Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik heb wel eens een joint gerookt op een feestje, in het grijs verleden. Ik weet dus wat het is, maar het doet mij weinig, moet ik zeggen. De smaak...ja heerlijk, vooral de volgende dag: 'alsof er een geit in je bek heeft liggen jongen", zeggen we bij ons. :P

Jij hebt natuurlijk een joint gerookt vanwege die heerlijke smaak, vandaar dat je je zo lekker voelt. :wink: Nou, ik voel mij ook uitstekend op dit moment, zonder verdovende middelen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef: Als jij een fles wijn opentrekt als je een mindere dag gehad hebt, bollebroerke, dan noem ik dat onverantwoord gebruik van alcohol.
Als je een joint opsteekt als je een mindere dag gehad hebt ook.
En als iemand een joint opsteekt omdat hij geen zin heeft in de gedachte dat het wel eens een mindere dag zou kunnen gaan worden? Mij is altijd geleerd (en ik spreek bovendien uit ervaring): als je een probleem hebt dan kan je dat alleen met een heldere kop oplossen. Met je hoofd in de wolken gaan zitten (letterlijk en figuurlijk) lost niets op.
okke schreef: Als je een joint opsteekt, omdat het vrijdagavond is en je het weekend voor jezelf en je vriendin hebt, omdat je kinderen bij je ex zijn, en je samen lekker op de bank van een joint en een goede film op de televisie geniet. Dan noem ik dat geen onverantwoord gedrag.
In dat geval weet ik wel wat beters dan een joint..... :lol:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Seyffardt schreef:
okke schreef: Als je een joint opsteekt, omdat het vrijdagavond is en je het weekend voor jezelf en je vriendin hebt, omdat je kinderen bij je ex zijn, en je samen lekker op de bank van een joint en een goede film op de televisie geniet. Dan noem ik dat geen onverantwoord gedrag.
In dat geval weet ik wel wat beters dan een joint..... :lol:
Dat kan ook wel doen als stoned bent, hoor :D:lol:
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:En als iemand een joint opsteekt omdat hij geen zin heeft in de gedachte dat het wel eens een mindere dag zou kunnen gaan worden? Mij is altijd geleerd (en ik spreek bovendien uit ervaring): als je een probleem hebt dan kan je dat alleen met een heldere kop oplossen. Met je hoofd in de wolken gaan zitten (letterlijk en figuurlijk) lost niets op.
Ja, dat zei ik; een probleem kan je beter aanpakken en oplossen, niet wegduwen. Maar wat nou voor alle momenten dat je niet naar de fles grijpt om problemen te negeren, maar gewoon omdat je het lekker vindt? Of naar een joint? Of voor de buis hangt? Of jezelf te buiten gaat aan eten? Of welke bezigheid ook die in sommige situaties ook gebruikt worden om 'te vluchten'.
Seyffardt schreef:In dat geval weet ik wel wat beters dan een joint..... :lol:
Je antwoord impliceert dat het roken van een joint ook een goede bezigheid is, en jij voor jou nóg betere bezigheden weet.
Zullen voor deze goede situaties waarbij softdrugs gebruikt wordt, de winkel openhouden en de energie die gestoken wordt in het verbieden van softdrugs steken in die situaties waar het niet goed gebruikt wordt?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
Seyffardt schreef:En als iemand een joint opsteekt omdat hij geen zin heeft in de gedachte dat het wel eens een mindere dag zou kunnen gaan worden? Mij is altijd geleerd (en ik spreek bovendien uit ervaring): als je een probleem hebt dan kan je dat alleen met een heldere kop oplossen. Met je hoofd in de wolken gaan zitten (letterlijk en figuurlijk) lost niets op.
Ja, dat zei ik; een probleem kan je beter aanpakken en oplossen, niet wegduwen. Maar wat nou voor alle momenten dat je niet naar de fles grijpt om problemen te negeren, maar gewoon omdat je het lekker vindt? Of naar een joint? Of voor de buis hangt? Of jezelf te buiten gaat aan eten? Of welke bezigheid ook die in sommige situaties ook gebruikt worden om 'te vluchten'.


Je blijft softdrugs maar op een lijn zetten met alcohol en andere zaken. Ik heb al een aantal keren aangegeven dat deze vergelijking niet geheel opgaat.
okke schreef:
Seyffardt schreef:In dat geval weet ik wel wat beters dan een joint..... :lol:
Je antwoord impliceert dat het roken van een joint ook een goede bezigheid is, en jij voor jou nóg betere bezigheden weet.
Zullen voor deze goede situaties waarbij softdrugs gebruikt wordt, de winkel openhouden en de energie die gestoken wordt in het verbieden van softdrugs steken in die situaties waar het niet goed gebruikt wordt?
Nee, dat impliceert het helemaal niet. Je moet aan mij geen uitspraken toeschrijven die ik niet gedaan heb. Als ik jou bijvoorbeeld zou vragen wat je vanavond eet en jouw antwoord zou 'spruitjes' zijn , dan weet ik wel wat beters dan spruitjes, aangezien ik die absoluut niet naar binnen krijg. Capice?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

O'Neal schreef:Ik vraag mij af..
bollebekboereke en seyffardt, hebben jullie eigelijk zelf ooit geblowd..?
Weten jullie het voelt om stoned/high te zijn..?
dan zouden jullie wel ondervinden dat een joint een lekkere smaak heeft... en oordelen jullie misschien ook wel anders...

