Wat doe jij voor de kost?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Leroy schreef: In Vlaanderen is een student iemand op de Hogeschool en/of Universiteit. In Nederland enkel op de Universiteit.
In Nederland ben je een Leerling/scholier op het MBO, en een student op de hogeschool en Universiteit. Maar dit maakt verder geen bal uit.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Stravers schreef:
Leroy schreef: In Vlaanderen is een student iemand op de Hogeschool en/of Universiteit. In Nederland enkel op de Universiteit.
In Nederland ben je een Leerling/scholier op het MBO, en een student op de hogeschool en Universiteit. Maar dit maakt verder geen bal uit.
Dan moet jij toch even beter kijken.
Een student is iemand op het tertiair onderwijs. Onder het tertiair onderwijs valt in Nederland enkel de Universiteit, en niet de Hogeschool (al wordt dit vaak wel aangenomen).
Scholier/Leerling is iemand op (de) (het) basisschool, middelbaar onderwijs, mbo en hbo.

Ik citeer:
tertiair onderwijs

Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen maakt ook het onderwijs aan de hogescholen daar deel van uit.
:roll:
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Veel te moeilijke taal, ik ga even terug on-topic :) Ik werk ook in de keuken van een cultuurcentrum.
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Leroy schreef:
Stravers schreef:
Leroy schreef: In Vlaanderen is een student iemand op de Hogeschool en/of Universiteit. In Nederland enkel op de Universiteit.
In Nederland ben je een Leerling/scholier op het MBO, en een student op de hogeschool en Universiteit. Maar dit maakt verder geen bal uit.
Dan moet jij toch even beter kijken.
Een student is iemand op het tertiair onderwijs. Onder het tertiair onderwijs valt in Nederland enkel de Universiteit, en niet de Hogeschool (al wordt dit vaak wel aangenomen).
Scholier/Leerling is iemand op (de) (het) basisschool, middelbaar onderwijs, mbo en hbo.

Ik citeer:
tertiair onderwijs

Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen maakt ook het onderwijs aan de hogescholen daar deel van uit.
:roll:
Toch geef ik Stravers gelijk. Je bent op Hbo en op de universiteit student. Dat weet ik bijv. omdat mn broer Hbo doet en hij toch echt overal als student aangeschreven staat. Ook hoor ik van allemaal mensen die Hbo doen dat ze student zijn, je hoort het in reclame's, op de middelbare school wordt dat je verteld etc etc. Mischien is de beredenering voor student officieel dat hij of zij op universitair niveau moet zitten(weet ik verder ook niet), maar in de praktijk werkt dat tegenwoordig heel anders.

Weer On-Topic: Ik werk in de afwas van een restaurant, 2 avonden per week. _/-\o-
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Bij de CBS verstaan ze onder tertiair onderwijs ook HBO instellingen, dus welke moet je geloven?
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

nu nog student hopelijk straks opvoeder A2 of ik studeer door voor leerkracht lo lager onderwijs.

verder ben ik monitor bij kazou (christelijke mutualiteit), help ik bij het amateur toneel en ben ik trainer bij de premicroben van de wevelgemse basket. allemaal vrijwilligerswerk.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik loop stage bij een containerterminal en daar ben ik Straddlecarrierchauffeur (leuk woordje voor galgje?)

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

10-15 uur per week bij de AH in de Meern.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Fulltime bij een Standbouw en Reclame bedrijf, waar ik voornamelijk in de Standbouw zit.
En daarnaast moet ik nog elke woensdag naar school, dat is ook echt omdat het moet omdat ik nog geen 18 ben anders had ik het niet gedaan.
En daar volg ik een opleiding Standbouw.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Doornewaard »

Stratemaker :lol: en 29 mei begin ik met de amo 8)
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

Doornewaard schreef:Stratemaker :lol: en 29 mei begin ik met de amo 8)
haha

ik ben ook stratemaker geweest voordat ik het leger inging
waar ga je bij dan, en waar begin je je amo!
leiden wo2 spullen gezocht
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

En dat maakt drie met dezelfde carriere gang (zat nog wel de AH tussen en de Tpg) maar toch....

:lol: Winnen we nu ook wat, want we hebben wel mooi drie op een rij!!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Doornewaard »

Ik ga bij de genie in wezep bij 101.
de amo heb ik in assen, 3 maandjes.
Wat doe jij dan?
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

Doornewaard schreef:Ik ga bij de genie in wezep bij 101.
de amo heb ik in assen, 3 maandjes.
Wat doe jij dan?
Luchtdoelartillerie, in Ede
wel grappig, maat van me is zojuist van de KMS naar 101nbc gegaan
leiden wo2 spullen gezocht
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ik had je Batsjaaltje al zien hangen in je verzamelaarstopic. De hoeveelheid militairen hier groeit gestaag, goede zaak!
Plaats reactie