Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Weet ik ,maar niemand bied erop en het is achtereen gedaan of heb ik bij verkeerd uniform gekeken
Als het zo makkelijk was had ik nu waarschijnlijk een ontzettend grote verzameling..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Hier graag enkel verder over Lachen en huilen met markplaats en eBay :) over snipen hebben we een ander topic.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Weer een Russische WOII helm op Marktplaats!!!

Bericht door asjemenou »

Op Marktplaats staat al enige tijd deze "Russische WOII" helm te koop, zie http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... e-w-o.html

Afbeelding

Volgens de verkoper staat de helm vol met stempels en staat er het jaar 1939 in geslagen.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik de verkoper om foto's van deze stempels en van het ingeslagen jaartal gevraagd. Na twee keer een e-mail te hebben gestuurd kreeg ik eindelijk antwoord. De verkoper vertelde mij dat z'n camera niet zulke close up foto's kon maken. (smoesje uiteraard)
Eerlijk gezegd was ik meer benieuwd naar het antwoord van de verkoper dan naar z'n eventuele foto's.
Ik had namelijk meteen al gezien dat dit absoluut geen Russische WOII helm was!!!!

Afbeelding

De stervormige stempel in de helm is namelijk sowieso naoorlogs. In de rechthoekige stempel staat rechts onderin het getal 50 of 60. Dit is dus het jaartal van fabricage! Volgens de verkoper staat er een getal 1939 in geslagen. Zover ik weet sloegen de Russen nooit het jaar van fabricage in de helm en... dan zou het dus om een SSh-39 moeten gaan. Deze helm lijkt mij toch echt een (naoorlogse) SSh-40. Ook de lederen kinband klopt niet. Waarde van deze helm; ongeveer 25-30 Euro.
Met andere woorden, meneer Panzergeus gaat voor 150 Euro het schip in!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Jammer maar helaas, moet de koper maar beter zijn huiswerk doen! Hij kan beter zijn centjes in goede boeken steken! Hier profiteren de verkopers van, ze verkopen gebakken lucht.
CAN DO
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Knap hoor, alle drie de medailles hebben een verkeerd lint...

Lange URL

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Russische WOII helm

Bericht door asjemenou »

Na een aantal e-mails te hebben gewisseld met de verkoper van deze Russische "WOII" helm, heb ik de verkoper ervan kunnen overtuigen dat de helm een naoorlogs exemplaar is. De verkoper was er blijkbaar van overtuigd dat de helm een WOII uitgave was. Hierop heeft hij contact gezocht met de koper van de helm en de verkoop ongedaan gemaakt. De verkoper, zelf een verzamelaar, zag het blijkbaar niet zo zitten om een andere verzamelaar af te zetten. Zo zie je maar, er bestaan gelukkig nog eerlijke mensen. Soms heeft het dus wel zin om op dergelijke aanbiedingen te reageren en kan je dus met je kennis andere (ver)kopers bijstaan.
Hieruit blijkt maar weer dat veel mensen, waaronder zelfs militaria verzamelaars, eigenlijk niet eens weten of wat ze nu kopen of verkopen.
Het kan eigenlijk niet genoeg gezegd worden, Russische WOII helmen zijn vrij zeldzaam. En moeilijker te vinden dan een Duitse WOII helm. Dit wil echter niet zeggen dat de waarde ervan ook hoger ligt.

Afbeelding
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Netjes geregeld Asjemenou. En ook aardig van deze verkoper om de koper toch ingelichte.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Deel de prijs door 20 en je hebt de waarde... Een doodgewone medaille waarvan er 14.000.000 zijn geproduceerd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Mocht iemand geintresseerd zijn om onderstaand MVSN uniform te kopen:

Afbeelding

Advertentienr.:9278645913

Allereerst moet ik toegeven het is een mooie set, maar:

"wollen tuniek M 1940 met de emblemen er origineel opgenaaid"
Dit is onjuist. Het gaat hier om een officiersjasje. De ranginsignia zijn echter van een Sergente Maggiore van het Model 1940.

Veldfles: na-oorlogs.
Mess-tin: na-oorlogs (of gemodificeerd)
Model 1929 tentzijl: na-oorlogs
Model 39 ransel: grote twijfel gezien: de sluitingen en er missen hoogstwaarschijnlijk een aantal straps. Duidelijkere foto's zijn hier echter voor nodig om definitief uitsluitsel te geven.

Ander negatief punt:
"Slechts biedingen met ruim 4 cijfers voor de komma worden behandeld."
Deze verkoper probeerd deze set al heel lang te verkopen. Persoonlijk, als Italiaanse verzamelaar kom ik voor deze set niet boven de 4 cijfers uit.. En gezien de moeite van de verkoper om het kwijt te raken ben ik niet de enige...

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Lijkt mij dat het zakje niet origineel is, het lint twijfel ik ook aan. Ik hoop dat de verkoper zelf niet door heeft dat hij waarschijnlijk niet goed is.

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Dat is mijn advertentie.
Lint is orgineel en het zakje weet ik niet zeker, ik heb hem voor controle op Wehrmacht-Awards gezet.
Hij staat ook op Jeroens site te koop en daar heb ik ook er maar even bijgezet dat het repro kan zijn, zal ik ook wel even op marktplaats zetten.
Maar de mensen die nu gereageerd hebben met E-mail naar mij die heb ik al verteld dat het misschien repro is.

Maar zowel lint als medaille zijn 100% orgineel.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Voor de zoekresultaten is het verstandig om op sites als eBay en Marktplaats de namen van items correct te spellen. het is "Kriegsverdienstkreuz" en "Schwertern".
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Bedankt maar denk meeste mensen onder KVK zoeken.
Maar medaille is niet meer te koop, zo meteen even verwijderen. :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Sorry Luc, wist niet dat deze van jou was, wel jammer dat je het zakje mee verkoopt voor origineel terwijl er twijfel is.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Normaal post ik hier bijne nooit wat, maar dit lijkt me erg verdacht!!!

Eable, ooit eens wat jasjes aan deze toon uit Opheusden verkocht?

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=17522&highlight=jas

Afbeelding

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie