afstandje uit te zoeken en dan toekijkt hoe ze sterven, en als ze niet meteen sterven jaag je er toch gewoon nog een kogel doorheen :x :h

Het verschil tussen bijv. artillerie en zo n 'held' genaamd sluipschutter zit hem vind ik in het feit dat je als artillerie niet ziet wie je precies dood en je ook niet ziet hoe ze sterven. Dat zou voor mij persoonlijk een heel groot verschil zijn.

Sorry dat ik me zo laat gaan maar ik heb het gewoon niet zo met sluipschutters. :|
Plaats reactie