Durf maar iets slecht te zeggen over andere culturen...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Misselijkmakend...
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Robin Vercammen schreef:... Naar mijn weten zijn dit toch landen met een enorme moslimpopulatie?
Van wikipedia:
''Jezidi's (ook yezidi of yazidi genoemd) zijn aanhangers van een syncretische geloofsovertuiging waarin men christelijkeelementen terugvindt''
Edit: Ik heb nog even verder gezocht, er blijken ook nog Joodse elementen in voor te komen en daarnaast ook nog wat van, voor mij, onbekende religies

Bart V schreef:... En daarom walg ik dus van die types deze video bekijken en direkt roepen dat de moslims niets hebben gedaan!
In welk opzicht zijn de moslims volgens jou schulding aan deze lynching .. ?
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Durf maar iets slecht te zeggen over onze moslimvrienden

Bericht door Robin V »

okke schreef:Is dat wat gefilmd is, een uiting van 'zo'n godsdiensten' en kenmerkend ervoor?
Gezien het feit dat het een 'normaal' gebruik lijkt te zijn, wel ja.
Julian schreef:Van wikipedia:
''Jezidi's (ook yezidi of yazidi genoemd) zijn aanhangers van een syncretische geloofsovertuiging waarin men christelijkeelementen terugvindt''
Dacht dat jezidi een afscheuring was van islam, mijn fout. Maar toch lijken dit soort acties ingebakken in de verschillende culturen in het Midden-Oosten
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Religie heeft hier niets mee te maken. Het is de ingeboren geaardheid van zulke mensen die hen zover drijft, het elkaar opjutten en de adrenaline opdrijven tot ze in een roes zijn.

Opmerkelijk vind ik wel dat zulke mensen moord en brand schreeuwen als ze in hun onderbroek ondervraagd worden in de Abu Graïb gevangenis.

Zelfs een uitgehongerde wolvenbende zou niet doen wat deze mensen uitvoeren.

Erger dan beesten. Maar wel gekleed in jeans en lederen jekkers en uitgerust met moderne communicatiemiddelen.

Men zou moeten verbieden om ontwikkelingshulp die richting uit te sturen.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Simpele oplossing, overal ter wereld het geloof afschaffen!

Geloof = Oorlog!

En je hebt er toch niks aan!
Bart Geraerts
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:53
Locatie: Houthalen-Helchteren (B)
Contacteer:

Bericht door Bart Geraerts »

Geloof afschaffen zal weinig uithalen. Dat bestaat al zo lang, is heel lang verkeerd gebruikt (misschien nu nog zelfs, maar daar laat ik me niet over uit). Als sommige (oudere) mensen zich kunnen 'vasthouden' aan hun geloof, als dat hun te been houd... Mij heeft het alleszinds nooit wat gezegd :)
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Stravers schreef:Simpele oplossing, overal ter wereld het geloof afschaffen!

Geloof = Oorlog!

En je hebt er toch niks aan!
Wat is dat nu weer voor ozin :?

Er zijn ernstig zieke mensen die zich optrekken aan hun godsdienst en cultuur. Dat zie je niet veel maar ze zijn er en dat is een van de vele redenen waarom je het niet moet afschaffen. Het zou trouwens toch nooit lukken als je zegt waarin mensen moeten geloven dan ben je in mijn ogen verkeerd.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Stravers schreef:Simpele oplossing, overal ter wereld het geloof afschaffen!

Geloof = Oorlog!

En je hebt er toch niks aan!

oke,schaf de geloof maar af.
Zeg jij het tegen de 1 miljard christenen en de 1 miljard moslims dat ze moeten stoppen met geloven waarin ze in geloven,geloof het niet he :wink:


Mvg. Telemark
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Dat bewijst maar weer : Geloof brengt alleen maar ellende en het is gewoon nep. Geloof is inmijn ogen gewoon een misselijk makend machtsmiddel en zelf begrijp ik niet dat er zoveel mensen geloven want het is toch allang duidelijk dat het allemaal nep is. :roll:

Maar goed laat iedereen maar denken wat hij of zij wil.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Idd..... Geloof is de oorzaak van een massa ellende sinds mensenheugnis....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik ben van mening dat mensen enkel geloven wanneer ze niets anders hebben om zich aan op te trekken of vast te houden.
Als men dan ook nog eens boeken met regeltjes gaan verzinnen en alle idioten dat letterlijk opvolgen vraag ik mij af of ze zich niet beter met de wederopbouw zouden bezighouden van het Midden-Oosten, en dat is heus niet de fout van de 'big bad Americans who want to conquer the entire world!'.
Jezelf opblazen omdat het je misschien iets zou opleveren na je dood. Right.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Onze Nederlandse grondwet schreef:Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

En zo zou het overal moeten zijn in principe.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

johan willaert schreef:Idd..... Geloof is de oorzaak van een massa ellende sinds mensenheugnis....
Dat is waar... maar langs de andere kant zorgt geloof ook voor liefde en vriendschap onder elkaar...
Persoonlijk beschouw ik mij niet als gelovig, hiermee bedoel ik dat ik niet in één of andere godsdienst geloof...
Hetgene wat ik wel geloof, is dat er in elke mens iets goed zit... Alhoewel je met het verschijnen van zo'n vreselijke berichten soms weleens durft te twijfelen aan zo'n redenering...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Dat is waar... maar langs de andere kant zorgt geloof ook voor liefde en vriendschap onder elkaar...
Noem is wat voorbeelden? Voor liefde en vriendschap heb je geen geloof nodig. :wink:

Het is gewoon allemaal 1 corrupte bende :wink:

(Soms begint het ook verdacht veel op hersenspoeling te lijken.)
Plaats reactie