O'Neal
Ik heb in m'n leven nog geen sigaret aangeraakt, verre van eentje met wiet, ik weet genoeg dingen die lekker zijn en niet verslavend. En me stoned of high of dronken voelen,wel daar heb ik totaal geen behoefte aan.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

okke schreef:
bollebekboerke schreef:zie je waarom men gebruikt, ocharme, het bevorderd de emoties........
Als ik een mindere dag heb Julian, wel dan neem ik 1 van m'n hobby's ter hand om me erboven te stellen, en geen drugs, (softdrugs, gezellig en ontspannend beweert men dan nog ook, jeetje, er word verondersteld dat het uitgaan op zich al gezellig en ontspannend genoeg is..... maarja)
Als jij een fles wijn opentrekt als je een mindere dag gehad hebt, bollebroerke, dan noem ik dat onverantwoord gebruik van alcohol.
Als je een joint opsteekt als je een mindere dag gehad hebt ook.

Als je een joint opsteekt, omdat het vrijdagavond is en je het weekend voor jezelf en je vriendin hebt, omdat je kinderen bij je ex zijn, en je samen lekker op de bank van een joint en een goede film op de televisie geniet. Dan noem ik dat geen onverantwoord gedrag.
Geen enkele van die vergelijkingen is van toepassing voor mij, voor alle duidelijkheid. Een goed glas bier, een glaasje (of 2) rooie wijn,dat wel.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

bollebekboerke schreef:Geen enkele van die vergelijkingen is van toepassing voor mij, voor alle duidelijkheid. Een goed glas bier, een glaasje (of 2) rooie wijn,dat wel.
Dat wilde ik ook niet suggereren. Ik gaf alleen aan dat wat slecht gebruikt kan worden, niet zelf slecht hoeft te zijn. Bijvoorbeeld softdrugs.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik begrijp je redenering, zelf ben ik misschien te conservatief maar ben trots op m'n mening , maar dat moet niet perse negatief te zijn, integendeel misschien wel.
Ik kan niks meer toevoegen aan dit topic, of toch wel, ik ben inderdaad misschien wel aan iets verslaafd.....
WOI-WOII, met alles eromheen, en ja, ook dit forum........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
bollebekboerke schreef:Geen enkele van die vergelijkingen is van toepassing voor mij, voor alle duidelijkheid. Een goed glas bier, een glaasje (of 2) rooie wijn,dat wel.
Dat wilde ik ook niet suggereren. Ik gaf alleen aan dat wat slecht gebruikt kan worden, niet zelf slecht hoeft te zijn. Bijvoorbeeld softdrugs.
Iets dat drie maal zo slecht voor de gezondheid is in vergelijk met tabak hoeft volgens jou dus niet slecht te zijn????? :shocked: :shocked:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Iets dat drie maal zo slecht voor de gezondheid is in vergelijk met tabak hoeft volgens jou dus niet slecht te zijn????? :shocked: :shocked:
Als softdrugs in dezelfde hoeveelheden gerookt zou worden als tabakswaren is je verontwaardiging over de grotere belasting van de gezondheid terecht. Joints wordt alleen veel en veel minder dan drie maal zo weinig gerookt als sigaretten; de belasting voor de gezondheid is voor een gemiddelde softdtugsgebruiker dus zeker niet hoger dan voor een gemiddelde tabaksgebruiker. Er is dus geen reden om softdrugs om gezondheidsredenen te verbieden (aangezien de gezondheidsgevolgen van tabak voor een gemiddelde gebruiker veel groter zijn).

Dus, ja, softdrugs dat drie maal zo slecht voor de gezondheid is in vergelijk met tabak is volgens mij niet zo slecht dat een algeheel verbod gerechtvaardigd is op grond van de invloed op de gezondheid.Afbeelding
Laatst gewijzigd door okke op 22 mei 2007, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dan nog is zo'n beleid niet te verdedigen, aangezien men structureel de "normale" roker steeds meer in het verdomhoekje zet en de tabaksverkoop aan banden legt. Geen minister die daar zijn vingers aan brandt. Blijven gedogen is ook een absurde situatie, dus dan blijft er weinig over.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Oh, men mag de softdrugsroker best in een vergelijkbaar verdomhoekje zetten als de roker. Omstanders moeten minimaal last hebben van de gebruikers.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Hahaha! Ja er zijn altijd mensen (meestal ex-rokers) die zich, zelfs in de open lucht en bij windkracht 3 of meer, nog menen te moeten storen aan rokers, liefst door nadrukkelijk te gaan kuchen. Van mij krijgen ze dan meestal een gratis karakteranalyse. })
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Zodra ik er last van heb als iemand naast mij een sigaret opsteekt zeg ik dat ook. Zeker omdat ik weet dat ik daar niet tegen kan: Ook al ben ik ingeënt, toch heb ik al 3 keer kinkhoest gehad. Daar kan ik no een hele tijd last van hebben.

Ik snap trouwens ook niet wat er zo bijzonder is aan een brandend rolletje papier en bladeren te zuigen. :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie