SS

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Jongen,

Ben je zo'n Swastika zwaaier ofzo?
Ik heb niet hele tijd zin om te discussiëren.. Ze vochten voor het land niet voor het NAZISME oké.. Brainwashen ooit van gehoord? Als de meeste soldaten in een kamp moesten zitten en werden geliquideerd zou er niets meer overschieten ofwel?

En als ze toch allemaal voor het Nazisme waren waarom zaten ze dan niet allemaal bij de Totenkopf-SS ahja konden ze naar de kampen gaan en daar de untermenschen beginnen te executeren en als ze allemaal toch voor het Nazisme waren waarom wist de Duitse bevolking dan niets van de concentratie kampen allé als ze allemaal voor Hitler zijn ideeën waren zouden ze het toch allemaal goed nieuws moeten vinden ,niet dan moet Hitler toch niets verzwijgen tegen zijn bevolking of soldaten. Voor de oorlog was iedereen voor het Nazi regime.. De beurscrash hielp Hitler hij beloofde vanalles en nog wat enzoverder toen was hij goed,maar niemand wist wat hij allemaal in de oorlog van plan was ofwel?

Wist de bevolking of de soldaten wel dat hij van plan was heel het Arische ras / joden kort af gewoon "Untermenschen" uit te moorden?

Jah, De veteranen zelf..
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Bart V schreef:Jongen,

Ben je zo'n Swastika zwaaier ofzo?
Dat denken we eigenlijk meer van jou ;)
Gast

Bericht door Gast »

Wat zeg je nou. Hitler wilde het hele Arische ras uitmoorden? Bart, je draait nu echt door man. Rustig aan. Geef nou gewoon eens antwoord op mijn vragen wat dat doe je alsmaar niet.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Jij zegt dat ze allemaal Hitler volgde hé met het Nazisme, wisten ze dat Hitler de joden wou uitroeien ? Ja of Nee ?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gast

Bericht door Gast »

Net zeg je nog dat hij het Arische ras wilde uitroeien. Wat is het nou?

Ben je pas een nazi als je wist van de Holocaust? Natuurlijk volgden ze vrijwel allemaal Hitler. Juist omdat ze niet wisten (of niet wilden geloven) wat er met de joden gebeurde. Dat is juist zo kwalijk. Het antisemitisme was in Duitsland zo sterk dat bijna niemand tegen was toen de joden werden uitgesloten of bezwaar maakte toen besloten werd ze naar het oosten te "verhuizen". Hitler had Duitsland uit de depressie getrokken en sterk gemaakt. De mensen aanbaden hem en geloofden dat hij enkel goed kon doen.

Maar je geeft weer geen harde bewijzen dat dat "de meeste soldaten van de WH" tegen het nazisme waren en de SS "haatte". Na driemaal vragen krijg ik bijna de indruk dat ze geen antwoord hebt.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

... Hele tijd zeg ik de Documentaire ..

Naam:

Hitler's Beulen: Heinrich Himmler
Battle of the Bulge ( DOCU (dus niet de film) van toen wanneer Peiper nog leefde )
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gast

Bericht door Gast »

Dat zegt helemaal niets natuurlijk. In die documentaire zeggen ze letterlijk dat "de meeste soldaten van de WH" tegen het nazisme waren en de SS "haatte"? Gooi maar weg die dvd dan.
Gast

Bericht door Gast »

Het is trouwens niet zo gek dat veteranen dat zeggen. Er zijn er heel weinig die na de oorlog op televisie wilden vertellen dat ze tijdens de oorlog fanatieke nazi's waren en Hitler fantastisch vonden. Natuurlijk zeggen ze dat ze altijd al tegen hem waren. Aan dat soort veteranenpraat hecht ik weinig waarde hoor.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ze haatte de SS niet op persoonlijk vlak ,maar haatte wat ze deden. De etnische zuiveringen ...

Ok gast je hebt op bepaalde maar niet alle vlakken gelijk ,maar je gaat toch niet zeggen dat iedereen voor zijn ideeën was?
Laatst gewijzigd door Bart V op 26 mei 2007, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

De SS is en blijft een criminele organisatie.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gast

Bericht door Gast »

De Heer was anders net zo goed betrokken bij de jodenvervolging. Zoals ook de politie, de spoorwegen, ambtenaren en nog veel meer mensen. Natuurlijk zeg ik niet dat iedereen voor zijn ideeën was maar een zéér grote meerderheid was absoluut voor Hitler en zijn nazis. Probleem is dat je destijds zondermeer nazi kon zijn zonder iets te (willen) weten van de genocide. Kwalijker zijn natuurlijk mensen die na de oorlog nog vol bleven houden dat de nazis geweldig waren.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ja,

Ze zijn echte trouwe volgelingen. Volgens mij dachten de burgers niet dat Hitler de joden wou uitmoorden alleen alles afpakken enzoverder ik denk dat ze een beeld uit "Kristalnacht" hebben genomen en niet verder dachten dat Hitler een volgende stap wou.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gast

Bericht door Gast »

Veruit de meeste Duitsers hadden er totaal geen bezwaar tegen dat de joden werden weggepest, hun banen verloren, mishandeld werden, in kampen werden opgesloten en gedwongen naar Polen en Rusland moesten verhuizen. Dat vonden ze terecht en de joden hun eigen schuld. Sorry, maar mensen die dit steunden waren nazis. Ook als ze niets wisten van de massamoord of het wel wisten maar niet wilden geloven.

Ook hadden veruit de meeste Duitsers geen enkel bezwaar tegen het voeren van een oorlog om in Oost-Europa Lebensraum te veroveren. Opnieuw: Duitsers die dat goed vonden waren nazis. Toen de oorlog slecht begon te verlopen voor de Duitsers bleven ze de nazi's steunen. Er was wel verzet maar dat was echt maar een heel kleine groep mensen. Pas na de oorlog was iedereen plotseling "altijd" al tegen de nazis geweest.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Je laatste zin ben ik niet akkoord veel deden wat ze werden opgevoert en deden het ook uit haat (Want er was Joden haat) ,maar waren niet tegen de Nazis. Ze hadden bijna allen (Er zijn nu nog trouwe volgelingen) alleen spijt dat ze het hebben gedaan ,maar hebben niet gezegt dat ze tegen de Nazi waren. Ik heb meer respect voor degene die nu (Veteranen) zeggen dat ze de Nazi steunden (Er zijn er nog) dan er zeggen dat ze er totaal tegen waren.

@Gast:

Registreer je is eens ;).
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet het niet. Als ik SS veteranen op bijeenkomsten hoor die toch weer even een opmerking moeten maken over joden dan erger ik mij telkens weer. Maar je hebt volkomen gelijk dat mensen die toegeven dat ze de nazis toen wel steunden eerlijker zijn dan mensen die beweren dat ze altijd al tegen waren.

Maar al met al zijn we er dus wel uit dat - om de meest uiteenlopende redenen - de meerderheid van de Duitsers - en dus ook van de soldaten - destijds gewoon voor de nazis waren.
Plaats reactie