Eetketel

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Eetketel

Bericht door Axis vs Allied »

Hallo,
Ik kan de volgende eetketel kopen, alleen wil ik graag de orginaliteit checken. Zelf vertrouw ik hem wel, alleen zou ik het zonde vinden om het geld aan een repro of overgeschilderde te verspelen. Dus graag orginaliteit en ook graag een waarde noemen.
Hartelijk dank!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Hmm, ziet er wel overschilderd uit. Maar ik ben geen expert...
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Over het riempje kan ik niets zeggen, maar het etensblik is naoorlogs, dit kan je zien aan de ronde stempel die op het handvat van het dekseltje zit. Duitsers stempelden altijd op de plek waar het handvat aan de deksel vast zat, ik neem aan dat daar geen stempels staan? Een ronde stempel heb ik tot nu toe alleen bij naoorlogse etensblikken gezien of blikken van een ander land. Verder is de kleur niet een kleur die ze tijdens de oorlog gebruikten, dat was meer olijfgroen, zwart of wehrmachtgrijs. Ik ben er bijna zeker van dat dit etensblik naoorlogs is!
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Het is ééntje echt op het einde van de oorlog en hij is van viny, ook van dit forum.
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jep, de verkoper heeft mij verteld dat het in de laatste maanden van de oorlog geproduceerd zou moeten zijn, en dat de eetketel misschien 2 weken gebruikt is.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

viny schreef:Jep, de verkoper heeft mij verteld dat het in de laatste maanden van de oorlog geproduceerd zou moeten zijn, en dat de eetketel misschien 2 weken gebruikt is.
Pas goed op met verkoperspraat: 'Buy the item, not the story'
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ik blijf erbij dat het ding naoorlogs is, de kleur komt vaak bij naoorlogse blikken voor( nog nooit gezien op een oorlogs blik) en een stempel op het handvat heb ik alleen maar gezien bij etensblikken van na de oorlog, ook is het handvat te breed zoals bij naoorlogse blikken. Ik raad het je af ( no hard feelings viny) maar vlak voor het einde van de oorlog... ik meen eerder vlak erna... Ik zou verder zoeken. :wink:
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

In ieder geval bedankt. Zijn er mensen die andere meningen hebben, ik hoor het graag.
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ok, bedankt voor de info, zoals je weet heb ik er zelf geen verstand van, heb em eens in een groter lot gekocht: 2 affe's 3 x k98 pouches, buckle en belt deze eetketel en nog een eetketel, die zowiezo na oorlogs was(al verkocht), ik denk dat ik deze maar te koop zet als repro op MP vandaag of morge.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

viny schreef:Jep, de verkoper heeft mij verteld dat het in de laatste maanden van de oorlog geproduceerd zou moeten zijn, en dat de eetketel misschien 2 weken gebruikt is.
Lijkt me een beetje verdacht als je naar de bevestigingen kijkt van het eetketel''handvat'' ( Vierkant gebogen ijzeren draadje)

DIt waren de laat oorlogse ( Heb hier even een raar voorbeeld van een HJ etensblik ik kon zo gauw niet een Heer etensblik vinden)

http://www.germanmilitaria.com/Politica ... 34055.html

Kijk vooral naar de bevestingen.
Deze ketels werden niet meer gestempelt op de bevestiging van de pan.

Mvg Michael
Plaats reactie