Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
mannerheim schreef:Roken is slecht voor de gezondheid en dat weet iedereen, alcohol op den duur ook bij overmatig gebruik. Dus vindt okke dat we iets anders funests dan ook maar goed moeten keuren.
Dus vindt Okke dat het verbieden van softdrugs op grond van de gevolgen voor de gezondheid, een ongeldige reden is. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor gezondheidseffecten.
Je weet het wel weer heel gerafineerd te zeggen : ''op grond van dit'', ''alleen dan'', ''als dit ook echt zo is''.

De gevolgen i.v.m. de gezondheid van drugs is eigen verantwoordelijkheid, ja. Maar jij vergelijkt het weer met alcohol en roken.

Verschil is dat een verbod op alcohol en tabak, door het gebruik van velen en ook de breedgedragen acceptatie. Een huidig verbod haalt dus weinig uit en brengt veel opschudding. Maar waarom de mensheid, en daarmee ook de staatskas en dus ook jouw portemonnee niet beschermen tegen de groei van deze zoei?

Dat oudere verslavingen wèl geaccepteerd zijn is toch geen reden om mogelijke volgende geldrovende verslavingen niet de kiem in te smoren?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:... Maar jij vergelijkt het weer met alcohol en roken.
En dat moet ook. Alcohol is zéér slecht voor een mens, even slecht als blowen. Als jullie beweren dat blowen vies is en als jullie je afvragen wat er zo bijzonder is om aan een opgerold stukje papier met wat gedroogde plantjes ertussen is, krijg ik, afgaand op jullie reacties, het idee dat blowen 10x niks is. maar wat ik dan wel weer te horen krijg is dat alcohol enkel om de smaak wordt gedronken en dus erg lekker moet zijn en aan een glas hangen is ook niet zo raar. Denk je niet dat alcohol dan verslavender is dan aan een ''vies opgerold stukje papier met opgedroogde plantjes ertussen'' zuigen? Denk het wel he ..
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Vind jij dat we de groei van drugs niet moeten stoppen om de tafarelen die zich nou met alcoholisten afspelen onmogelijk te maken?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Nee en ik weet ook niet waar jij dat uit opmaakt. Wat ik probeer te zeggen is dat alcohol slechter en verslavender is dan wiet/hasj en dus niet snap waarom jullie wél tegen wiet/hasj zijn, terwijl alcohol voor jullie geen probleem is.

Nog even een reactie hierop:
bollebekboerke schreef:Als ik een mindere dag heb Julian, wel dan neem ik 1 van m'n hobby's ter hand om me erboven te stellen, en geen drugs, ...
Dat moet je ook zeker niet doen. Ik zat er ook een beetje naast, ik bedoelde ''Het verstrerkt de emoties'' dus steek je een joint op op een 'mindere dag' dan zul je als gevolg een nóg mindere dag krijgen.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Over het gevaar van alcohol en drugs zijn we het eens, ze zijn allebei gevaarlijk, maar of 1 van de 2 gevaarlijker is, daar kan ik, net zo min als jij, over oordelen.

We moeten gewoon zien te voorkomen dat drugs net zo populair wodt als alcohol.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:We moeten gewoon zien te voorkomen dat drugs net zo populair wodt als alcohol.
Geloof me, dat doe je niet door het te verbieden ..
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dus als ik het goed begrijp willen jullie alcohol blijven toestaan, omdat het populair is, en softdrugs blijven verbieden, omdat dat niet populair is.

Ook hoor ik tussen de regels door dat alcoholische dranken eigenlijk verboden zouden mogen worden (voorkomen dat drugs net zo populair wodt als alcohol), maar de breedgedragen acceptatie van alcoholische dranken staat het in de weg.

Het is nobel als je je daardoor laat sturen, maar het is voor mij geen correcte handelswijze.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Ook hier geeft de geschiedenis een voorbeeld. Denk eens aan de drooglegging in de US en waar dat toe heeft bij gedragen.
Ik vraag mij af wat een algeheel verbod, op wat dan ook, te weeg brengt.

Een groot verschil tussen het drinken van 1 glaasje alcohol, of het roken van 1 joint, vindt ik wel dat een bijstaander geen last heeft van het glaasje alcohol maar wel van de joint. (is geen argument, maar zomaar een overdenking)

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

To Tall schreef:Ook hier geeft de geschiedenis een voorbeeld. Denk eens aan de drooglegging in de US en waar dat toe heeft bij gedragen.
Ik vraag mij af wat een algeheel verbod, op wat dan ook, te weeg brengt.
Klopt. Een algeheel verbod op softdrugs zal dan ook weinig effect hebben.
To Tall schreef:Een groot verschil tussen het drinken van 1 glaasje alcohol, of het roken van 1 joint, vindt ik wel dat een bijstaander geen last heeft van het glaasje alcohol maar wel van de joint. (is geen argument, maar zomaar een overdenking)
Maar als je tabak en softdrugs gaat vergelijken, gaat dat weer niet op. Daarnaast hebben bijstaanders meer last van mensen onder invloed van alcohol (luidruchtiger, handtastelijker, ongecontroleerder) dan van mensen onder invloed van softdrugs (teruggetrokkener, waziger, afstandelijker).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

okke schreef:
To Tall schreef:Een groot verschil tussen het drinken van 1 glaasje alcohol, of het roken van 1 joint, vindt ik wel dat een bijstaander geen last heeft van het glaasje alcohol maar wel van de joint. (is geen argument, maar zomaar een overdenking)
Maar als je tabak en softdrugs gaat vergelijken, gaat dat weer niet op. Daarnaast hebben bijstaanders meer last van mensen onder invloed van alcohol (luidruchtiger, handtastelijker, ongecontroleerder) dan van mensen onder invloed van softdrugs (teruggetrokkener, waziger, afstandelijker).
Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk meer de inhalatie van de werkzame stof die toch vrijkomt in de ruimte en door andere aanwezigen worden geïnhaleerd.

Zo zag ik ineens het beeld voor me van een bar met 20 man, waarvan er 19 man 1 biertje drinken en de laatste 1 glas water. Die blijft dus echt wel nuchter.
Maar wat nu als die 19 mannen ieder 1 joint roken en die laatste niet _/-\o-

Zoals gezegd, een overdenking, hersenkronkel , dus niet serieus op ingaan. En nee ik heb niets gedronken of gerookt....

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Plaats reactie