Laat je Nederlandse Collectie zien

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Nice, mooi neergezet ook. Prachtig uniform ook.
Een vraagje: Heb je een close up van die mini medaille die boven de ID-tag ligt?

mvg, Eric
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Mooie collectie Jaap.
Mooie Nsb-embleem.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Merci. Vind hem zelf ook erg mooi. De mini medaille is een miniatuur van het Metalen Kruis 1830-31, voor vrijwilligers. Kwam bij mijn oom tussen de vloerplanken vandaan (hij woont in een nogal oud huis). Foto's zijn niet de beste, maar wel is te zien dat er een fabricagefout in de onderste kruisarm zit.

Afbeelding

Afbeelding
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Prachtig!! vooral je pop!!!!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Echt een geweldig mooi uniform en de pop is ook wel zo karakteristiek dat die daaraan alleen maar bijdraagt! Echt super opgezet zo, zeker ook zo in die prachtige vitrine waardoor stof en mot e.d. geen kans krijgen. Prachtig! :D :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
dutchhelmets
Lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 mar 2007, 01:57
Locatie: nederland
Contacteer:

Bericht door dutchhelmets »

ik sta hier zowat te kwijlen. echt schitterende collecties en mooie spullen. zelf verzamel ik alleen maar nederlandse helmen. bezit er nu al 52 stuks, waarvan 18 voor-oorlogs. sommige ervan zijn na-oorlogs gereviseerd voor hergebruik. persoonlijk vind ik de m27NM de mooiste nederlandse helm. hij oogt wat agressiever dan de m34. vooral op de oude zwart-wit foto's komt ie mooi tot z'n recht.
i'd rather die scared to death than die bored to death
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Doe ik ook nog een duit in het zakje :P

Afbeelding

Nederlandse helm (Ben het model vergeten), FN holster, BS armband, oorlogszakboekje van mijn overgrootvader, en een bewijs van vrije doorgang van de BS.

Afbeelding

Nederlands uniform toebehorend aan Sergeant J.A. Meijer. Ik probeer nu nog zijn militaire gegevens te achterhalen (Heb nog een kopie v/d overlijdensakte nodig) en dan kan ik het uniform weer compleet maken door er weer regimentsnummers op te zetten. Grappig is wel dat ik toen ik het uniform kreeg één van de zakken vol zat met confetti, is dus een keer door iemand met carnaval gedragen :P
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ben maar blij dat hij niet is beschadigd door die carnaval vierder.
Mn pa heeft eens een lijpe canadeese helm verkl**t voor in de carnavals optocht :roll: ...
Erg mooi, alleen nog een sam-brownbelt en klaas is kees.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ik heb ook een Sam Browne, (Is het nu Sam Brown, of Sam BrownE? :P ) Maar die is voor een links persoon... de band gaat dus over de andere schouder dan 'normaal' is. Moet dus nog een keer vervangen worden. Dan nog, zoals ik al zei, fijne stof beenwindsels, FN munitietasje, kaartentas en een verrekijkertas, en dán is het af! Dan nog een goede maat pop vinden.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
dutchhelmets
Lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 mar 2007, 01:57
Locatie: nederland
Contacteer:

Bericht door dutchhelmets »

wouter, helm is een m27 of m34. je kan erachter komen door de werveling boven het oor ff te meten. helm op een vlak ondergrond leggen en dan meten. bij +/- 2,5 cm heb je een m34, bij +/- 1,0 cm heb je een m27. meten = weten :wink:
mooie collectie trouwens.
i'd rather die scared to death than die bored to death
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Wouter schreef:Ik heb ook een Sam Browne, (Is het nu Sam Brown, of Sam BrownE? :P ) Maar die is voor een links persoon... de band gaat dus over de andere schouder dan 'normaal' is. Moet dus nog een keer vervangen worden. Dan nog, zoals ik al zei, fijne stof beenwindsels, FN munitietasje, kaartentas en een verrekijkertas, en dán is het af! Dan nog een goede maat pop vinden.
Het is Sam Browne Belt. :)
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Bij het hoogste punt van de werveling is het ongeveer 2,5 cm. Zal dus om een M34 gaan. Bedankt dutchhelmets!
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
dutchhelmets
Lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 mar 2007, 01:57
Locatie: nederland
Contacteer:

Bericht door dutchhelmets »

geen dank, daar hebben we een forum voor, elkaar te helpen, toch? zo te zien heb je wel een hele mooie m34 in bezit. wees er zuinig op, en geen carnaval ermee vieren :lol:
i'd rather die scared to death than die bored to death
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ik vier er geen carnaval mee :P
Ik pas wel op! Er zit een klein beetje vliegroest op de helm, maar niet storend. Ben er zelf ook heel blij mee! Over ongeveer een uurtje komt de camera weer in huis, en als ik het onthou zal ik nog een paar foto'tjes maken van de helm.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik ben benieuwd naar je foto's Wouter!!!
dutchhelmets schreef:ik sta hier zowat te kwijlen. echt schitterende collecties en mooie spullen. zelf verzamel ik alleen maar nederlandse helmen. bezit er nu al 52 stuks, waarvan 18 voor-oorlogs. sommige ervan zijn na-oorlogs gereviseerd voor hergebruik. persoonlijk vind ik de m27NM de mooiste nederlandse helm. hij oogt wat agressiever dan de m34. vooral op de oude zwart-wit foto's komt ie mooi tot z'n recht.

Hoi, Leuk om te zien dat ik een collega heb :P Zelf verzamel ik ook Nederlandse helmen, op het moment heb ik er 5, waarvan 4 100% origineel. Allemaal M34 helmen, binnenkort komt er een M27.

Afbeelding

Persoonlijk vind ik de Model 1934 helm het mooiste, waarom? Omdat ik de werveling zo mooi vind! Dutchhelmets, kun je me eens een pb sturen met uitleg over de verschillen tussen M34 en M38 (en M40??maar die bestaat niet), je hebt het eens ergens gezegt, maar k kan het niet meer vinden,
Is dit nu een m38?,Of een m40, hij heeft namelijk een anderbinnenwerk.
(wel overgeverft natuurlijk)

Afbeelding

alvast bedankt.

Jonas
PS Ik heb je uitleg gevonden in het m27/m34 topic, maar ik snap het nog niet helemaal :P
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Plaats reactie